Αυτοφροντίδα

Αισθησιασμός: Πώς μπορεί να μας θεραπεύσει

Αισθησιασμός: Πώς μπορεί να μας θεραπεύσει

Αισθησιασμός: Ο προσωπικός ή αμοιβαίος αισθησιασμός μπορεί να είναι ένας ισχυρός τρόπος θεραπείας.

Φεβρουάριος, ο «μήνας της αγάπης», μπορεί να είναι η κατάλληλη στιγμή για να συζητήσουμε τη σημασία του αισθησιασμού, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας. Τι είναι λοιπόν ο αισθησιασμός; Είναι η ικανότητα να απολαμβάνουμε πλήρως όλες τις αισθήσεις μας, όπως μυρωδιά, αφή, γεύση, όραση και ακοή. Ο αισθησιασμός δεν είναι πάντα συνδεδεμένος με ένα άλλο άτομο – μπορούμε να είμαστε αισθησιακοί για εμάς και επίσης με άλλους. Επιπλέον, δε συνδέεται πάντα με την οικειότητα ή τη σεξουαλικότητα, αλλά είναι συχνά ένα σημαντικό μέρος της σωματικής και συναισθηματικής θεραπείας.

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον Abram στο συναρπαστικό βιβλίο του, The Spell of the Sensuous, σε προφορικές, αυτόχθονες κουλτούρες, ο αισθησιακός κόσμος είναι ο τόπος όπου ζουν οι Θεοί και ο τόπος όπου η ζωή μπορεί είτε να διατηρηθεί είτε να σβήσει.

Η ίδια η ζωή είναι αισθησιακή και είμαστε όλοι αισθησιακά όντα. Ο αισθησιασμός είναι ένας τρόπος να απολαύσετε την ευχαρίστηση, που μπορεί να περιλαμβάνει τη φύση, να ακούτε μουσική, να φοράτε άρωμα, να τρώτε σοκολάτα, να απολαύσετε νόστιμα γεύματα, να κάνετε ηλιοθεραπεία, να κάνετε μπάνιο ή ντους, να κάνετε μασάζ, να φροντίσετε το σώμα σας με λοσιόν σώματος, να κάνετε χορό, να απολαύσετε την ανάγνωση ενός βιβλίου, να ντυθείτε όμορφα, να αγκαλιαστείτε, να φιληθείτε, να κάνετε έρωτα. Όπως γράφει η Valerie Ramsey στο βιβλίο της, Gracefully, «Ο αισθησιασμός εμπλουτίζει την ψυχή όσο εμπλουτίζει το σώμα και το μυαλό».

Η πανδημία COVID ανάγκασε πολλούς από εμάς να προσαρμόσουμε τις συνήθεις αισθησιακές μας συμπεριφορές, καθώς πιθανότατα δεν ασχολούμαστε με τόσο πολλές κοινωνικές δραστηριότητες αυτήν την στιγμή. Για παράδειγμα, αγγίζουμε λιγότερο.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να πυροδοτήσουμε τον αισθησιασμό μας, ο οποίος είναι μια σημαντική πτυχή της υγείας και της ευημερίας. Το να είσαι αισθησιακός είναι μια ισχυρή δύναμη ζωής που βοηθά στη δημιουργία μιας βαθύτερης σύνδεσης με τον εαυτό μας και τους άλλους. Πρόκειται για την αίσθηση του «ωραίου χρόνου». Εάν είστε σε θέση να εμπλέκεστε σε αισθησιακές συμπεριφορές σε τακτική βάση, αυτό μπορεί να διεισδύσει σε πολλές πτυχές της ζωής σας κάνοντας σας να αισθάνεστε πιο ζωντανοί και παιχνιδιάρικοι, ενώ σίγουρα θα μειωθεί το άγχος και η κατάθλιψη.

Ωστόσο, εάν δεν μπορούμε να αγγίξουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα ή τους φίλους μας, μπορούμε ακόμα να μοιραστούμε αισθητηριακές εμπειρίες, όπως να πιούμε ένα φλιτζάνι καφέ ή τσάι ή να φάμε μαζί.

Το να είσαι αισθησιακός είναι ενδυνάμωση. Εάν ασχολείστε μόνοι σας με αισθησιακές δραστηριότητες, οι πιθανότητες είναι ότι όταν έρθει η ώρα να είστε αισθησιακοί με άλλους – είτε σε οικείο είτε σεξουαλικό επίπεδο – θα έρθει πιο φυσικά. Ο αισθησιασμός είναι ένα σημαντικό μέρος της οικειότητας και της σεξουαλικότητας, αλλά όπως αναφέρθηκε παραπάνω, δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένο.

