Ψυχική Υγεία

Έφηβοι ψυχική υγεία ύπνος: Το 73% των εφήβων δεν κοιμούνται αρκετά

Έφηβοι ψυχική υγεία ύπνος: Το 73% των εφήβων δεν κοιμούνται αρκετά

Έφηβοι ψυχική υγεία ύπνος: Σύμφωνα με στοιχεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, το 73% των μαθητών γυμνασίου κοιμούνται λιγότερο από τις συνιστώμενες οκτώ έως δέκα ώρες κάθε βράδυ.

Ο ύπνος είναι απαραίτητος για όλους τους ανθρώπους και ιδιαίτερα για τους εφήβους, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης που υφίσταται το σώμα τους κατά τη διάρκεια των χρόνων διαμόρφωσης. Αλλά οι περισσότεροι έφηβοι δεν κοιμούνται αρκετά, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. Το 73% των μαθητών γυμνασίου δεν κοιμάται επαρκώς. Σύμφωνα με στοιχεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, το 73% των μαθητών γυμνασίου κοιμούνται λιγότερο από τις συνιστώμενες οκτώ έως δέκα ώρες κάθε βράδυ.

Η έλλειψη ύπνου προκαλεί κακή ψυχική υγεία, κακές ακαδημαϊκές επιδόσεις και προβλήματα συμπεριφοράς. Τώρα, νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο Brigham Young διαπίστωσε ότι ο ανεπαρκής ύπνος αυξάνει επίσης τον κίνδυνο αύξησης βάρους και άλλων καρδιομεταβολικών ασθενειών μεταξύ των εφήβων, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών γυμνασίου. Οι έφηβοι έχουν χειρότερες διατροφικές συνήθειες όταν κοιμούνται λιγότερο, καθιστώντας τους πιο επιρρεπείς στην αύξηση βάρους.
Η μελέτη, που διεξήχθη στο Ιατρικό Κέντρο του Νοσοκομείου Παίδων του Cincinnati, στο Σινσινάτι των ΗΠΑ, δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο ιατρικό περιοδικό SLEEP. Τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών (USNIH) υποστήριξαν την έρευνα.

Ο απόηχος της έλλειψης ύπνου στη διατροφή

Η Dr Kara Duraccio, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, είπε ότι ο μειωμένος ύπνος αυξάνει τον κίνδυνο για τους έφηβους να τρώνε περισσότερους υδατάνθρακες και πρόσθετα σάκχαρα και να πίνουν περισσότερα ποτά με ζάχαρη από ό,τι όταν κοιμούνται υγιεινά, σύμφωνα με δήλωση που εκδόθηκε Πανεπιστήμιο Brigham Young. Οι ερευνητές ανέλυσαν τα πρότυπα ύπνου και διατροφής 93 εφήβων κατά τη διάρκεια δύο συνθηκών ύπνου ως μέρος της μελέτης. Μία από τις προϋποθέσεις ήταν να περνούν 6,5 ώρες κάθε βράδυ στο κρεβάτι για μία εβδομάδα, που ονομάζεται σύντομος ύπνος. Η άλλη προϋπόθεση ήταν να περνούν εννιάμιση ώρες κάθε βράδυ στο κρεβάτι για άλλη μια εβδομάδα, που ονομάζεται υγιής ύπνος.

Οι επιστήμονες μέτρησαν τη θερμιδική πρόσληψη, την περιεκτικότητα σε μακροθρεπτικά συστατικά, τους τύπους τροφίμων και το γλυκαιμικό φορτίο των τροφίμων που καταναλώνουν οι έφηβοι. Οι έφηβοι που υποβλήθηκαν σε σύντομο ύπνο κατανάλωναν περισσότερες τροφές που ήταν πιθανό να αυξήσουν γρήγορα το σάκχαρο στο αίμα, διαπίστωσε η μελέτη. Για παράδειγμα, τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και πρόσθετη ζάχαρη ή ποτά με ζάχαρη, προκάλεσαν ταχεία αύξηση του σακχάρου στο αίμα σε εφήβους που τα κατανάλωναν σε μεγαλύτερες ποσότητες όταν είχαν σύντομο ύπνο, σε σύγκριση με όταν ήταν σε υγιή ύπνο.

Οι αλλαγές έγιναν κυρίως αργά το βράδυ. Επίσης, οι έφηβοι που κοιμόντουσαν σύντομο χρόνο έτρωγαν λιγότερα φρούτα και λαχανικά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε σύγκριση με εκείνους που κοιμόντουσαν με υγιή τρόπο. Η Duraccio είπε ότι ο λιγότερος ύπνος δεν έκανε τους έφηβους να τρώνε περισσότερο από τους συνομηλίκους τους να κοιμούνται υγιεινά. Και οι δύο ομάδες κατανάλωναν περίπου τις ίδιες ποσότητες θερμίδων φαγητού, η διαφορά ήταν ότι ο ανεπαρκής ύπνος έκανε τους έφηβους να τρώνε περισσότερα σκουπίδια, πρόσθεσε.

