Διατροφή

Χριστούγεννα και απώλεια ή διατήρηση βάρους

Χριστούγεννα και απώλεια ή διατήρηση βάρους

O τακτικός έλεγχος του βάρους στο σπίτι και απλές συμβουλές για τον περιορισμό της υπερβολικής κατανάλωσης φαγητού και ποτού μπορούν να αποτρέψουν τους ανθρώπους από τη συσσώρευση των κιλών τις μέρες των Χριστουγέννων, σύμφωνα με έρευνα.

Στη μελέτη «Winter Weight Watch» – μια δοκιμή που αποσκοπούσε στο να αποτρέψει τους συμμετέχοντες να πάρουν βάρος κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, εφοδιάζοντάς τους με συμβουλές και τεχνικές για να αποφευχθούν οι καταχρήσεις, 272 εθελοντές (18- 44 ετών) εντάχθηκαν τυχαία είτε σε ομάδα «παρέμβασης» είτε «σύγκρισης».

Όσοι συμμετείχαν στην ομάδα παρέμβασης κλήθηκαν να ζυγίζονται τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, αλλά ιδανικά κάθε μέρα, και να τηρούν αρχείο για το βάρος τους, ώστε να βοηθούνται στην παρακολούθηση της πρόσληψης τροφής και ποτού.

Τους δόθηκαν επίσης 10 συμβουλές για τη διαχείριση του βάρους μαζί με μια λίστα με τη σωματική δραστηριότητα που χρειάζονταν για να κάψουν τις θερμίδες που προσλάμβαναν από τα δημοφιλή τρόφιμα και τα ποτά που καταναλώνονται τα Χριστούγεννα.

Για παράδειγμα, χρειάζονται 21 λεπτά σωματική άσκησης για να καούν οι θερμίδες μιας τάρτας με φρούτα και 33 λεπτά βάδισμα για να καταναλώσει κάποιος θερμίδες από ένα μικρό ποτήρι ζεστό κρασί. Αντίθετα, η ομάδα σύγκρισης έλαβε μόνο ένα σύντομο ενημερωτικό φυλλάδιο για την προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, που δεν περιλάμβανε διατροφικές συμβουλές.

Η μελέτη που διεξήχθη από τα Πανεπιστήμια του Μπέρμιγχαμ και του Λάφμπορο και δημοσιεύθηκε στη British Medical Journal (BMJ) πραγματοποιήθηκε το 2016 και το 2017, με τους συμμετέχοντες να ζυγίζονται και να μετριούνται τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο κάθε έτους και στη συνέχεια να συμπληρώνουν τις μετρήσεις τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2017 και του 2018.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κατά μέσο όρο οι συμμετέχοντες στην ομάδα σύγκρισης πήραν κάποιο βάρος κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, αλλά οι συμμετέχοντες στην ομάδα παρέμβασης δεν έβαλαν κιλά. Όσοι συμμετείχαν στην ομάδα παρέμβασης είχαν στο τέλος της έρευνας βάρος κατά μέσο όρο 0,49 κιλά λιγότερο από τα μέλη της ομάδας σύγκρισης.

Οι συμμετέχοντες στην ομάδα παρέμβασης ακολουθώντας τις συμβουλές είχαν την ικανότητα να περιορίσουν την κατανάλωση φαγητού και ποτού για να βοηθήσουν στον έλεγχο του σωματικού τους βάρους.

Οι 10 συμβουλές που τους δόθηκαν ήταν:

*Πάντα να τρώτε την ίδια ώρα της ημέρας (είτε τρώτε δύο φορές είτε πέντε φορές την ημέρα)

*Να κάνετε 10.000 βήματα την ημέρα

*Αποφύγετε τα λιπαρά τρόφιμα

*Αν μπορείτε επιλέξτε υγιεινά σνακ

*Όχι σνακ μπροστά από την τηλεόραση

*Προσέξτε τα κρυμμένα σάκχαρα και λιπαρά

*Κάθε μέρα προσπαθήστε να σηκώνεστε για 10 λεπτά κάθε ώρα

*Μην τρώτε πολύ μεγάλες μερίδες

*Αποφύγετε τους χυμούς και τα ποτά που περιέχουν θερμίδες και ζάχαρη

*Να καταναλώνετε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτα και λαχανικά ημερησίως

*Έως και 6.000 θερμίδες την ημέρα των Χριστουγέννων

Δεδομένων των πολλών πειρασμών τον Δεκέμβριο, ακόμη και οι πιο πειθαρχημένοι άνθρωποι δυσκολεύονται να περιορίσουν την πρόσληψη θερμίδων.

