Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Εξερεύνηση για την απώλεια της ταυτότητας του εαυτού

Αυτοφροντίδα: Εξερεύνηση για την απώλεια της ταυτότητας του εαυτού

Ταυτότητα: Όταν χάνετε την ταυτότητά σας και την αίσθηση του εαυτού σας, μην μπαίνετε στον πειρασμό να στραφείτε στους άλλους για να σας ανακαλύψετε ξανά.

Τι είναι η Ταυτότητα;

Όλοι έχουμε μια συγκεκριμένη εικόνα του εαυτού μας. Διαμορφώνουμε την ταυτότητά μας από τις ετικέτες που βάζουμε στον εαυτό μας, με βάση τους ρόλους που αναλαμβάνουμε και τις δραστηριότητες που ολοκληρώνουμε. Μερικές φορές, παίρνουμε τα στοιχεία της ταυτότητάς μας με βάση τον τρόπο με τον οποίο μας καθορίζουν οι άλλοι γύρω μας. Η αυτο-ταυτότητα είναι ένας συνδυασμός χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, ικανοτήτων, φυσικών και διανοητικών ιδιοτήτων, επιλογών σταδιοδρομίας, ενδιαφερόντων, χόμπι και των ρόλων που επιλέγουμε για να ταυτιστούμε.

Μπορεί να δείτε τον εαυτό σας ως σύζυγο / σύζυγο, μητέρα / πατέρα, κόρη / γιο, υπάλληλο, φίλο, μέλος της κοινότητας κ.λπ. Η ταυτότητά σας αποτελεί την αίσθηση της ατομικότητάς σας και σας παρέχει αυτοπεποίθηση για το ποιοι είστε . Ίσως μπορείτε να απαριθμήσετε εύκολα τα χαρακτηριστικά που σας κάνουν μοναδικούς.

Μερικά παραδείγματα χαρακτηριστικών θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την αίσθηση του χιούμορ σας, την ικανότητά σας να επιλύετε προβλήματα, το επίπεδο ενσυναίσθησης, τιμιότητας και πίστης σας, την επιθυμία σας να βοηθήσετε άλλους, την αγάπη σας για τη μουσική ή άλλες τέχνες, μια ισχυρή αίσθηση ανεξαρτησίας, τη διάθεση να εξερευνήσετε τον κόσμο και ούτω καθεξής.

Οι κοινωνικές σας συνδέσεις βοηθούν επίσης στον καθορισμό της ταυτότητάς σας. Συχνά επιλέγετε να συνδεθείτε με άτομα και ομάδες που μοιράζονται κοινούς στόχους, προσωπικά χαρακτηριστικά, εκπαίδευση, ενδιαφέροντα σταδιοδρομίας ή θρησκευτικές πεποιθήσεις. Αυτές οι αλληλεπιδράσεις συμβάλλουν στη διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο σκέφτεστε και νιώθετε και δείχνετε τι εκτιμάτε. Μια ισχυρή αίσθηση ταυτότητας δημιουργεί άνεση και ασφάλεια.

Ωστόσο, ένα εγκεφαλικό επεισόδιο για παράδειγμα, μπορεί να επηρεάσει πολλές πτυχές της ζωής σας, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας ή της αλλαγής της σταδιοδρομίας σας και να επιφέρει τελικά μια τροποποίηση πολλών από τους προηγούμενους ρόλους σας. Τελικά, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στον τρόπο που βλέπετε τον εαυτό σας. Μπορεί επίσης να χάσετε πολλές από τις σημαντικές κοινωνικές συνδέσεις που έχετε κάνει.

Αυτό το κενό μπορεί να σας οδηγήσει να αμφισβητήσετε μεγάλο μέρος της ταυτότητάς σας. Ποιος είμαι τώρα; Τι κάνω τώρα? Πού ταιριάζω; Πριν από το δικό μου εγκεφαλικό επεισόδιο, ως νοσοκόμα, σύζυγος και μητέρα, ένιωσα πολύτιμη, χρήσιμη, ανεξάρτητη και σίγουρη για τον σκοπό της ζωής μου. Μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο, ένιωσα χαμένη, άχρηστη, φοβισμένη, ανασφαλής, ηλίθια, τεμπέλα και αναξιόπιστη. Πέρασα από το να είμαι ευγενική και χαρούμενη, στο θυμό και την αυτολύπηση. Αυτή η ξαφνική απώλεια της ταυτότητας οδήγησε σε αυξημένο άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση, κατάθλιψη και μειωμένη αυτοπεποίθηση. Ένιωσα σαν να ήμουν βάρος για την οικογένειά μου και ένιωσα παγιδευμένη στο σπίτι μου με σπάνια κοινωνική αλληλεπίδραση.

