Ψυχική Υγεία

Ανησυχία Άγχος: Τρόποι που βοηθούν να τα ξεχωρίσουμε για μια αποτελεσματική αντιμετώπιση

Ανησυχία Άγχος: Τρόποι που βοηθούν να τα ξεχωρίσουμε για μια αποτελεσματική αντιμετώπιση

Για πολλούς ανθρώπους, η ανησυχία πηγαινοέρχεται και τα αποτελέσματα δεν επηρεάζουν την καθημερινότητά σας. Αλλά το άγχος προκαλεί ένα άβολο συναίσθημα, αρκετά έντονο ώστε να επηρεάσει την ποιότητα ζωής σας.

Ανησυχία Άγχος: «Ανησυχείς περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε». Πόσες φορές έχετε ακούσει να σας το λένε αυτό; Αν ανήκετε στο μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων που εμφανίζει έντονο άγχος, το πιθανότερο είναι πως το ακούτε από όλους και πολύ συχνά.

Αν και η ανησυχία αποτελεί μέρος του άγχους, το σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται για το ίδιο πράγμα. Συγχέοντας αυτά τα δύο, προσθέτετε ένα επιπλέον άγχος. Οι παρακάτω επτά τρόποι θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε το άγχος από την ανησυχία και το αντίθετο.

7 βασικές διαφορές ανάμεσα στο άγχος και την ανησυχία

  1. Ανησυχία σημαίνει ότι ελέγχεις την ένταση και τη διάρκεια της ανησυχίας σου. Το άγχος δεν μπορείς εύκολα να το χειριστείς

Όλοι ανησυχούμε έως ένα σημείο και οι περισσότεροι ανησυχούμε καθημερινά. Όσοι ανησυχούν, δηλαδή σχεδόν όλοι, μπορούν να ελέγξουν την ένταση και τη διάρκεια των σκέψεων αυτών. Για παράδειγμα, αν ανησυχείτε, μπορείτε να στρέψετε την προσοχή σας σε μια άλλη εργασία ώστε να εστιάσετε εκεί και να ξεχάσετε αυτό το συναίσθημα. Αλλά στο άγχος τα πράγματα είναι πολύ, πολύ δυσκολότερα.

  1. Η ανησυχία προκαλεί ήπια (και προσωρινή) σωματική ένταση. Το άγχος προκαλεί περισσότερες έντονες σωματικές αντιδράσεις

Όταν ανησυχείτε, τείνετε να βιώνετε μια γενικευμένη σωματική ένταση. Είναι όμως σχετικά σύντομης διάρκειας σε σύγκριση με τις επιδράσεις του άγχους. Κάποιος με άγχος τείνει να βιώνει ένα σημαντικά υψηλότερο αριθμό σωματικών συμπτωμάτων, όπως πονοκέφαλο, γενικευμένη ένταση, δυσκολία στην αναπνοή και τρέμουλο.

  1. Η ανησυχία οδηγεί σε σκέψεις που έχουν θετικό και αρνητικό σενάριο. Το άγχος μάς κάνει να σκεφτούμε το χειρότερο δυνατό σενάριο

Ο καθορισμός της διαφοράς δεν έχει να κάνει με ρεαλιστικές vs μη ρεαλιστικές σκέψεις, επειδή, γενικά, όσοι ανησυχούν ή αγχώνονται μπορούν να εναλλάσσονται ανάμεσα στο ένα και στο άλλο είδος. Η καθοριστική διαφορά είναι ότι οι αγχώδεις άνθρωποι ξεφεύγουν συχνότερα προς τις μη ρεαλιστικές σκέψεις που μάλιστα περιέχουν και τα χειρότερα πιθανά σενάρια. Επιπλέον, όταν τα σκεφτούν, είναι δυσκολότερο να στρέψουν αλλού την προσοχή τους.

  1. Τα πραγματικά γεγονότα προκαλούν ανησυχία. Ο νους όμως είναι εκείνος που δημιουργεί άγχος

Όταν ανησυχείτε, συνήθως σκέφτεστε ένα πραγματικό γεγονός που έλαβε χώρα ή πρόκειται να γίνει. Αλλά όταν αντιμετωπίζετε άγχος, τείνετε να υπεραναλύετε γεγονότα ή ιδέες που ο νους σας δημιουργεί.

  1. Η ανησυχία έρχεται και φεύγει. Το άγχος επιμένει και επηρεάζει την ποιότητα της ζωής σας

Για πολλούς ανθρώπους, η ανησυχία πηγαινοέρχεται και τα αποτελέσματα δεν επηρεάζουν την καθημερινότητά σας. Αλλά το άγχος προκαλεί ένα άβολο συναίσθημα, αρκετά έντονο ώστε να επηρεάσει την ποιότητα ζωής σας.

  1. Η ανησυχία μπορεί να είναι παραγωγική. Το άγχος εξουθενώνει και αδρανοποιεί

Η ανησυχία μπορεί να γίνει παραγωγική, αν παράγει λύσεις σε πραγματικά προβλήματα. Οι ψυχολόγοι λένε ότι μάλιστα ένα φυσιολογικό ποσοστό είναι απολύτως απαραίτητο και μας προστατεύει. Ωστόσο, η υπερβολική ανησυχία που συνοδεύει το άγχος μπορεί να αποβεί πραγματικά καταστροφική, καθώς μας εμποδίζει να δράσουμε.

