ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ύπνος Ώρα: Σημαντική και η ώρα που ξυπνάμε κάθε πρωί σύμφωνα με μελέτη

Ύπνος Ώρα: Σημαντική και η ώρα που ξυπνάμε κάθε πρωί σύμφωνα με μελέτη

Ο συγκεκριμένος χρόνος αφύπνισης σημαίνει ότι ακολουθούμε και μια ρουτίνα, ένα καθημερινό πρόγραμμα. Αυτό μας βοηθά να κρατάμε τη ζωή μας σε τάξη. Επίσης, συνήθως μας προσφέρει και ευελιξία χρόνου.

Ύπνος Ώρα: Ο ύπνος είναι ένα από τα πιο αποδεδειγμένα στοιχεία wellness, δηλαδή σωματικής και πνευματικής ευεξίας για ένα λόγο: όλοι τον χρειαζόμαστε. Και δεν είναι μόνο ο αριθμός των ωρών που κοιμόμαστε που έχουν σημασία, αλλά και η ώρα που το ξυπνητήρι μας απενεργοποιείται κάθε πρωί.

Πώς η ώρα αφύπνισης επηρεάζει την ποιότητα ζωής

Μελέτη του 2018 με δείγμα πάνω από 1.000 ανθρώπους βρήκε ότι η ώρα που ξυπνάμε κάθε πρωί μπορεί να είναι τόσο ίδιο σημαντική με την ώρα που πάμε για ύπνο το προηγούμενο βράδυ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι άνθρωποι με αυστηρή ώρα αφύπνισης ανέφεραν μεγαλύτερη ικανοποίηση σε κάθε έκφανση της ζωής τους.

Συγκριτικά με εκείνους που ήταν πιο χαλαροί με την ώρα αφύπνισης, όσοι είχαν αυστηρά μια ώρα ήταν 13% πιο ικανοποιημένοι με την προσωπική τους ζωή, 45% πιο ικανοποιημένοι με την οικονομική τους κατάσταση και 42% πιο ικανοποιημένοι με την ισορροπία εργασιακής- διαπροσωπικής ζωής.

Αν και αυτά τα ευρήματα βασίζονται αποκλειστικά σε αυτοαναφορές χωρίς εις βάθος στατιστική ανάλυση περισσότερων επιστημονικών μελετών, είναι πάντα εκπληκτικό να παρατηρούμε τις συνδέσεις ανάμεσα στα στοιχεία του ύπνου και στην ικανοποίηση από τη ζωή. Ευρήματα σαν αυτά εγείρουν το ερώτημα: Γιατί ένα συγκεκριμένο διάστημα αφύπνισης είναι μια τόσο αποτελεσματική πρακτική;

Συνέχει τη μέρα μας

Ο συγκεκριμένος χρόνος αφύπνισης σημαίνει ότι ακολουθούμε και μια ρουτίνα, ένα καθημερινό πρόγραμμα. Αυτό μας βοηθά να κρατάμε τη ζωή μας σε τάξη. Επίσης, συνήθως μας προσφέρει και ευελιξία χρόνου.

Καταπολεμά το κοινωνικό jet lag

Ως μια κοινωνία με γρήγορους ρυθμούς, βασιζόμαστε κυρίως στον ύπνο του σαββατοκύριακου για να ξεκουραστούμε, κάτι ακόμα πιο καταστροφικό καθώς δημιουργεί το κοινωνικό jet lag. Οι έρευνες δείχνουν ότι το ακανόνιστο πρόγραμμα ύπνου μπορεί να προκαλέσει βλάβη, μειώνοντας τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης, αυξάνοντας το λίπος μας και αυξάνοντας τους παράγοντες κινδύνου για διαβήτη και καρδιοπάθεια.

Καθιστά άχρηστο το ξυπνητήρι

Καθώς ξυπνάμε την ίδια περίπου ώρα καθημερινά, το σώμα συνηθίζει και προγραμματίζεται μόνο του, με αποτέλεσμα να ξυπνάμε φυσικά χωρίς τη βοήθεια ξυπνητηριού, που συνήθως μας ξυπνά απότομα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Επτά «μυστικά» για να ξεκινήσει η μέρα σας καλά

Όταν ξυπνάμε τη νύχτα και η συνέχιση του ύπνου είναι αδύνατη

“Καμπανάκι” νευρολόγων για τις συνέπειες του snooze στον εγκέφαλό μας

Πρωινό Ξύπνημα: απειλεί την υγεία του μεταβολισμού

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σούπα σελινόριζας με πράσο και τζίντερ για τις χειμωνιάτικες μέρες

Η σελινόριζα είναι ένα λαχανικό ρίζας που, όταν μαγειρευτεί και στη συνέχεια πολτοποιηθεί, γίνεται η τέλεια βάση για μια σούπα με σούπερ κρέμα χωρίς καμία ανάγκη για γαλακτοκομικά προϊόντα.

6 τρόποι που η θάλασσα ενισχύει την υγεία

Θάλασσα οφέλη υγεία: Οι μελέτες επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της θάλασσας και της διάθεσης των ανθρώπων, αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στην υψηλή περιεκτικότητα του θαλασσινού νερού σε μαγνήσιο, που ενισχύει το αίσθημα της χαλάρωσης, ηρεμίας και ευεξίας στους ανθρώπους.

Άσκηση και αυτοάνοσο νόσημα - Πώς να ξεκινήσετε

Αθλητισμός: Για πολλά άτομα με αυτοάνοσες διαταραχές, η μέτρια, χαμηλής έντασης άσκηση και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να αποφέρουν τεράστιο όφελος για την ποιότητα της ζωής τους. Ειδικότερα, η άσκηση ενισχύει τη σωματική σας ενέργεια. Η παραγωγή ενδορφινών είναι ένα φυσικό παυσίπονο. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής σε όλο το σώμα και συμβάλει επίσης στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους που επίσης συχνά συνοδεύουν τον χρόνιο πόνο.

Μια απλή και πεντανόστιμη συνταγή με μπρόκολο και αμύγδαλο

Μπρόκολο αμύγδαλο: Για να διασφαλίσετε στην καθημερινότητά σας την πρόσληψη σωστών τροφών όπως τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς καλό θα ήταν να βρείτε συνταγές που θα σας κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θα περιέχουν και συστατικά που θα σας αρέσουν ιδιαίτερα.

Αρτηριακή υπέρταση: Ένας σιωπηλός «δολοφόνος»

«Ζαλίζομαι», «άνοιξε η μύτη μου», «έχω νευροπίεση». Ή «έχω ανεβεί σκάλες/έχω αθληθεί και μετρώντας την πίεσή μου είδα ότι ήταν υψηλή». Ή «μέτρησα την πίεσή μου και ήταν 150/90, τι να κάνω;» Πολλές από αυτές τις κουβέντες ακούγονται και λέγονται καθημερινά σε σπίτια ή σε ιατρεία και το κοινό σε όλες είναι ότι τα άτομα που τις λένε τις πιστεύουν.

Σήμερα η Google τιμά με Doodle την πίτσα!

Google Doodle πίτσα: Την ημέρα αυτή το 2007, η μαγειρική τέχνη του Ναπολιτάνου «Pizzaiuolo» εγγράφηκε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.