fShare
0
Pin It

Πόσο ασφαλή είναι τα φαγητά που αγοράζουμε ή τα προϊόντα ομορφιάς που χρησιμοποιούμε; Την απάντηση μπορεί κανείς να την πάρει άμεσα, φωτογραφίζοντας την ταμπέλα με τα συστατικά στη συσκευασία και στέλνοντάς τη σε μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Εκεί μαθαίνει την πιθανή επικινδυνότητα όσον αφορά τις αλλεργίες, την τοξικότητα, τον καρκίνο ή τους ερεθισμούς.

Αυτή η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα αναδείχτηκε νικήτρια του ελληνικού τελικού στο διαγωνισμό κοινωνικής επιχειρηματικότητας και θα συμμετάσχει στον παγκόσμιο τελικό το Μάιο στο Άμστερνταμ, διεκδικώντας ανάμεσα σε είκοσι χώρες μέρος μιας χρηματοδότησης ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων. Φωτογραφίζοντας την ταμπέλα με τα συστατικά στη συσκευασία και στέλνοντάς τη στην εφαρμογή αυτή βλέπεις πόσο τοξικά ή αλλεργιογόνα είναι.

Μέσα σε ενάμιση χρόνο που λειτουργεί η εφαρμογή αυτή την έχουν κατεβάσει  33.000 χρήστες από όλο τον κόσμο, δήλωσε η ιδρύτριά της, η οποία δεν γνωρίζει  πώς έγινε αυτό ενώ ακόμα αναρωτιέται πώς διαδόθηκε τόσο πολύ σε τόσο λίγο χρόνο.
Στην αρχή η ιδρύτρια της εφαρμογής, που έχει σπουδάσει χημικός, μαζί με τα υπόλοιπα πέντε μέλη της ομάδας, έφτιαξαν την εφαρμογή για τους εαυτούς τους: τους ενδιέφερε τι τρώνε. Την ανέβασαν πιλοτικά στο διαδίκτυο και ο κόσμος τη βρήκε μόνος του, μάλλον χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, όπως ο όρος «τοξικότητα τροφίμων».

Η ανάγκη του κόσμου να ενημερωθεί είναι τεράστια, και αυτό αποκαλύπτεται από την επισκεψιμότητα της εφαρμογής. Υπάρχει φόβος για τα συστατικά που περιέχονται στις τροφές, καθότι πολλές έχουν συνδεθεί με ασθένειες.

Οι υπόλοιποι φιναλίστ, που προέκυψαν μέσα από τριάντα και πλέον συμμετοχές ήταν:

  • Μια εταιρεία με κύριο αντικείμενο την επισκευή και επαναχρησιμοποίηση παλαιών υπολογιστών, την εξασφάλιση φορητών υπολογιστών σε μαθητές και την προσφορά γνώσης και εργασιακής εμπειρίας μέσω αυτών των προγραμμάτων.
  • Άλλη μια επιχείρηση, που, σε συνδυασμό με τον τοπικό πληθυσμό, δημιουργεί δίκτυα πεζοπορικών διαδρομών σε περιοχές της Ελλάδας, επιδιώκοντας έτσι την οικονομική και κοινωνική ευμάρεια της τοπικής κοινωνίας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Άλλη εταιρία αποτελεί ένα εμπορικό μοντέλο αστικής γεωργίας, που επιτρέπει την εξ αποστάσεως εκτροφή πουλερικών για κρεατοπαραγωγή, εστιάζοντας σε τρία κοινωνικά θέματα: βιωσιμότητα της γεωργίας, ανεργία και αστικοποίηση.
fShare
0
Pin It