Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

«Το TikTok με έχει σε ασφυξία»: Η παρέμβαση 4 εβδομάδων δείχνει υπόσχεση για τη μείωση του εθισμού στα social media

«Το TikTok με έχει σε ασφυξία»: Η παρέμβαση 4 εβδομάδων δείχνει υπόσχεση για τη μείωση του εθισμού στα social media

Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης υποδηλώνουν ότι οι στοχευμένες παρεμβάσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές στο να βοηθήσουν τα άτομα να μειώσουν τον εθισμό τους στα social media και να ανακτήσουν τον έλεγχο των ψηφιακών συνηθειών τους.

Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές σε κορυφαίο πανεπιστήμιο έδειξε πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα στη μείωση του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των νεαρών ενηλίκων. Η μελέτη, η οποία διήρκεσε για τέσσερις εβδομάδες, επικεντρώθηκε στη χρήση μιας στοχευμένης παρέμβασης για να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να περιορίσουν τη χρήση της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικών μέσων TikTok.

Στη μελέτη συμμετείχαν μια ομάδα 50 ατόμων ηλικίας 18-25 ετών που ανέφεραν ότι ένιωθαν εθισμένοι στο TikTok και ξόδεψαν υπερβολικό χρόνο στην εφαρμογή. Η παρέμβαση περιελάμβανε έναν συνδυασμό τεχνικών γνωσιακής-συμπεριφορικής θεραπείας, στρατηγικές ενσυνειδητότητας και ασκήσεις καθορισμού στόχων.

Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να παρακολουθούν τη χρήση του TikTok και να θέσουν συγκεκριμένους στόχους για τη μείωση του χρόνου τους στην εφαρμογή κάθε εβδομάδα. Συμμετείχαν επίσης σε ασκήσεις ενσυνειδητότητας που είχαν σχεδιαστεί για να τους βοηθήσουν να συνειδητοποιήσουν τις συνήθειές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να σπάσουν τον κύκλο της εθιστικής συμπεριφοράς.

Μετά από τέσσερις εβδομάδες συμμετοχής στην παρέμβαση, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες ανέφεραν σημαντική μείωση στη χρήση του TikTok και μείωση των συναισθημάτων εθισμού. Πολλοί συμμετέχοντες ανέφεραν επίσης ότι αισθάνονται περισσότερο τον έλεγχο της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και βιώνουν μεγαλύτερη αίσθηση ευεξίας.

Μια συμμετέχουσα, η Sarah, μοιράστηκε την εμπειρία της με την παρέμβαση: “Το TikTok με είχε πάντα σε ασφυξία, αλλά αυτή η παρέμβαση με βοήθησε να ξεφύγω από αυτή τη λαβή. Έμαθα πώς να βάζω όρια με την εφαρμογή και να δίνω προτεραιότητα στην ψυχική μου υγεία έναντι της ατελείωτης κύλισης Νιώθω πιο παρούσα στην καθημερινή μου ζωή και εξαρτώμαι λιγότερο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επικύρωση».

Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης υποδηλώνουν ότι οι στοχευμένες παρεμβάσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές στο να βοηθήσουν τα άτομα να μειώσουν τον εθισμό τους στα social media και να ανακτήσουν τον έλεγχο των ψηφιακών συνηθειών τους. Ενσωματώνοντας τεχνικές γνωσιακής-συμπεριφορικής θεραπείας και στρατηγικές ενσυνειδητότητας, οι ερευνητές μπόρεσαν να βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να απελευθερωθούν από τον κύκλο της εθιστικής συμπεριφοράς και να δημιουργήσουν πιο υγιείς σχέσεις με πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Απαιτείται μελλοντική έρευνα για να διερευνηθούν περαιτέρω οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αυτών των παρεμβάσεων και να καθοριστούν οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για τη μείωση του εθισμού στα social media. Ωστόσο, αυτή η μελέτη παρέχει ένα πολλά υποσχόμενο σημείο εκκίνησης για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης ανησυχίας του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των νεαρών ενηλίκων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιος ο ρόλος του ύπνου στη συναισθηματική μας υγεία;

Πώς να αντιμετωπίσετε τους χειρότερους φόβους σας;

Εντοπίζοντας τα σιωπηλά συμπτώματα του στρες

Γιατί η βιοποικιλότητα είναι το κλειδί για την ψυχική ευεξία;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Απελευθέρωση από την καταστασιακή κατάθλιψη και πρακτικές συμβουλές για ανάκαμψη

Κατάθλιψη ανάκαμψη: Η καταθλιπτική κατάθλιψη, επίσης γνωστή ως διαταραχή προσαρμογής με καταθλιπτική διάθεση, είναι μια μορφή κατάθλιψης που εμφανίζεται ως απάντηση σε έναν σημαντικό στρεσογόνο παράγοντα ή αλλαγή ζωής

Κρίσεις άγχους κατά την διάρκεια της νύχτας και συμβουλές για να τις διαχειριστείτε

Κρίσεις άγχος: Οι κρίσεις άγχους τη νύχτα μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο και τη συνολική ευεξία σας. Η κατανόηση του πώς να διαχειριστείτε αποτελεσματικά αυτά τα επεισόδια μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής σας.

Πώς να σταματήσετε να ευχαριστείτε τους άλλους για να ξεκλειδώσετε τον αυθεντικό σας εαυτό

Η καταπολέμηση της τάσης να ευχαριστείτε τους άλλους περιλαμβάνει την αυτογνωσία, τον καθορισμό ορίων και την προτεραιοποίηση των δικών σας αναγκών και της ευημερίας σας

Πώς να αντιμετωπίσετε το tantrum με ψυχραιμία

Tantrum: Η αντιμετώπιση ενός ξεσπάσματος, είτε από παιδί είτε ακόμη και σε μια αγχωτική κατάσταση με ενήλικες, μπορεί να είναι πρόκληση. Η ψυχραιμία είναι απαραίτητη

7+1 πράγματα που μπορεί να βλάπτουν την σχέση σας

Σχέση συνήθειες: 7+1 πράγματα που μπορεί να βλάπτουν την σχέση σας: Η διατήρηση μιας υγιούς σχέσης απαιτεί προσπάθεια, κατανόηση και αυτογνωσία. Μερικές φορές, οι φαινομενικά αβλαβείς συνήθειες μπορούν σταδιακά να διαβρώσουν τα θεμέλια μιας συνεργασίας.

Όταν αφήνουμε το μωρό για πρώτη φορά

Άγχος αποχωρισμού: Το να αφήσετε το μωρό σας για πρώτη φορά μπορεί να είναι τόσο συναρπαστικό όσο και τρομακτικό. Είτε πρόκειται για μια σύντομη έξοδο είτε για πιο εκτεταμένη περίοδο,

Close Icon