Ψυχική Υγεία

Εγκέφαλος στρες: Ορισμένοι τύποι στρες ευνοούν τη λειτουργία του εγκεφάλου [μελέτη]

Εγκέφαλος στρες: Ορισμένοι τύποι στρες ευνοούν τη λειτουργία του εγκεφάλου [μελέτη]

Εγκέφαλος στρες: Το άγχος που προέρχεται από τη μελέτη για εξετάσεις, την προετοιμασία για μια μεγάλη συνάντηση στη δουλειά μπορεί δυνητικά να οδηγήσει σε προσωπική ανάπτυξη.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Psychiatry Research και διαπίστωσε ότι τα χαμηλά έως μέτρια επίπεδα στρες μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης διαταραχών ψυχικής υγείας, όπως η κατάθλιψη και οι αντικοινωνικές συμπεριφορές. Το χαμηλό έως μέτριο άγχος μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε μελλοντικές αγχωτικές συναντήσεις.

“Εάν βρίσκεστε σε ένα περιβάλλον όπου έχετε κάποιο επίπεδο άγχους, μπορεί να αναπτύξετε μηχανισμούς αντιμετώπισης που θα σας επιτρέψουν να γίνετε πιο αποτελεσματικοί και να οργανωθείτε με τρόπο που θα σας βοηθήσει να αποδώσετε”, είπε ο Assaf Oshri, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και αναπληρωτής καθηγητής στο College of Family and Consumer Sciences. Το άγχος που προέρχεται από τη μελέτη για εξετάσεις, την προετοιμασία για μια μεγάλη συνάντηση στη δουλειά μπορεί δυνητικά να οδηγήσει σε προσωπική ανάπτυξη. Η απόρριψη από έναν εκδότη, για παράδειγμα, μπορεί να οδηγήσει έναν συγγραφέα να ξανασκεφτεί το στυλ του. Και η απόλυση θα μπορούσε να ωθήσει κάποιον να επανεξετάσει τα δυνατά του σημεία και αν πρέπει να παραμείνει στον τομέα του ή να προχωρήσει σε κάτι νέο. Αλλά η γραμμή μεταξύ της σωστής ποσότητας άγχους και του υπερβολικού στρες είναι λεπτή.

Το καλό άγχος μπορεί να λειτουργήσει ως εμβόλιο ενάντια στην επίδραση μελλοντικών αντιξοοτήτων

Οι ερευνητές βασίστηκαν σε δεδομένα από το Human Connectome Project, ένα εθνικό έργο που χρηματοδοτείται από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας και στοχεύει να παρέχει πληροφορίες για το πώς λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Για την παρούσα μελέτη, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από περισσότερους από 1.200 νεαρούς ενήλικες που ανέφεραν τα αντιλαμβανόμενα επίπεδα στρες χρησιμοποιώντας ένα ερωτηματολόγιο. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με το πόσο συχνά βίωσαν συγκεκριμένες σκέψεις ή συναισθήματα, όπως “τον τελευταίο μήνα, πόσο συχνά στενοχωρηθήκατε εξαιτίας ενός γεγονότος που συνέβη απροσδόκητα;” και “τον τελευταίο μήνα, πόσο συχνά έχετε διαπιστώσει ότι δεν μπορούσατε να αντεπεξέλθετε σε όλα τα πράγματα που έπρεπε να κάνετε;”

Στη συνέχεια, οι νευρογνωστικές τους ικανότητες αξιολογήθηκαν χρησιμοποιώντας τεστ που μέτρησαν την προσοχή και την ικανότητα να καταστέλλουν τις αυτόματες αποκρίσεις σε οπτικά ερεθίσματα, τη γνωστική ευελιξία ή ικανότητα εναλλαγής μεταξύ εργασιών, τη μνήμη ακολουθίας εικόνων, η οποία περιλαμβάνει την ανάμνηση μιας ολοένα και πιο μεγάλης σειράς αντικειμένων, τη μνήμη εργασίας και την ταχύτητα επεξεργασίας. Οι ερευνητές συνέκριναν αυτά τα ευρήματα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων. Η ανάλυση διαπίστωσε ότι τα χαμηλά έως μέτρια επίπεδα στρες ήταν ψυχολογικά ευεργετικά, δυνητικά λειτουργώντας ως ένα είδος ανοσίας ενάντια στην ανάπτυξη συμπτωμάτων ψυχικής υγείας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η γιόγκα ανακουφίζει τον πόνο & τα συμπτώματα κατάθλιψης

Η σοβαρότητα του PTSD συνδέεται με μειωμένη δραστηριότητα στον ιππόκαμπο

Ασκηθείτε στο Mindfulness για στοχευμένη διαχείριση του πόνου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.

Η συμπεριφορική παρέμβαση μειώνει την κατάθλιψη σε ενήλικες με παχυσαρκία

Παχυσαρκία: Τα αποτελέσματα από μια πιλοτική κλινική δοκιμή δείχνουν ότι σε μια φυλετικά και εθνοτικά διαφορετική ομάδα ενηλίκων με παχυσαρκία και κατάθλιψη, μια ολοκληρωμένη συμπεριφορική παρέμβαση ήταν πιο αποτελεσματική από τη συνηθισμένη φροντίδα στη μείωση της κατάθλιψης και των συσχετιζόμενων συμπτωμάτων άγχους παρά στην προώθηση της απώλειας βάρους.