Αυτοφροντίδα

Οστεοπόρωση και Άσκηση: Η αναγκαιότητα της φυσικής δραστηριότητας στην οστεοπόρωση [vid]

Οστεοπόρωση και Άσκηση: Η αναγκαιότητα της φυσικής δραστηριότητας στην οστεοπόρωση [vid]

Οστεοπόρωση και Άσκηση: Εάν έχετε οστεοπόρωση, είναι σημαντικό να ξέρετε ότι η άσκηση και κάθε μορφή φυσικής δραστηριότητας μπορεί να βοηθήσει. Καθώς δεν υπάρχει μια συνταγή προπόνησης για όλες τις περιπτώσεις των οστεοπορωτικών ασθενών, η εύρεση του κατάλληλου εξατομικευμένου προγράμματος άσκησης με τη συμβολή των ιατρών σας είναι απαραίτητη.

Η οστεοπόρωση είναι μια διαταραχή εξασθένισης των οστών, που μπορεί να οδηγήσει σε κατάγματα στο ισχίο και τη σπονδυλική στήλη και να βλάψει σοβαρά την κινητικότητά σας. Πώς μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο των τραυματισμών εάν έχετε οστεοπόρωση; Η άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει. Συγκεκριμένα, ορισμένοι τύποι άσκησης ενισχύουν τους μύες και τα οστά, ενώ άλλοι τύποι έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν την ισορροπία σας – κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των πτώσεων.

Οστεοπόρωση και Άσκηση: Τα οφέλη της άσκησης στην οστεοπόρωση

Ποτέ δεν είναι πολύ αργά για να ξεκινήσετε την άσκηση. Ειδικότερα στην περίπτωση των μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών, η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορεί να:

  • Αυξήσει τη μυϊκή σας δύναμη
  • Μειώσει τον κίνδυνο κατάγματος των οστών
  • Διατηρήσει ή βελτιώσει τη συνολική στάση του σώματός σας
  • Ανακουφίσει ή μειώσει τον πόνο
  • Ενισχύσει την ικανότητα ισορροπίας και να περιορίσει τον κίνδυνο πτώσεων

 

Η εύρεση των ασφαλέστερων και πιο ευχάριστων δραστηριοτήτων για εσάς, λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική σας υγεία και τo ρυθμό και τα επίπεδα της οστικής σας απώλειας είναι καθοριστικής σημασίας.

Οστεοπόρωση και Άσκηση: Τι να προσέξετε πριν ξεκινήσετε να αθλείστε

Συμβουλευτείτε το/τη γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης, εάν έχετε οστεοπόρωση. Ίσως χρειαστεί να κάνετε πρώτα κάποιες εξετάσεις, όπως:

  • Μέτρηση πυκνότητας οστών
  • Αξιολόγηση της φυσικής σας κατάστασης

 

Παράλληλα, σκεφτείτε τι είδους δραστηριότητες απολαμβάνετε περισσότερο. Εάν επιλέξετε μια άσκηση που απολαμβάνετε να κάνετε, είναι πιο πιθανό να την ακολουθήσετε με την πάροδο του χρόνου.

Οστεοπόρωση και Άσκηση: Επιλέγοντας τη σωστή μορφή άσκησης για εσάς

Αυτοί οι τύποι σωματικών δραστηριοτήτων συχνά συνιστώνται σε άτομα που έχουν οστεοπόρωση:

  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης – ειδικά αυτές για την πλάτη – με χρήση ελέυθερων βαρών ή αντίστασης για την ενίσχυση των κύριων μυικών ομάδων, όπως της σπονδυλικής στήλης που είναι σημαντική για τη στάση του σώματος.
  • Αερόβιες δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, ο χορός και η κηπουρική.
  • Ασκήσεις ευελιξίας, όπως για παράδειγμα οι διατάσεις, αφού πρώτα έχετε προθερμάνει τους μύες σας για τουλάχιστον 10 λεπτά.
  • Ασκήσεις σταθερότητας και ισορροπίας, όπως για παράδειγμα το tai chi. Η ενίσχυση της ισορροπίας και της σωματικής σταθερότητας μπορεί να λειτουργήσει προληπτικά για τον κίνδυνο πτώσεων.

 

Λόγω των διαφόρων βαθμών οστεοπόρωσης και του κινδύνου πρόκλησης κατάγματος, μπορεί ορισμένες κατηγορίες ασκήσεων να πρέπει να αποφευχθούν στην περίπτωσή σας. Συνεπώς, είναι σημαντικό να ρωτήστε το/η γιατρό ή φυσιοθεραπευτή/τριά σας για τους ενδεχόμενους κινδύνους των διαφόρων προγραμμάτων προπόνησης, με σκοπό να μάθετε ποιες ασκήσεις είναι κατάλληλες για εσάς.

Ακολουθεί βίντεο για το ρόλο της άσκησης στην οστεοπόρωση:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Καρκίνος δέρματος : Καμπάνια πρόληψης "Μια ελιά μπορεί να κάνει την διαφορά"

Καρδιακές παθήσεις : Tρόφιμα που συμβάλουν στην αντιμετώπιση τους

Ξηροφθαλμία : Προϊόντα για να την αντιμετωπίσετε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

6 Συμβουλές για όμορφη επιδερμίδα

Επιδερμίδα: Εάν θέλετε να εξομαλύνετε τον τόνο του δέρματός σας, υπάρχουν διάφορες θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι, συμπεριλαμβανομένων αλλαγών συμπεριφοράς και φυσικών συστατικών.

7 εκπληκτικά οφέλη για την ψυχική υγεία από τα παιχνίδια με χαρτιά

Επιτραπέζια: Τα παιχνίδια με κάρτες μπορεί να προσφέρουν πολλά εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά οφέλη, που κυμαίνονται από βελτιωμένες μαθηματικές δεξιότητες έως αυξημένη αίσθηση αυτοεκτίμησης.

Πώς να κοιμηθείτε καλύτερα ενώ έχει ζέστη;

Ύπνος: Η θερμοκρασία του σώματός μας πέφτει φυσιολογικά λίγο κατά τη διάρκεια του ύπνου και ένα δροσερό περιβάλλον ύπνου είναι ιδανικό για έναν καλό ύπνο.

Ξέρατε ότι το Feng Shui μπορεί να διατηρηθεί και στις διακοπές σας;

Feng Shui: Το Φενγκ Σούι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για να κάνετε αυτό το ονειρεμένο ταξίδι αλλά και κατά τη διάρκεια και μετά το ίδιο το ταξίδι. Σας εξηγούμε πώς χρησιμοποιείτε το Φενγκ Σούι στο ταξίδι.