Διατροφή

Τροφές επιδείνωσης του χρόνιου πόνου

Τροφές επιδείνωσης του χρόνιου πόνου

Η ινομυαλγία είναι μία διαταραχή η οποία χαρακτηρίζεται από χρόνιο διάχυτο πόνο. Ως χρόνιος θεωρείται ο πόνος που διαρκεί πάνω από τρεις μήνες και ως διάχυτος ο πόνος που εντοπίζεται και στα δύο ημιμόρια του σώματος, πάνω και κάτω από τη μέση, συμπεριλαμβανομένης της σπονδυλικής στήλης.

Εκτός από τον πόνο, στην ινομυαλγία συνυπάρχουν τα εξής συμπτώματα: δυσκαμψία, κόπωση, διακοπτόμενος και μη αναζωογονητικός ύπνος, γνωσιακές διαταραχές όπως διαταραχές μνήμης ή διαταραχές προσοχής, άγχος, κατάθλιψη, ημικρανίες, ευερέθιστο έντερο, κοιλιακά άλγη κ.ά.

Οι παρακάτω τροφές αυξάνουν την ευαισθησία στον πόνο και πρέπει να αποφεύγονται από τους πάσχοντες.

Πατατάκια: Επεξεργασμένες τροφές, όπως τα πατατάκια, τα μπισκότα κλπ. περιέχουν γλουταμινικό μονονάτριο ή MSG, το οποίο αυξάνει τους μυοσκελετικούς πόνους. Αυτό οφείλεται πιθανότατα στο γεγονός ότι προκαλεί διέγερση των νευροδιαβιβαστών που στέλνουν μηνύματα στον εγκέφαλο και στο νευρικό σύστημα.

Μανιτάρια: Παρά τη διατροφική τους αξία, μπορεί να προκαλούν πόνο στους πάσχοντες από ινομυαλγία επειδή περιέχουν γλουταμινικό μονονάτριο σε φυσική μορφή. Άλλες καλές πηγές γλουταμινικού είναι οι ντομάτες, τα σταφύλια και ο αρακάς.

Τυριά αργής ωρίμανσης: Τυριά όπως το τσένταρ, η παρμεζάνα και το ροκφόρ, περιέχουν γλουταμινικό οξύ. Αντικαταστήστε το τυρί με καλά λιπαρά φυτικής προέλευσης, όπως αυτά που περιέχονται στο αβοκάντο.

Τηγανητό κοτόπουλο: Είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά και έλαια, που αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό. Παρότι η ινομυαλγία δεν χαρακτηρίζεται ως φλεγμονώδης κατάσταση, η φλεγμονή στον οργανισμό προκαλεί παρόμοια συμπτώματα, γι΄ αυτό πρέπει να αποφεύγετε τα τηγανητά και να προτιμάτε τροφές πλούσιες σε ακόρεστα λιπαρά, ωμέγα-3 και γενικά λιπαρά φυτικής προέλευσης, που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Τέτοιες τροφές είναι οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, το αβοκάντο, τα λιπαρά ψάρια και το ελαιόλαδο

Γιαούρτια με γεύσεις: Είναι πλούσια σε ζάχαρη, ενώ όσα έχουν λιγότερες θερμίδες περιέχουν γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη. Αν και δεν έχει αποδειχθεί ότι η ζάχαρη επιδεινώνει τους πόνους της ινομυαλγίας, έχει παρατηρηθεί ότι ασθενείς που έχουν μειώσει τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες, είδαν βελτίωση των συμπτωμάτων. Η ζάχαρη αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, επιβαρύνει τη λειτουργία των επινεφριδίων, συμβάλλει στον πολλαπλασιασμό των μυκήτων και άλλες διατροφικές ανεπάρκειες που επιδεινώνουν την ινομυαλγία.

Ζυμαρικά: Οι κατεργασμένοι υδατάνθρακες όπως τα μπισκότα, τα ψωμιά, τα αρτοσκευάσματα και τα ζυμαρικά, έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, σε αντίθεση με τις τροφές ολικής αλέσεως που διασπώνται αργά στο πεπτικό και δεν προκαλούν αποσταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Οι απότομες αυξομειώσεις σακχάρου επιδεινώνουν τους πόνους της ινομυαλγίας.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τι λάθος κάνεις με το φαγητό και μπλοκάρεις την πρόοδο σου στην προπόνηση

Τα ευεργετικά οφέλη της βρώμης στην υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η υγιεινή διατροφή βοηθά τον πλανήτη

Υγιεινή διατροφή περιβάλλον: Σχεδόν όλες οι τροφές που σχετίζονται με καλύτερη υγεία έχουν τις μικρότερες συνέπειες για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή και τους φυσικούς πόρους όπως το νερό.

Τρία απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να μειώσεις το βάρος σου

Απώλεια βάρους: Στη ζωή του κάθε ανθρώπου υπάρχουν περίοδοι, που δημιουργείται η ανάγκη άμεσης απώλειας βάρος. Είτε για αισθητικούς, είτε για ιατρικούς σκοπούς, όταν ξεκινά μια πιο επιθετική προσπάθεια μείωσης βάρους είναι απαραίτητο να έχει ορισμένο χρόνο εφαρμογής, χωρίς να παρατείνεται.

Λόγοι για την ένταξη της πρωτεΐνης στο καθημερινό διατροφικό σας πρόγραμμα

Μια από τις συνέπειες του χρόνου είναι ότι οι μύες μας σταδιακά ατροφούν και αυτό είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους μειώνεται η ποιότητα της ζωής του ατόμου καθώς έτσι τραυματίζεται πιο εύκολα.

Εύκολη συνταγή για σπιτική μαγιονέζα χωρίς γλουτένη

Διατροφή: Παραδοσιακά, η μαγιονέζα μπορεί να παρασκευαστεί από φυσικά συστατικά που δεν περιέχουν γλουτένη, συχνά, ωστόσο, προστιθέμενα μπαχαρικά ή υλικά θα μπορούσαν να κάνουν την κοινή μαγιονέζα της αγοράς ακατάλληλη για εκείνους που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Εάν, λοιπόν, θέλετε να αποφύγετε τους εξονυχιστικούς ελέγχους στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ, μπορείτε να παρασκευάσετε εύκολα στο σπίτι τη δική σας μαγιονέζα και να διασφαλίσετε ότι δεν θα περιέχει γλουτένη.

Τα ευεργετικά οφέλη του γκρέιπφρουτ

Γκρέιπφρουτ: Το γκρέιπφρουτ είναι ένα εσπεριδοειδές με γεύση που μπορεί να κυμαίνεται από γλυκόπικρο έως ξινό. Περιέχει μια σειρά από βασικές βιταμίνες και μέταλλα. Οι άνθρωποι μπορούν να καταναλώσουν ολόκληρα τα φρούτα ή ως χυμό ή πολτό.

Η χημεία του τσαγιού

Τσάι: Ποιο είναι το πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό; Θα τολμήσουμε να πούμε ότι η απάντηση είναι το τσάι. Είναι γνωστό ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί το έπιναν. Ωστόσο, οι πρώτες περιγραφές στη βιβλιογραφία για τη χρήση του τσαγιού χρονολογούνται περίπου 300 χρόνια πριν.