Γιατί αναζητούν οι έφηβοι εκρήξεις ενέργειας;

Οι ερευνητές υποψιάστηκαν ότι οι κουρασμένοι έφηβοι αναζητούν γρήγορες εκρήξεις ενέργειας για να τους κρατήσουν μέχρι να πάνε για ύπνο. Ως αποτέλεσμα, αναζητούν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και πρόσθετα σάκχαρα, εξήγησε η Duraccio. Οι έφηβοι σε σύντομο ύπνο κατανάλωναν 12 επιπλέον γραμμάρια ζάχαρης κάθε μέρα, σύμφωνα με τη μελέτη. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι έφηβοι δεν κοιμούνται επαρκώς κατά τις 180 νύχτες ενός σχολικού έτους, μια επιπλέον πρόσληψη 12 γραμμαρίων πρόσθετης ζάχαρης κάθε μέρα θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερα από 4,5 κιλά επιπλέον ζάχαρης κάθε χρόνο, ανέφερε η μελέτη.

Η Duraccio είπε ότι ο επαρκής και τακτοποιημένος ύπνος θα πρέπει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών των ερευνητών να ανακαλύψουν προληπτικές στρατηγικές ή παρεμβάσεις για την αύξηση του βέλτιστου βάρους στους εφήβους. Είναι δύσκολο για τους έφηβους να διατηρήσουν ένα υγιές πρόγραμμα ύπνου, επειδή οι έφηβοι είναι απασχολημένοι με αυστηρά ακαδημαϊκά προγράμματα και πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες, σύμφωνα με την Duraccio. Σε συνδυασμό με τις πρώιμες ώρες έναρξης του σχολείου, αυτά τα αυστηρά προγράμματα έχουν οδηγήσει σε σύντομες και άστοχες συνήθειες ύπνου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Tips για αναζωογονητικά power naps

O ανεπαρκής ύπνος στην εφηβεία συνδέεται με παθήσεις ψυχικής υγείας

Η τηλεκπαίδευση επέτρεψε στους μαθητές καλύτερη ποιότητα ύπνου

Συμβουλές για να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα ύπνου που σας βασανίζουν

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η κολύμβηση συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου και τη μείωση του στρες

Κολύμπι: Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κολύμβηση είναι πράγματι πολύ ευεργετική για το μυαλό, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε στην παραλία, σε μια ορεινή λίμνη ή κολυμπάτε στην πισίνα του ξενοδοχείου σας το καλοκαίρι. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μας ωφελεί.

8 στους 10 αντιμετωπίζουν το άγχος της πανδημίας στη φύση

Καναδάς κορωνοϊός: Οι άνθρωποι θέλουν να συνδεθούν με ασφάλεια με άλλους ή να βγουν έξω για λίγο φως από τον ήλιο και μια βόλτα, πεζοπορία, τρέξιμο ή βόλτα με ποδήλατο για ένα διάλειμμα από την αυξημένη τηλεργασία και τον χρόνο οθόνης.

Το 10% των ανθρώπων παρουσίασαν μαρασμό στην πανδημία

Ατονία απάθεια: Η ατονία δεν διαρκεί για πάντα και υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την ψυχική σας κατάσταση, ενώ μπορεί να είναι πρόδρομος για την κατάθλιψη ή να υπάρχει παράλληλα με την κατάθλιψη.

Η σχέση μεταξύ ασθενών και νοσηλευτών επηρεάζει τη θεραπεία

Νοσηλευτές ασθενείς: Οι νοσηλευτές ψυχικής υγείας υπερασπίζονται εδώ και καιρό τη σχέση νοσηλευτή-ασθενούς ως εργαλείο που επιτρέπει την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, την ενσυναίσθηση και τη συμπόνια στο πλαίσιο της θεραπευτικής επικοινωνίας.

Η άσκηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας σχετίζεται με καλύτερη ψυχική υγεία

Αθλητισμός: Αυτό που μας λένε τα ευρήματα της μελέτης είναι ότι ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας κρίσης δημόσιας υγείας, οι άνθρωποι θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι σωματικά δραστήριοι για να διατηρήσουν τη σωματική και ψυχική τους υγείας.

Ποιο είναι το ιδανικό ταίρι για έναν Υδροχόο;

Σχέσεις Υδροχόος: Προχωρώντας στο 2022, δείτε πώς μπορούν να ταιριάξουν οι Υδροχόοι στις σχέσεις τους με σύμμαχο τον ζωδιακό κύκλο, είτε πιστεύετε στα ζώδια είτε παραμένετε επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτά.