Διατροφή

Σκανδιναβική διατροφή: Ποια είναι τα οφέλη της για την υγεία μας;

Σκανδιναβική διατροφή: Ποια είναι τα οφέλη της για την υγεία μας;

Σκανδιναβική διατροφή: Οι διατροφικές συστάσεις στη Φινλανδία και σε άλλες σκανδιναβικές χώρες προτείνουν δίαιτες πλούσιες σε μούρα, φρούτα και λαχανικά. Προτιμώνται επίσης τα δημητριακά ολικής αλέσεως και οι μερίδες διαφόρων τύπων ψαριών δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα.

Πολλά μούρα, φρούτα και λαχανικά, καθώς και ψάρι τρεις φορές την εβδομάδα μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη κοινών παθήσεων όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις καθώς μεγαλώνουν οι άνθρωποι, σύμφωνα με τα ευρήματα. Προτιμώνται επίσης τα δημητριακά ολικής αλέσεως, μαζί με μερίδες διαφορετικών τύπων ψαριών δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Οι σκανδιναβικοί διατροφολόγοι συνιστούν επίσης περιορισμένη κατανάλωση ροφημάτων με ζάχαρη και κόκκινου κρέατος. Μια πρόσφατη μελέτη παρακολούθησης επιβεβαίωσε ότι η τακτική κατανάλωση σύμφωνα με την Σκανδιναβική διατροφή μειώνει τους κινδύνους για την υγεία, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη τύπου 2 και των καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με την ερευνήτρια Hanna-Mari Tertsunen, από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας. Μια ξεχωριστή, προηγούμενη μελέτη τόνισε την αποτελεσματικότητα της σκανδιναβικής δίαιτας στην πρόληψη των εγκεφαλικών.

Η μελέτη διερεύνησε τη σχέση μεταξύ των συστάσεων καλής υγείας και διατροφής που εκδόθηκαν στη Φινλανδία και σε άλλες σκανδιναβικές χώρες, εξετάζοντας την κατάσταση και τη διατροφή των μεσήλικων και ηλικιωμένων ανδρών από την ανατολική Φινλανδία για μια περίοδο περίπου 20 ετών. “Διαπιστώθηκε ότι όσοι ακολούθησαν μια υγιεινή σκανδιναβική διατροφή είχαν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακή νόσο σε σχέση με εκείνους που δεν την ακολούθησαν τόσο αυστηρά”, εξήγησε η Tertsunen. Οι διατροφικές συστάσεις στη Φινλανδία και σε άλλες σκανδιναβικές χώρες προτείνουν δίαιτες πλούσιες σε μούρα, φρούτα και λαχανικά. Προτιμώνται επίσης τα δημητριακά ολικής αλέσεως και οι μερίδες διαφόρων τύπων ψαριών δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα. Οι Σκανδιναβοί διατροφολόγοι συνιστούν επίσης περιορισμένη κατανάλωση ροφημάτων με ζάχαρη και κόκκινου κρέατος.

Η Φινλανδική Αρχή Τροφίμων έχει εκδώσει λεπτομερείς διατροφικές οδηγίες για άτομα όλων των ηλικιών. Η Tertsunen σημείωσε ότι η μεσογειακή διατροφή θεωρείται από καιρό υγιεινή, αλλά ήθελε να εξετάσει διατροφικές συνήθειες που σχετίζονται περισσότερο με τη Φινλανδία, καθώς λίγη έρευνα έχει διεξαχθεί για το θέμα. Οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο διαβήτης τύπου 2 είναι πολύ κοινές παθήσεις σε όλο τον κόσμο, με τη στεφανιαία νόσο να είναι μία από τις πιο κοινές αιτίες θανάτου στον κόσμο. Η Tertsunen είπε ότι σε συνδυασμό με άλλες επιλογές υγιεινού τρόπου ζωής, μια σκανδιναβική διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ασθένειας και να προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής για τους ανθρώπους καθώς γερνούν. “Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ότι μια σκανδιναβική δίαιτα αξίζει να συστήνεται σε μεσήλικες άνδρες. Μπορεί να μειώσει τους διάφορους κινδύνους ασθενειών και θνησιμότητας”, είπε.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η υψηλότερη κατανάλωση ψαριών σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο κακοήθους μελανώματος στις ΗΠΑ, σύμφωνα με μελέτη

10 tips για όμορφη επιδερμίδα

Φαλάφελ με γλυκοπατάτα και λάχανο

Η υπερκατανάλωση τροφής δεν τροφοδοτεί την παχυσαρκία όταν υπάρχουν πάρα πολλοί υδατάνθρακες στη διατροφή μας, λένε οι ερευνητές

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο καλό κάνουν τα ροδάκινα στην υγεία μας;

Ροδάκινα: Τα ροδάκινα είναι ένα είδος πυρηνόκαρπου, μαζί με τα δαμάσκηνα, τα βερίκοκα, τα κεράσια και τα νεκταρίνια. Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα πυρηνόκαρπα έχουν ένα κεντρικό κουκούτσι που μοιάζει με κουκούτσι. Τα ροδάκινα έρχονται σε λευκές και κίτρινες ποικιλίες και προσφέρουν αρκετές διατροφικές απολαβές.

Γιατί μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων μπορεί να μην βοηθήσει όλους να χάσουν βάρος;

Διατροφή: Ενώ η κατανάλωση μιας δίαιτας χαμηλής σε θερμίδες βοηθά στην απώλεια αυτών των επιπλέον κιλών, μπορεί να μην βοηθήσει τα άτομα με παχυσαρκία που αντιμετωπίζεται δύσκολα να χάσουν βάρος και να το διατηρήσουν

5 οφέλη υγείας για το πεπόνι

Πεπόνι: Έχοντας υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, το πεπόνι έχει μια ήπια υδαρή και ζαχαρώδη γεύση και είναι γεμάτο με βιταμίνες, μέταλλα, διαιτητικές ίνες, υδατάνθρακες, ηλεκτρολύτες και καροτενοειδή.

4 Σνακ για απώλεια βάρους

Διατροφή: Τα υγιεινά σνακ για απώλεια βάρους είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και ισορροπημένα.