Όμως όταν χάνετε, για οποιονδήποτε λόγο, την ταυτότητά σας και την αίσθηση του εαυτού σας, καλό θα ήταν να μην μπείτε στον πειρασμό να στραφείτε σε άλλους για να βρείτε τον εαυτό σας. Οι απόψεις και οι γνώμες άλλων ανθρώπων για εσάς μπορεί ξαφνικά να γίνουν εξαιρετικά σημαντικές και μπορεί να βρείτε τον εαυτό σας να ζητάει διαβεβαίωση και επαίνους από άλλους για να αισθανθείτε εντάξει για τον εαυτό σας. Η συναισθηματική σας ευημερία μπορεί να βασίζεται σε αυτήν την επικύρωση, αλλά μια τέτοια εξάρτηση από την εξωτερική επικύρωση είναι εξαιρετικά επιζήμια. Η αλήθεια είναι ότι η αίσθηση του εαυτού σας δεν πρέπει να προέρχεται από άλλους ανθρώπους αλλά από μέσα. Η πιο σημαντική σχέση που θα έχετε ποτέ είναι με τον εαυτό σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Η βασική δομή των συναισθημάτων

Η αυτοφροντίδα έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα, αλλά θα διαρκέσει;

Η οριακή διαταραχή προσωπικότητας είναι συχνή και ενοχλητική αλλά θεραπεύσιμη

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ο απαραίτητος ρόλος του καλού ύπνου στην αθλητική απόδοση

Ύπνος Οφέλη: Άπαντες γνωρίζουμε τη σημασία του ύπνου από τη στιγμή της γέννησής μας, κατά το δημοφιλές γνωμικό ο ύπνος θρέφει τα μωρά. Η αλήθεια είναι όμως ότι εξακολουθεί μας μας θρέφει καθ’ όλη τη διάρκεια της ύπαρξής μας, πόσο μάλλον εκείνους που ασχολούνται σοβαρά με τον αθλητισμό.

Πώς να αποφύγετε το αδιέξοδο απρόβλεπτων εξόδων υγείας

Ας μην ξεχνάμε το φορολογικό πλεονέκτημα. Τα προγράμματα ασφάλισης υγείας βοηθούν στην εξοικονόμηση φόρων. Το ασφάλιστρο που πληρώνετε κερδίζει έκπτωση. Μπορείτε να διεκδικήσετε εκπτώσεις και να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα σε φόρους,

Πρόσθετε στη μέρα σου απόλαυση με αυτά τα πεντανόστιμα Smoothies

Αυτοφροντίδα Διατροφή: Τα Smoothies είναι καταπληκτικές και πανεύκολες συνταγές που θα σας βοηθήσουν να ανταποκριθείτε στις καθημερινές ανάγκες του προγράμματός σας, ενώ παραμένετε εντός των συνιστώμενων μερίδων διατροφής. Ειδικά, εάν δεν είστε λάτρης των σαλατών, τα smoothies είναι ιδανικά για να προσθέσετε στη διατροφή σας σαλατικά γεμάτα θρεπτικά συστατικά, όπως το κατσαρό λάχανο, το μπρόκολο, το σπανάκι και ελβετικό chard.

Τα εκπληκτικά οφέλη για την υγεία που προσφέρουν οι βουτιές στη θάλασσα

Εκπληκτικά οφέλη για την υγεία το θαλασσινού νερού. Όλοι έχουμε ακούσει για τα οφέλη των βιταμινών A, B και C, αλλά υπάρχει και μια άλλη βιταμίνη που πιθανόν έχετε ήδη αποκομίσει τα οφέλη - χωρίς καν να το γνωρίζετε.

Δώδεκα υπέροχες ιδέες αυτοφροντίδας

Αυτοφροντίδα: Εάν προσπαθείς να αυξήσεις τη συνείδησή σου, φυσικά θα έχεις ήδη ακούσει για την έννοια του self – care ή αλλιώς της αυτοφροντίδας.

Νιώθει κουρασμένη μέσα στη μέρα... Ρίξε μια ματιά εδώ

Κόπωση ενέργεια: Πώς να αισθάνεστε λιγότερο κουρασμένος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι φυσιολογικό να έχεις μια περιστασιακά τεμπέλικη μέρα. Αλλά αν τραντάζεις στη ζωή ψάχνοντας για μια κατσαρόλα καφέ χωρίς πάτο, και λαχταράς για το κρεβάτι σου όποτε δεν είσαι μέσα σε αυτό, είναι καιρός να αξιολογήσεις τις συνήθειες σου και να αλλάξεις αυτές που αποστραγγίζουν την ενέργειά σου.

Πώς να ζητήσεις ευγενικά "Alone Time" μέσα στη σχέση

Αυτοφροντίδα Alone Time: «Οι ικανοποιημένοι, χαρούμενοι και ολόκληροι άνθρωποι κάνουν καλούς συντρόφους», λέει η Cicely Horsham-Brathwaite, Ph.D., ψυχολόγος και coach. "Και μερικές φορές, προκειμένου να αισθανθούμε έτσι, χρειαζόμαστε κάποια ευκαιρία να είμαστε μόνοι μαζί μας συναισθηματικά ή σωματικά". Μόνο που ο χρόνος σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Έτσι, ενώ για κάποιους από εσάς μια χαλαρή πεζοπορία, μπορεί να είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεστε, άλλοι μπορεί να είστε πιο χαρούμενοι όταν κάθεστε στο ίδιο δωμάτιο με τον σύντροφό σας χωρίς να μιλάτε.