Εάν κάνουμε κάθε μέρα μια προσπάθεια journaling σχετικά με το τι ακούμε, τι μυρίζουμε, τι βλέπουμε και τι δοκιμάζουμε, μπορεί να προσφέρει ένα παράθυρο ευκαιρίας να έρθουμε σε επαφή με τις αισθήσεις μας και να κατανοήσουμε ποια πρέπει να αξιοποιήσουμε πιο εύκολα. Το να είσαι mindful στο περιβάλλον συνεπάγεται την προσοχή με όλες τις αισθήσεις, που είναι η ρίζα του αληθινού αισθησιασμού, και χωρίς αμφιβολία ο αισθησιασμός μπορεί να θεραπεύσει.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Σεξ και κορωνοϊός - Ποιοι είναι οι κανόνες;

Παίξτε στην... κρεβατοκάμαρά σας

Η yoga για ζευγάρια μπορεί να ενισχύσει τη σεξουαλική σας ζωή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ανακουφίστε τα συμπτώματα του άγχους σε 5'

Ψυχική Υγεία Άγχος: Χαλαρώστε. Το αξίζετε, είναι καλό για εσάς και το περιβάλλον σας, ενώ παίρνει λιγότερο χρόνο από ό,τι νομίζετε. Δεν χρειάζεστε ένα σαββατοκύριακο στο σπα ή βουνίσια πεζοπορία στο καταφύγιο για να περιορίσετε το άγχος στη ζωη σας. Κάθε μία από τις συμβουλές που ακολουθούν για την ανακούφιση του στρες μπορεί να σας μεταφέρει από την αίσθηση "πανικού" σε κατάσταση ommm σε λιγότερο από 15 λεπτά!

Tips αυτοφροντίδας για εργαζόμενες μαμάδες

Αυτοφροντίδα εργαζόμενες μαμάδες: Νιώθετε συχνά πως τρέχετε, αλλά δε φτάνετε, κι όσο κι αν προσπαθείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, αυτό απλώς δεν είναι εφικτό; Αυτή είναι η πραγματικότητα για πολλές εργαζόμενες μαμάδες, αλλά υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορεί να σας βοηθήσουν να ξεκλέψετε λίγο χρόνο από το καθημερινό ή εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα για να αφιερώσετε σε εσάς. Η αυτο-φροντίδα για τις μητέρες είναι πολύ σημαντική, εξίσου όσο και ο χρόνος μιας καλής ξεκούρασης. Αυτό, κάποιες φορές, σημαίνει ότι θα πρέπει στην πραγματικότητα να μάθετε να λέτε όχι σε κάποια πράγματα, αντί να ανησυχείτε για το πως θα βρείτε χρόνο να προσθέσετε νέες δραστηριότητες ή πρακτικές αυτοφροντίδας στη ζωή σας.

Τα σημαντικά οφέλη των διαλογιστικών περιπάτων

Περίπατος: Πόσο μπορεί να βελτιώσει την ψυχική και σωματική υγεία μας ένας απλός περίπατος; Όταν συνδυάζεται με το είδος της συγκέντρωσης και της συνειδητότητας που μας προσφέρει ο διαλογισμός, η απάντηση είναι περισσότερο από όσο φαντάζεστε.

Ασκήστε φαντασία και σώμα παίζοντας με τα παιδιά στο σπίτι

Άθλητισμός lockdown παιδιά: Μετατρέψτε το καθιστικό ή το σαλόνι του σπιτιού σας σε φανταστικό τόπο παραμυθιού. Μπορείτε να δοκιμάστε ασκήσεις εξισορρόπησης, υποδυόμενοι τους ακροβάτες ή ζογκλέρ. Γιατί όχι, βάλτε ακόμη και το κατοικίδιο ζώο σας στη δράση, αν φυσικά απολαμβάνει να πηδά από στεφάνι σε στεφάνι ή να συνοδεύει τους μικρούς σας "μάγους" την ώρα των παραστάσεων. Εάν μάλιστα το πάρετε στα σοβαρά, μπορείτε να το κάνετε μια εβδομαδιαία δραστηριότητα ποιοτικής συνεύρεσης με την οικογένειά σας. Αφήστε τη φαντασία σας να πάρει τα ηνία της δράσης και εξασκηθείτε στα κόλπα σας κάθε φορά που έχετε λίγο χρόνο, προσκαλώντας και τα υπόλοιπα μέλη του οικογενειακού "τσίρκου" να ακονίζουν τα ταλέντα τους τακτικά.

Εναλλακτικοί τρόπου για να αντιμετωπίσετε την κακή ψυχολογία λόγω καραντίνας

Η ανάπτυξη και εγκαθίδρυση ορισμένων πρωινών συνηθειών θα δημιουργήσει σταδιακά αυξημένη ενέργεια που θα διαρκεί περισσότερο. Και είναι σημαντικό να τονιστεί ότι μιλάμε για συνήθεια• αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται αρκετή εξάσκηση και επιμονή για να εγκαθιδρυθεί και χρειάζεται να συνίσταται σε ορισμένες καθημερινές κινήσεις και ακολουθίες δραστηριοτήτων.

Τι είναι ο chakra διαλογισμός

Διαλογισμός: Μπορεί να μην είναι ξεκάθαρο ποιος διαλογίστηκε πρώτος, ωστόσο ο διαλογισμός ως πρακτική χρησιμοποιείται εδώ και τουλάχιστον 3.000 χρόνια. Με δυσκολία ωστόσο θα φανταζόταν εκείνος που τον ανακάλυψε ότι όχι μόνο θα επιβίωνε, αλλά θα γνώριζε νέες δόξες, εν μέσω πανδημίας.

Πέντε πυλώνες αυτοεκτίμησης στην εφηβεία

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Η υγιής αυτοεκτίμηση παίζει ρόλο σε όλα όσα κάνετε. Οι έφηβοι με υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν καλύτερες σχέσεις με συνομηλίκους και ενήλικες, αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι για τα επιτεύγματά τους και βρίσκουν ευκολότερο να αντιμετωπίσουν απογοητεύσεις και αποτυχίες στη ζωή.