Η συγγραφέας της μελέτης Φράνσις Μέιζον από το Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Υγείας του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, δήλωσε:

«Η εορταστική περίοδος συμπίπτει με τις αργίες σε πολλές χώρες, παρέχοντας την ευκαιρία για παρατεταμένη υπερκατανάλωση και καθιστική συμπεριφορά». «Μόνο την ημέρα των Χριστουγέννων ένα άτομο μπορεί να καταναλώσει 6.000 θερμίδες – τρεις φορές πάνω από τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη θερμίδων».

Οι παρεμβάσεις χαμηλής έντασης, όπως αυτή που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη μας για τη μέτρηση βάρους κατά τη χειμερινή περίοδο, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την πρόληψη της αύξησης του σωματικού βάρους στον πληθυσμό κατά τις περιόδους υψηλού κινδύνου, όπως οι διακοπές.

Η καθηγήτρια Αμάντα Ντέιλι από τη Σχολή Αθλητισμού, Άσκησης και Επιστημών Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Λάφμπορο, η οποία συμμετείχε επίσης στην εκπόνηση της έρευνας δήλωσε:

«Κατά μέσο όρο οι άνθρωποι παίρνουν περιορισμένο βάρος μέχρι 1kg κάθε χρόνο και οι περίοδοι των διακοπών, όπως τα Χριστούγεννα ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της ετήσιας αύξηση βάρους».

«Το βάρος που αποκτάται κατά τις περιόδους των διακοπών συχνά δεν χάνεται στη συνέχεια και παρ’ ότι είναι λίγο, σε μία περίοδο πάνω από 10 χρόνια θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του σωματικού βάρους».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Φτιάξτε μία καταπληκτική σαλάτα με μπρόκολο, αβοκάντο και σουσάμι

Πόσο καλό μας κάνουν τα vegan φαγητά;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Είναι ασφαλής η απόψυξη στα μικροκύματα;

Απόψυξη μικροκύματα: Η χρήση του φούρνου μικροκυμάτων σας για την απόψυξη των τροφίμων είναι ασφαλής, αλλά πρέπει να μαγειρέψετε το φαγητό αμέσως μετά την ολοκλήρωση της απόψυξης, για να μην αναπτυχθούν επιβλαβή βακτήρια.

Πόσα ροφήματα με καφεΐνη μπορούν να προκαλέσουν ημικρανία;

Καφές ημικρανία: Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι άνθρωποι που έπιναν τρία ή περισσότερα ροφήματα με καφεΐνη είχαν υψηλότερες πιθανότητες να αναπτύξουν πονοκέφαλο την επόμενη μέρα, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η ποσότητα καφεΐνης δεν σταμάτησε την ημικρανία. 

Καιρός να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας και να μαγειρέψετε!

Διαισθητική μαγειρική: Μην δεσμεύεστε από την αλληλουχία βημάτων μιας συνταγής, ούτε από την στείρα αναπαραγωγή υλικών. Προσαρμόστε κάθε πιάτο στα γούστα σας, έχοντας εμπιστοσύνη στις αισθήσεις σας!

Νόστιμο σάντουιτς για τη δουλειά

Σνακ: Φτιάξτε ένα νόστιμο, υγιεινό και vegan σνακ για την εργασία σας ή τη βόλτα σας. Γνωρίστε πώς να τρώτε υγιεινά, χωρίς να στερείστε τις λαχταριστές γεύσεις.

5 τροφές που μειώνουν την πίεση

Υπέρταση: Η αλλαγή της διατροφής μπορεί να μειώσει σημαντικά την υψηλή πίεση, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Παρακάτω θα βρείτε 5 τροφές που συνίσταται να καταναλώνετε καθημερινά.

Φτιάξτε το πιο νόστιμο παγωτό φράουλα!

Παγωτό: Το παγωτό είναι η καλύτερη επιλογή γλυκού για το καλοκαίρι! Μπορείς να το απολαύσεις στην ξαπλώστρα σου, στη βόλτα σου ή και στο σπίτι σου με την παρέα σου!

Φτιάξτε το πιο αποτοξινωτικό smoothie που έχετε πιει!

Smoothies: Προσθέστε τα smoothies στη ζωή σας και αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες. Αντικαταστήστε τα συμπληρώματα διατροφής με φυσικές βιταμίνες που θα σας δώσουν την ενέργεια που σας χρειάζεται!

Ο θηλασμός αντί για βρεφική φόρμουλα προτείνεται συχνά στις μητέρες ως φυσική εναλλακτική λύση, αλλά δεν είναι τόσο απλό

Ο θηλασμός μπορεί επίσης να προκαλέσει ιατρικές επιπλοκές, όπως ραγισμένες και αιμορραγικές θηλές, φραγμένους πόρους και μαστίτιδα, όπου ο ιστός του μαστού μολύνεται.