Διατροφή

Συμβουλές Pizza Chef: 7 λάθη που δεν πρέπει να κάνεις στην πίτσα

Συμβουλές Pizza Chef: 7 λάθη που δεν πρέπει να κάνεις στην πίτσα

Το μυστικό είναι να ψήνουμε πρώτα τη ζύμη με τη σάλτσα μας για 7-8 λεπτά και έπειτα να προσθέτουμε τα υλικά μας και να την ψήσουμε για άλλα 7-8 λεπτά μέχρι να καλοψηθεί και να αποκτήσει η κρούστα μας το καφετί καλοψημένο χρώμα.

Ο Pizza Chef Νίκος Αργυρόπουλος μας επισημαίνει τα λάθη που κάνουμε όταν φτιάχνουμε πίτσα και μας δίνει χρήσιμες συμβουλές.

  1. Βάζετε υπερβολική ποσότητα μαγιάς

Η υπερβολική ποσότητα μαγιάς, ιδιαίτερα ξερής, που είναι πιο ισχυρή από τη νωπή έχει μεν σαν αποτέλεσμα να φουσκώσει πολύ γρήγορα η ζύμη μας από την άλλη πλευρά όμως μας δημιουργεί τεράστια απώλεια σε γεύση στην πίτσα μας. Καλό θα είναι να μην ξεπερνάμε τα 3 με 4 γρ. ξερής μαγιάς στο 1 κιλό αλεύρι και να ακολουθούμε μια φυσική ωρίμαση στη ζύμη από 24 μέχρι 48 ώρες. Με απλά λόγια κάνουμε τη ζύμη την προηγουμένη μέρα και την πίτσα μας την επόμενη.

  1. Μη βάζετε όλο το αλεύρι από την αρχή

Όταν βάζουμε όλη την ποσότητα από το αλεύρι στο νερό δεν γίνεται σωστά η απορρόφηση της υγρασίας από το αλεύρι. Άρα λοιπόν βάζουμε μικρές μικρές ποσότητες από το αλεύρι στο νερό και ανακατεύουμε.

  1. Προτιμήστε το κίτρινο αλεύρι (καλαμποκάλευρο) για να ανοίξετε τη ζύμη σας και όχι το συνηθισμένο λευκό

Συμβαίνει πολλές φορές να ανοίγουμε τη ζύμη μας με το συνηθισμένο σταρένιο (λευκό) αλεύρι που χρησιμοποιούμε και στη συνταγή μας. Καλό θα είναι να χρησιμοποιούμε για το άνοιγμα της πίτσας το καλαμποκάλευρο (κίτρινο). Ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι ότι κολλάει λιγότερο αλεύρι με αυτόν τον τρόπο στη ζύμη και κατ’ επέκταση όταν ψήσουμε την πίτσα θα έχουμε λιγότερες έως καθόλου καμένες επιφάνειες στο κάτω μέρος της πίτσας. Είναι κάτι που το παρατηρούμε έντονα τόσο στους ξυλόφουρνους όσο όμως και στους οικιακούς φούρνους.

  1. Χρόνος που ζυμώνουμε

Η διαδικασία του ζυμώματος είναι αρκετά σημαντική γιατί αφενός επιτρέπει να σχηματιστεί η ζύμη μας και αφετέρου βοηθάει να αναπτυχθούν τα δίκτυα της γλουτένης που είναι απαραίτητα για να φουσκώσει η πίτσα μας στον φούρνο. Ο χρόνος που ζυμώνουμε κατά μέσο όρο θα πρέπει να κυμαίνεται στα 20 λεπτά. Αν ζυμώσουμε πολύ παραπάνω, αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να καταστρέψουμε αυτά τα πλέγματα της γλουτένης που με τόσο κόπο σχηματίσαμε, ενώ αντίθετα, αν ζυμώσουμε λιγότερο, δεν θα σχηματιστούν καν αυτά τα πλέγματα γλουτένης και όταν μπει η πίτσα μας στον φούρνο δεν θα φουσκώσει καθόλου.

  1. Μην αφήνετε τη ζύμη ξεσκέπαστη

Όταν δεν σκεπάζουμε τα μπαλάκια της πίτσας και η ζύμη έρθει σε επαφή με τον αέρα αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να στεγνώσει και να ξεραθεί. Κατά συνέπεια θα έχει αρκετές δυσκολίες στο άνοιγμα και δεν θα είναι λεία και ομοιόμορφη.

