Ψυχική Υγεία

Διατροφικές διαταραχές: Tο φαγητό μπορεί επίσης να συσχετιστεί με μια ψυχική διαταραχή

Διατροφικές διαταραχές: Tο φαγητό μπορεί επίσης να συσχετιστεί με μια ψυχική διαταραχή

Διατροφικές διαταραχές: Έχετε ακούσει ποτέ ότι το φαγητό μπορεί επίσης να συσχετιστεί με μια διαταραχή; Οι διατροφικές διαταραχές περιλαμβάνουν περισσότερα από απλά θέματα διατροφής.

Έχετε ακούσει ποτέ ότι το φαγητό μπορεί επίσης να συσχετιστεί με μια διαταραχή; Οι διατροφικές διαταραχές περιλαμβάνουν περισσότερα από απλά θέματα διατροφής. Έχουν αρνητικό αντίκτυπο τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό σας. Αυτές οι διαταραχές μπορεί να διαταράξουν τις σκέψεις σας σχετικά με το φαγητό, το βάρος, το σχήμα του σώματος και τις διατροφικές συνήθειες. Μπορούν να εμφανιστούν σε οποιονδήποτε οποιασδήποτε ηλικίας ή φύλου, ανεξάρτητα από το σωματικό βάρος, το σχήμα ή το μέγεθος. Οι διατροφικές διαταραχές βλάπτουν τη σύνδεση ενός ατόμου με το φαγητό, τα διατροφικά πρότυπα, την εικόνα του σώματος και τη συνολική ευεξία. Περιλαμβάνουν μια ποικιλία διατροφικών και σχετικών με το σώμα ενεργειών και συμπεριφορών που μπορεί να έχουν αρνητικά σωματικά και συναισθηματικά αποτελέσματα. Οι άνθρωποι μπορεί να εμφανίζουν έναν συνδυασμό αυτών των σημείων και η παρουσία τους δεν αποδεικνύει απαραίτητα την ύπαρξη διατροφικής διαταραχής. Απαιτείται ενδελεχής αξιολόγηση από τους γιατρούς για ακριβή διάγνωση και σωστή θεραπεία.

Γρήγορη ή σημαντική απώλεια βάρους χωρίς ιατρική επίβλεψη. Συχνές διακυμάνσεις στο βάρος, που υποδεικνύουν ένα μοτίβο ακραίας δίαιτας ή επεισοδίων υπερφαγίας που ακολουθούνται από κάθαρση. Ενασχόληση με τα τρόφιμα, τις θερμίδες και τη δίαιτα, που συχνά οδηγεί σε άκαμπτες και περιοριστικές διατροφικές συνήθειες. Συνεχής δυσαρέσκεια με το μέγεθος ή το σχήμα του σώματος, ανεξάρτητα από την πραγματική εμφάνιση.

Αλλαγές στα Διατροφικά Πρότυπα

  • Περιορισμός ορισμένων ομάδων τροφίμων ή ολόκληρων γευμάτων.
  • Συχνά επεισόδια υπερφαγίας, κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φαγητού σε σύντομο χρονικό διάστημα με απώλεια ελέγχου.
  • Ενδείξεις συμπεριφορών καθαρισμού, όπως αυτοπροκαλούμενος εμετός, κατάχρηση καθαρτικών ή διουρητικών ή υπερβολική άσκηση για την αντιστάθμιση της υπερφαγίας.

Κοινωνική απόσυρση και αλλαγές συμπεριφοράς

Αποφυγή κοινωνικών συναναστροφών που περιλαμβάνουν φαγητό.  Αυξημένη μυστικότητα σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες. Οι αλλαγές στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, οι εναλλαγές της διάθεσης ή η αυξημένη ευερεθιστότητα είναι μερικά από τα κύρια σημάδια που υποδηλώνουν διατροφική διαταραχή. Φυσικά σημεία και συμπτώματα:

  • Κόπωση, αδυναμία και ζάλη.
  • Ακανόνιστη έμμηνος ρύση ή αμηνόρροια στις γυναίκες.
  • Ξηρό δέρμα, εύθραυστα νύχια και τριχόπτωση.
  • Ανάπτυξη λάνουγκο (λεπτές, περονόσπορες τρίχες) στο σώμα, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις σοβαρού υποσιτισμού.
  • Συναισθηματικοί και Ψυχολογικοί Δείκτες
  • Επίμονη χαμηλή αυτοεκτίμηση και αρνητική αυτοεικόνα.
  • Άγχος ή κατάθλιψη που σχετίζεται με το σωματικό βάρος και το σχήμα.
  • Τελειομανία και έντονο φόβο να πάρεις βάρος.

Υπάρχει επίσης ένα περιστατικό υπερβολικής ρουτίνας άσκησης, που συχνά οδηγείται από την επιθυμία να κάψετε θερμίδες ή να χάσετε βάρος, καθώς και από τη δυσκολία ανάπαυσης ημερών από την άσκηση. Τα πιθανά σημάδια των διατροφικών διαταραχών απαιτούν μια πολύπλευρη στρατηγική που περιλαμβάνει ιατρικές, διατροφικές και ψυχολογικές αξιολογήσεις. Μια στρατηγική υποστηρικτικής θεραπείας που καλύπτει τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά στοιχεία είναι κρίσιμη για την επιτυχή ανάκαμψη. Εάν υποψιάζεστε ότι κάποιος υποφέρει από διατροφικό πρόβλημα, είναι σημαντικό να τον ενθαρρύνετε να ζητήσει επαγγελματική βοήθεια από ειδικούς διατροφικών διαταραχών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μια ολοκληρωμένη λίστα με τις πιο κοινές διαταραχές ψυχικής υγείας

Η ψυχολογία του παχύσαρκου παιδιού

Πολύπλοκη η σχέση μεταξύ δημιουργικότητας και ψυχοπαθολογίας

Νευρική ανορεξία και εφηβεία - Ποιος είναι ο ρόλος της οικογένειας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να θωρακίσετε συναισθηματικά το παιδί για να αντιμετωπίσει τον σχολικό εκφοβισμό 

Βοηθήστε το παιδί σας να αποκτήσει αυτοπεποίθηση, αναδεικνύοντας τα δυνατά του σημεία, τα ταλέντα και τις θετικές του ιδιότητες. Ενθαρρύνετέ τα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και χόμπι που τους αρέσουν και στα οποία διαπρέπουν.

Πώς μπορεί να σας βοηθήσει να μεταμορφώσετε την ψυχική σας υγεία;

Οπτικοποίηση Διαλογισμού: Ο διαλογισμός οπτικοποίησης είναι μια ισχυρή τεχνική που αξιοποιεί την ικανότητα του νου να δημιουργεί νοητικές εικόνες για να προάγει τη χαλάρωση, να μειώσει το άγχος και να βελτιώσει τη συνολική ευεξία.

Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας όρια

Αφιερώστε χρόνο για να αναλογιστείτε ποια είναι τα όριά σας και μεταδώστε τα ξεκάθαρα στους άλλους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον καθορισμό ορίων στο πώς σας συμπεριφέρονται οι άλλοι, τις προσδοκίες τους για το χρόνο και την ενέργειά σας και την πρόσβασή τους στον προσωπικό σας χώρο.