  1. Η ανησυχία δεν χρειάζεται να αντιμετωπιστεί. Αλλά το άγχος χρειάζεται επαγγελματική βοήθεια και προσωπική προσπάθεια.

Καθώς η ανησυχία είναι μέρος της καθημερινής μας ζωής, είναι ένα συναίσθημα που μπορούμε να ελέγξουμε χωρίς την αναζήτηση επαγγελματικής βοήθειας. Αλλά η διαχείριση του άγχους που επιμένει συχνά απαιτεί τη βοήθεια ενός επαγγελματία ψυχικής βοήθειας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ένας στους τρεις ασθενείς που αναρρώνουν από COVID παρουσιάζουν ψυχολογικά προβλήματα

Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για το άγχος θανάτου

Προσπάθησε να αντιμετωπίσεις το άγχος σου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η ποιότητα της μνήμης των μαρτύρων

Μάρτυρας σε δίκη: Η ποιότητα της μνήμης.Το περιεχόμενό του, οι αναμνήσεις, απέχουν πολύ από το να είναι μια πιστή αναπαράσταση της πραγματικότητας. Όταν λέμε κάτι, το κάνουμε διαφορετικά κάθε φορά. Στην πραγματικότητα, στην ιατροδικαστική ψυχολογία, οι μάρτυρες καλούνται να μην πουν τα γεγονότα σε κανέναν, σε μια προσπάθεια να μην μολύνουν τις μνήμες. Είναι αστείο πώς λειτουργεί το μυαλό μας, και ιδίως η μνήμη των μαρτύρων.

Γιατί μένουμε αμέτοχοι σε μία κατάσταση

Ο αδιάφορος μάρτυρας: Τι κάνει τους ανθρώπους να μένουν αμέτοχοι . Γιατί αποφασίζουμε να μην βοηθήσουμε όταν ξέρουμε ότι ο άλλος περνάει άσχημα; Γιατί μερικές φορές αποφασίζουμε να απέχουμε; Η κοινή λογική υπαγορεύει ότι οι συμπεριφορές βοήθειας είναι ενστικτώδεις σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.  Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να μην βοηθήσουν. Γιατί συμβαίνει αυτό; 

Τι μας δίδαξε ο Κάρολος Δαρβίνος

Συναισθήματα και ψυχολογία: Τι μας δίδαξε ο Κάρολος Δαρβίνος. Ο πρωτοπόρος στην πειραματική ψυχολογία και ο ίδιος ήταν από τους πρώτους που εξήγησε ότι τα ζώα νιώθουν επίσης συναισθήματα που εμφανίζονται και στον άνθρωπο, ανεξάρτητα από τον πολιτισμό.

Πώς να αισθανθείς λίγο καλύτερα όταν νιώθεις θλίψη

Είμαι στενοχωρημένη: Εδώ μερικοί τρόποι να αισθανθείς ομορφότερα. Η κατάθλιψη είναι πιο περίπλοκη απ' ό,τι νομίζουν οι περισσότεροι. Δεν έχει να κάνει μόνο με το να είσαι λυπημένος και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το να είσαι τεμπέλης. Αλλά αυτές είναι κοινές παρανοήσεις που μερικές φορές εμποδίζουν τους ανθρώπους να αναζητήσουν θεραπεία και να λάβουν τη βοήθεια που χρειάζονται για να αισθανθούν καλύτερα.

Κι όμως τα χρώματα επηρεάζουν τη διάθεση και την ψυχολογία μας

Ψυχολογία διάθεση: Τα χρώματα ως γνωστόν είναι ο καθρέφτης της ψυχής μας. Συνήθως επιλέγουμε να φορέσουμε αποχρώσεις αναλόγως με το πως αισθανόμαστε την δεδομένη στιγμή, ή φτιάχνουμε μια εικόνα για τον άλλο επηρεασμένοι από τις χρωματικές επιλογές που έχει κάνει. Όμως η επιρροή των χρωμάτων δεν σταματά εκεί, αφού έχουν την δύναμη να προκαλέσουν διαθέσεις, να αντιστρέψουν συμπεριφορές και να αλλάξουν συνήθειες.

Σε τι βοηθά η ψυχανάλυση μέσω της ζωγραφικής

Εναλλακτική Ψυχοθεραπεία: Ζωγραφική ως θεραπεία. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εναλλακτικών και συμπληρωματικών θεραπειών έναντι των κλασικών ψυχοθεραπειών. Επιπλέον, αυτές οι θεραπείες, όπως η θεραπευτική ζωγραφική, όχι μόνο βοηθούν να εκφραστούν, αλλά και να βελτιώσουν συναισθηματικά και νοητικά τον ασθενή.

Ο χαρακτήρας ενός ατομιστική

Ατομικισμός: Από τι αποτελείται; Τι είναι ο ατομικισμός; Μπορείτε να είστε ατομικιστές και να σκέφτεστε τους άλλους ταυτόχρονα; Ο ατομικισμός ορίζεται ως «τάση να σκέφτονται και να ενεργούν ανεξάρτητα από τους άλλους, χωρίς να υπόκεινται σε γενικούς κανόνες».

Έρχεται αυστηροποίηση των ποινών για τη σεξουαλική κακοποίηση

Επίσης, υπό εξέταση βρίσκεται ο τρόπος δίωξης των εγκλημάτων αυτών, δεδομένου ότι κάποια από αυτά για να διωχθούν απαιτείται έγκληση από τα θύματα, κάτι, που σε πολλές περιπτώσεις δεν συμβαίνει λόγω του φόβου που βιώνουν.