ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Καρδιά και επεξεργασμένο κρέας: Αυξημένος κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου από την κατανάλωσή του [vid]

Καρδιά και επεξεργασμένο κρέας: Αυξημένος κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου από την κατανάλωσή του [vid]

Καρδιά και επεξεργασμένο κρέας: Οι ερευνητές της μελέτης PURE, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό Επιστήμης της Διατροφής «American Journal of Clinical Nutrition», ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 134.300 ανθρώπους από 21 χώρες πέντε ηπείρων, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν σε βάθος σχεδόν δεκαετίας.

Μία νέα διεθνής επιστημονική έρευνα βρήκε σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και στον αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και πρόωρου θανάτου. Αντίθετα, δεν προέκυψε συσχέτιση με το μη κατεργασμένο κόκκινο κρέας ή το κρέας από πουλερικά.

Οι ερευνητές της μελέτης PURE, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό Επιστήμης της Διατροφής «American Journal of Clinical Nutrition», ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 134.300 ανθρώπους από 21 χώρες πέντε ηπείρων, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν σε βάθος σχεδόν δεκαετίας.

Διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση 150 ή περισσότερων γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος την εβδομάδα σχετιζόταν με -κατά μέσο όρο- αύξηση 46% του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου και κατά 51% του κινδύνου θανάτου, σε σχέση με όσους δεν έτρωγαν καθόλου επεξεργασμένο κρέας. Από την άλλη, η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων μη επεξεργασμένων κρεάτων δε φάνηκε να έχει κάποια επίπτωση στην υγεία.

«Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση με μέτρο μη επεξεργασμένου κρέατος, στο πλαίσιο μίας γενικότερης υγιούς διατροφής, είναι απίθανο να αποβεί επιβλαβής», δήλωσε ο δρ Μασίντ Ντεγκάν του καναδικού Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ του Οντάριο. Αντίθετα, σύμφωνα με τους ερευνητές, «πρέπει να ενθαρρύνεται ο περιορισμός της κατανάλωσης του επεξεργασμένου κρέατος».

Ψαρομεσογειακή διατροφή και περιοδική νηστεία

Η μεσογειακή διατροφή με πολύ έξτρα παρθένο ελαιόλαδο (αντί για βούτυρο και άλλα λίπη), πλήρη δημητριακά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, φρούτα, λαχανικά, καθώς και με μέτρια γαλακτοκομικά (γιαούρτι και τυρί με λίγα λιπαρά), η οποία συνδυάζεται με ψάρια ή/και θαλασσινά, αλλά και με νηστεία κατά καιρούς, είναι ιδανική για την καρδιαγγειακή υγεία, σύμφωνα με μία άλλη μελέτη Αμερικανών επιστημόνων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καρδιολόγο δρα Τζέιμς Ο’Κιφ του Ινστιτούτου Saint Luke Mid America Heart Institute, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Κολεγίου Καρδιολογίας, αξιολόγησαν όλα τα έως τώρα ερευνητικά δεδομένα (μετα-ανάλυση) και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ανωτέρω «συνταγή» διατροφής και περιστασιακής νηστείας έχει μεγάλα οφέλη.

Οι επιστήμονες ανέφεραν ότι από μόνη της η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή έχει διαπιστωθεί σε πολλές μελέτες και κλινικές δοκιμές πως σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιοπάθειας, διαβήτη, άνοιας, κατάθλιψης και μερικών καρκίνων. Από την άλλη, η συχνή κατανάλωση ψαριών/θαλασσινών, που αντικαθιστούν το κρέας ως βασική πηγή πρωτεΐνης, μειώνει κατά 34% τον κίνδυνο θανάτου από στεφανιαία νόσο.

