ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Πως αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά ο υψηλός πυρετός

Πως αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά ο υψηλός πυρετός

Υπάρχουν πολλοί μύθοι για τον πυρετό, για το πόσο επικίνδυνος είναι και για το πώς μπορούμε να τον καταπολεμήσουμε. Πολλοί είναι αυτοί που εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν ότι κάποιες φορές δεν είναι απαραίτητο να προσπαθήσουμε να ρίξουμε έναν πυρετό. Αλλά αν ο πυρετός μας προκαλεί έντονη δυσφορία, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε ώστε να τον αντιμετωπίσουμε με ασφάλεια – και κάποια άλλα που χρειάζεται να αποφύγουμε.

Ο πυρετός εμφανίζεται συχνά όταν το σώμα μας προσπαθεί να αντιμετωπίσει μια μόλυνση, ένα μικρόβιο ή έναν ιό. Η εσωτερική θερμοκρασία μας ανεβαίνει ως ένας μηχανισμός άμυνας, που προσπαθεί να κάνει τον οργανισμό μας αφιλόξενο για τα μικρόβια που έχουν εισβάλει. Υπό αυτή λοιπόν την έννοια, ο πυρετός είναι κάτι καλό.

Βέβαια, μας κάνει να νιώθουμε χάλια. Συχνά πονάμε και δεν έχουμε διάθεση ή εμφανίζουμε έντονη υπνηλία. Τα παιδιά εμφανίζουν πυρετό συχνότερα από τους ενήλικες. Αν ένα παιδί έχει πυρετό αλλά ακόμα παίζει και συμπεριφέρεται όπως συνήθως, δεν υπάρχει ανάγκη να κάνουμε κάτι. Σε αντίθετη περίπτωση,

Λαμβάνουμε αντιπυρετικά: Η παρακεταμόλη ή η ιβουπροφαίνη είναι δύο από τους απλούστερους και αποτελεσματικότερους τρόπους για να αντιμετωπίσουμε τον πυρετό. Η παρακεταμόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε παιδιά ακόμα και 2 μηνών. Ωστόσο, χρειάζεται πάντα συνεννόηση πρώτα με τον παιδίατρο. Αυτά τα φάρμακα λειτουργούν σχετικά άμεσα και νιώθουμε καλύτερα για 4 ώρες.

Καταναλώνουμε περισσότερα υγρά: Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι πραγματικά σημαντική ακόμα κι όταν έχουμε πυρετό. Η υψηλή θερμοκρασία προκαλεί γρήγορα αφυδάτωση. Η κατανάλωση δροσερών υγρών μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες αφυδάτωσης.

Κάνουμε μπάνιο: Το μπάνιο ρίχνει τον πυρετό, όμως όχι το κρύο μπάνιο. Χρειαζόμαστε θερμοκρασία με την οποία να νιώθουμε άνετα και να μπορούμε να χαλαρώσουμε.

Καταναλώνουμε τσάι: Το τσάι προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας, οπότε δεν μπορεί να μας κάνει κακό. Ορισμένα βότανα θεωρείται ότι βοηθούν στην εφίδρωση, ένα στοιχείο που βοηθά τον πυρετό να πέσει. Για παράδειγμα, πολλοί προτείνουν την κατανάλωση ροφήματος τζίντζερ.

Τι δεν πρέπει να κάνουμε όταν έχουμε πυρετό

Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι φοβούνται τον πυρετό και κάνουν επικίνδυνα λάθη προσπαθώντας να ρίξουν την θερμοκρασία τους. Γι’ αυτό δεν πρέπει να:

Κάνουμε εντριβές με αλκοόλ: Αυτή η παλιά «θεραπεία» είναι μια πραγματικά κακή ιδέα. Αν κάποιος σας προτείνει να χρησιμοποιήσετε αλκοόλ, μην το δεχτείτε με κανένα τρόπο, όπως για παράδειγμα να κάνετε εντριβές ή ακόμα και να το καταναλώσετε, αρνηθείτε ευγενικά τη βοήθειά τους. Δεν είναι μόνο αναποτελεσματικό, αλλά και επικίνδυνο.

Κάνουμε παγωμένο μπάνιο: Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, το ζεστό μπάνιο είναι ευεργετικό. Μπορεί το κρύο μπάνιο να ρίξει την θερμοκρασία σας, αλλά θα είναι προσωρινά, καθώς το τρέμουλο θα κάνει τελικά τα πράγματα χειρότερα.

Διπλασιάζουμε τη φαρμακευτική αγωγή: Είναι επικίνδυνο να «παίζουμε» με τις δοσολογίες των φαρμάκων. Δεν πρέπει να συνδυάζουμε φάρμακα, γιατί έτσι πιστεύουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα.

Η υπερβολική δόση είναι ένας από τους συνηθέστερους λόγους που τα παιδιά καταλήγουν στα επείγοντα. Καταγράψτε πότε και πόση δοσολογία πήρατε ώστε να είστε βέβαιοι ότι έχουν περάσει τουλάχιστον 2 ώρες πριν την επόμενη αγωγή.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σούπα σελινόριζας με πράσο και τζίντερ για τις χειμωνιάτικες μέρες

6 τρόποι που η θάλασσα ενισχύει την υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Άσκηση και αυτοάνοσο νόσημα - Πώς να ξεκινήσετε

Αθλητισμός: Για πολλά άτομα με αυτοάνοσες διαταραχές, η μέτρια, χαμηλής έντασης άσκηση και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να αποφέρουν τεράστιο όφελος για την ποιότητα της ζωής τους. Ειδικότερα, η άσκηση ενισχύει τη σωματική σας ενέργεια. Η παραγωγή ενδορφινών είναι ένα φυσικό παυσίπονο. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής σε όλο το σώμα και συμβάλει επίσης στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους που επίσης συχνά συνοδεύουν τον χρόνιο πόνο.

Μια απλή και πεντανόστιμη συνταγή με μπρόκολο και αμύγδαλο

Μπρόκολο αμύγδαλο: Για να διασφαλίσετε στην καθημερινότητά σας την πρόσληψη σωστών τροφών όπως τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς καλό θα ήταν να βρείτε συνταγές που θα σας κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θα περιέχουν και συστατικά που θα σας αρέσουν ιδιαίτερα.

Αρτηριακή υπέρταση: Ένας σιωπηλός «δολοφόνος»

«Ζαλίζομαι», «άνοιξε η μύτη μου», «έχω νευροπίεση». Ή «έχω ανεβεί σκάλες/έχω αθληθεί και μετρώντας την πίεσή μου είδα ότι ήταν υψηλή». Ή «μέτρησα την πίεσή μου και ήταν 150/90, τι να κάνω;» Πολλές από αυτές τις κουβέντες ακούγονται και λέγονται καθημερινά σε σπίτια ή σε ιατρεία και το κοινό σε όλες είναι ότι τα άτομα που τις λένε τις πιστεύουν.

Σήμερα η Google τιμά με Doodle την πίτσα!

Google Doodle πίτσα: Την ημέρα αυτή το 2007, η μαγειρική τέχνη του Ναπολιτάνου «Pizzaiuolo» εγγράφηκε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.

Δοκιμάστε μπιφτέκια σολομού με βρώμη

Μπιφτέκια σολομού: Ο σολομός είναι ένα λιπαρό ψάρι, το οποίο έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Αποτελεί πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων, πρωτεϊνών, βιταμίνης Β12 κι άλλων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.