ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Βullying παιδιά: Ποια είναι η καλύτερη απάντηση στη σχολική βία;

Βullying παιδιά: Ποια είναι η καλύτερη απάντηση στη σχολική βία;

Βullying παιδιά: Στο ελληνικό σχολείο έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, αποσπασματικά όμως.

Τη διδασκαλία της αποδοχής και της αλληλοκατανόησης εισηγούνται έμπειροι εκπαιδευτικοί ως «απάντηση» στα διαρκώς αυξανόμενα περιστατικά bullying .Τι δείχνουν, όμως,  τα παραδείγματα της Δανίας και της Ιαπωνίας,  σχετικά ,με τον τρόπο, που αντιμετωπίζουν το θέμα αυτό. Η δασκάλα διαβάζει μια ιστορία και οι μικροί μαθητές ακουμπούν ο καθένας τον διπλανό του στην πλάτη. Ένας προς έναν. Κάποιοι μαθητές χαμογελούν. Άλλοι παρακολουθούν την ιστορία στοχοπροσηλωμένοι. Συμμετέχουν όλοι στο εβδομαδιαίο μάθημα της ενσυναίσθησης. Το νηπιαγωγείο εδρεύει σε μεγάλη πόλη της Δανίας, όπου και το μάθημα είναι υποχρεωτικό από το 1993 σε όλα τα σχολεία χώρας. Ίσως δε αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους η Δανία φιγουράρει τα τελευταία χρόνια συνεχώς στις πρώτες θέσεις με τις πιο ευτυχισμένες χώρες στην Παγκόσµια Έκθεση Ευτυχίας του ΟΗΕ Με τη γαλλική τηλεόραση να καλύπτει πρόσφατα το μάθημα στο δανέζικο νηπιαγωγείο, ο τίτλος εμφανίζεται ευδιάκριτος: «Μαθήματα ενσυναίσθησης: η προσέγγιση της Δανίας για να αντιμετωπίσει το bullying.

 

 

Τα παραδείγματα σε Δανία και Ιαπωνία

Τι ακριβώς γίνεται στα σχολεία της σκανδιναβικής χώρας; Για μια ώρα την εβδομάδα οι δανοί μαθητές μεταξύ 6 και 16 ετών παρακολουθούν το υποχρεωτικό μάθημα της ενσυναίσθησης. Στη διάρκειά του, τα παιδιά ενθαρρύνονται να ασχοληθούν με το ευ ζην των άλλων, μαθαίνουν να ακούν τον διπλανό τους για να μπορούν να τον κατανοήσουν καλύτερα. Οι μέθοδοι και τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι πολλά και εξαρτώνται τόσο από την ηλικία των μαθητών όσο και από τα θέματα που αντιμετωπίζουν. Σκοπός τους είναι από το να μάθει το παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του και να κατανοεί των άλλων μέχρι να ενταχθεί σε μια ομάδα και να δουλέψουν όλοι μαζί για να δημιουργηθεί ένα κλίμα αμοιβαίας υποστήριξης. Ανάλογες πρακτικές ακολουθούνται και στην Ιαπωνία. Στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου η ενσυναίσθηση είναι μέρος του μαθήματος «Κουλτούρα και Κοινωνία», το οποίο έχει ως στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους, τους άλλους και τον κόσμο γύρω τους. Το μάθημα για την ενσυναίσθηση στην Ιαπωνία περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες και ασκήσεις. Οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων, να βλέπουν τα πράγματα από την οπτική γωνία των άλλων και να ανταποκρίνονται με συμπόνια και κατανόηση.

 

Η πρόταση για την Ελλάδα

Στο ελληνικό σχολείο έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, αποσπασματικά όμως. Θεσμοθετήθηκαν σεμινάρια για τη συναισθηματική νοημοσύνη για τους εκπαιδευτικούς και το 2011 καθιερώθηκε το μάθημα Σχολικής και Κοινωνικής ζωής. Σήμερα, στα εργαστήρια δεξιοτήτων προσφέρεται η ευκαιρία στους μαθητές να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση. Όμως κάτι τέτοιο είναι  περιστασιακό. Δυστυχώς, στη χώρα μας δεν μαθαίνουμε πώς να συναισθανόμαστε. Μαθαίνουμε κυρίως να ανταγωνιζόμαστε. Αυτό είναι το ζητούμενο και από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε την όποια προσπάθεια για αλλαγή.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μπορεί τα παιδιά να υποφέρουν από υπνική άπνοια;

Σημάδια χαμηλής αυτοπεποίθησης στο παιδί σας

Οι αγχωμένοι γονείς οδηγούν σε περισσότερους αυτοτραυματισμούς των παιδιών

Γιατί πρέπει να παίζουμε με τα παιδιά μας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς τα μαγικά μανιτάρια επιδρούν στην κατάθλιψη;

Ένας από τους βασικούς μηχανισμούς με τους οποίους λειτουργούν τα μανιτάρια είναι η προώθηση της νευροπλαστικότητας, της ικανότητας του εγκεφάλου να αναδιοργανώνεται και να σχηματίζει νέες νευρικές συνδέσεις.

Το παιχνίδι στον υπολογιστή στο σχολείο έκανε τους μαθητές καλύτερους στον εντοπισμό ψεύτικων ειδήσεων 

Επιπλέον, αυτοί οι μαθητές επέδειξαν επίσης καλύτερες δεξιότητες κριτικής σκέψης συνολικά, όπως αποδεικνύεται από την ικανότητά τους να κάνουν διερευνητικές ερωτήσεις, να εξετάζουν πολλαπλές οπτικές γωνίες και να αξιολογούν την αξιοπιστία των πληροφοριών πιο αποτελεσματικά.

Οι νέοι με ΔΕΠΥ παλεύουν με τη μοναξιά περισσότερο από τους συνομηλίκους τους 

Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι νέοι με ΔΕΠΥ μπορεί να αισθάνονται μοναξιά είναι η επίδραση που μπορεί να έχουν τα συμπτώματά τους στις κοινωνικές τους δεξιότητες.

Πώς να προστατεύσετε την ψυχική σας υγεία αν είστε ιερέας;

Ιερείς ψυχική υγεία: Το να είσαι ιερέας μπορεί να είναι εξαιρετικά ικανοποιητικό αλλά και συναισθηματικά προκλητικό, καθώς συχνά κουβαλάς τα βάρη των άλλων ενώ διαχειρίζεσαι τη δική σου πνευματική και συναισθηματική ευημερία.

Πώς να προστατέψετε την ψυχική σας υγεία αν είστε χειρούργος;

Χειρούργος ψυχική υγεία: Το να είσαι χειρουργός μπορεί να είναι απίστευτα απαιτητικό, τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά, δεδομένης της υψηλού κινδύνου φύσης της δουλειάς και της πίεσης για απόδοση σε σταθερά υψηλό επίπεδο.