  1. Μην κάνετε πίτσα όταν η ζύμη δεν έχει ωριμάσει

Όταν προσπαθήσουμε να κάνουμε πίτσα με ζύμη που δεν έχει ωριμάσει θα μας προκύψουν δυο προβλήματα. Το πρώτο είναι στο άνοιγμα που η ζύμη δεν θα τεντώνει και δεν θα μπορούμε να την ανοίξουμε και να την σχηματίσουμε και το δεύτερο εστιάζεται στο ψήσιμο, καθώς η πίτσα μας δεν θα φουσκώσει καθόλου έχοντας μαύρες κηλίδες στην περιφέρειά της.

  1. Τρόπος ψησίματος στο σπίτι – Μην βάζετε τα υλικά από την αρχή στο ψήσιμο

Οι οικιακοί φούρνοι ψήνουν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες απ’ ό,τι οι επαγγελματικοί ή οι ξυλόφουρνοι και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να πρέπει να παραμείνει περισσότερη ώρα η πίτσα μας στο φούρνο για να ψηθεί. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που καίγονται τα υλικά και διαλύονται τα τυριά βγάζοντας όλη την λιπαρότητά τους στην πίτσα μας. Το μυστικό είναι να ψήνουμε πρώτα τη ζύμη με τη σάλτσα μας για 7-8 λεπτά και έπειτα να προσθέτουμε τα υλικά μας και να την ψήσουμε για άλλα 7-8 λεπτά μέχρι να καλοψηθεί και να αποκτήσει η κρούστα μας το καφετί καλοψημένο χρώμα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Όταν η ζυγαριά δεν “πέφτει”: Υπάρχει λόγος

Συνδυασμοί τροφίμων που “απαγορεύουν” οι ειδικοί

Τι θα λέγατε για μια πεντανόστιμη πίτσα με ζύμη από κουνουπίδι;

Υγιεινά σνακ για όλη την οικογένεια εν μέσω πανδημίας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Τα οφέλη των αμυλούχων τροφών για την υγεία

Άμυλο διατροφή: Το άμυλο είναι η πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο. Το σώμα αφομοιώνει το άμυλο μεταβολίζοντας το σε γλυκόζη, η οποία περνά στην κυκλοφορία του αίματος και κυκλοφορεί στο σώμα. Η γλυκόζη τροφοδοτεί σχεδόν κάθε κύτταρο, ιστό και όργανο του σώματος.

Περουβιανό κοτόπουλο με αβοκάντο και σαλάτα κινόα

Περουβιανό κοτόπουλο: Γεύσεις από την Λατινική Αμερική προσφέρουν ένα γεύμα γεμάτο πρωτεΐνη, που το χαρακτηρίζει η φρεσκάδα. Μια πανδαισία χρωμάτων, υφών και ποιοτικών υλικών στο πιάτο σας.

Μπακαλιάρος με αμύγδαλα: Λαχταριστή συνταγή της Αργεντινής με αρωματικά βότανα

Μπακαλιάρος με αμύγδαλα: Δοκιμάστε μια συνταγή με ψάρι από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού Ωκεανού και την μακρινή Αργεντινή, σε συνδυασμό με αρωματικά βότανα και καβουρδισμένα αμύγδαλα.

Patacon με μπανάνες: Μια συνταγή από την Κολομβία που αξίζει να τολμήσετε

Patacon με μπανάνες: Τα patacon είναι πολύ ευέλικτη συνταγή και μπορούν εύκολα να αναμειχθούν με πολλά άλλα συστατικά, όπως το γουακαμόλε ή το τυρί. Να θυμάστε ότι σερβίρετε ζεστό και ρίχνετε από πάνω τους μια πρέζα αλάτι.

Bacon Cheeseburger Pasta: Ζυμαρικά με μπέικον και γεύση burger που θα σας ξετρελάνουν

Bacon Cheeseburger Pasta: Εάν βρίσκεστε σε δίλημμα για το φαγητό που θέλετε να απολαύσετε και το μυαλό σας έχει χωριστεί ανάμεσα σε burger και ζυμαρικά, τότε αυτή εδώ η συνταγή πρόκειται να σας λύσει τα χέρια και να σας συναρπάσει γευστικά!

Πώς λειτουργεί η τάση προς την ανθυγιεινή διατροφή και πώς να τη σταματήσουμε

Κάποια στιγμή, ένας γιατρός μου εξήγησε ότι η κατανάλωση μεγάλων δόσεων αλατιού αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού ανεξαρτήτως της αρτηριακής πίεσης. Με άλλα λόγια, η χαμηλή μου πίεση δεν με προστατεύει από τον κίνδυνο, ενώ εγώ δεν το γνώριζα καν αυτό.