Ο συνδυασμός τους, δηλαδή η μεσογειακή διατροφή συν η ψαροφαγία, εάν εμπλουτιστεί με τον περιοδικό περιορισμό της λήψης θερμίδων καθημερινά (νηστεία για χρονικά διαστήματα οκτώ έως δώδεκα ωρών) μπορεί επιπροσθέτως να μειώσει τη φλεγμονή στον οργανισμό, να βελτιώσει το μεταβολισμό και την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Ο περιορισμός των θερμίδων μπορεί να γίνει με τη μείωση του αριθμού των ημερήσιων γευμάτων από τρία σε δύο ή με περιόδους νηστείας ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Εμπνευστείτε από το παρακάτω βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τα Οφέλη των Καρδιαγγειακών Ασκήσεων στην Υγεία

Σύνδεση αποβολών με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου των γυναικών πριν τα 70

Οι άνθρωποι που ξεπέρασαν τον καρκίνο αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η παύση του εμβολίου της J&J ήταν ένα μεγάλο λάθος δηλώνει ο καθηγητής ιατρικής Δρ. Marc Siegel

Δρ Marc Siegel: Τα μηνύματα κατά του φόβου είναι σημαντικά για τους κλινικούς ιατρούς που προσπαθούν να βοηθήσουν τους ασθενείς να θέσουν τους κινδύνους σε προοπτική. Siegel: «Τεράστια πυρκαγιά» στα μηνύματα εμβολίων από τον Fauci, αξιωματούχους υγείας. Ο καθηγητής Ιατρικής και ιατρικός συνεργάτης της Fox News, Dr. Marc Siegel, συζητά την εκτεταμένη κριτική για την […]

Τα εκπαιδευμένα σκυλιά μπορούν να μυρίσουν κορωνoϊό σε δείγματα ούρων

Σε μελλοντικές μελέτες, οι ερευνητές θα πρέπει να εκπαιδεύουν σκύλους σε διαφορετικά δείγματα και να μην δοκιμάζουν επανειλημμένα τα σκυλιά σε δείγματα από τα ίδια άτομα, σύμφωνα με τη δήλωση.

Οι άνω των 50 που κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες κινδυνεύουν περισσότερο από άνια

Άνια: Άτομα που κοιμούνται τακτικά για έξι ώρες ή λιγότερο κάθε βράδυ στη μέση ηλικία είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με εκείνους που συνήθως καταφέρνουν να κοιμηθούν επτά ώρες, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη μελέτη για την ασθένεια.

Οι άνθρωποι που δεν είναι ιδιαιτέρως κοινωνικοί είναι συνήθως πιο δημιουργικοί

Ψυχολογία: Οι ακοινώνητοι άνθρωποι που επιλέγουν να μένουν μόνοι τους επειδή το απολαμβάνουν, έχουν συνήθως μεγαλύτερη δημιουργικότητα από το μέσο άνθρωπο, σύμφωνα με αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Ωκεάνια ζώα της Εδιακρανικής εποχής είναι οι αρχαίοι μας πρόγονοι

Θάλασσα Ζωή: Πάνω από μισό δισεκατομμύριο χρόνια πριν, ακέφαλα θαλάσσια πλάσματα που έμοιαζαν με φύλλα κατοικούσαν τις αρχέγονες θάλασσες. Παρόλο που αυτά τα αρχέγονα ζώα δεν έμοιαζαν με εμάς, μερικά από τα πιο σημαντικά γονίδια μας μπορεί να είναι "λείψανα" ηλικίας 555 εκατομμυρίων ετών αυτών τα χαμένων πλασμάτων, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Εμβόλιαn κορωνοϊός : Πόσο διαρκεί η προστασία που παρέχουν

Εμβόλια κορωνοϊός : Με βάση τα δεδομένα από κλινικές μελέτες των εμβολίων Pfizer, Moderna και Johnson & Johnson η προστασία των εμβολίων είναι τουλάχιστον τρεις μήνες.  Στην πραγματικότητα αυτό το χρονικό διάστημα αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερο, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές το πόσο θα είναι αυτό, καθώς ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με την ανοσολογική απόκριση στο εμβόλιο.