Διατροφή

Παγωμένο γιαούρτι ή παγωτό;

Παγωμένο γιαούρτι ή παγωτό;

Το παγωμένο γιαούρτι αποτελεί επιλογή πολλών καταναλωτών ως ένα πιο υγιεινό επιδόρπιο αντί του παγωτού. Τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών.Είναι όμως πράγματι πάντα τόσο πιο “υγιεινό”;

Το παγωτό είναι κατεψυγμένο επιδόρπιο το οποίο παρασκευάζεται από γάλα και κρέμα και την προσθήκη ζάχαρης και γεύσεων. Το παγωμένο γιαούρτι είναι, επίσης, κατεψυγμένο επιδόρπιο, που όμως κατά την παρασκευή του χρησιμοποιείται γιαούρτι αντί κρέμας γάλακτος. Αυτή η λεπτομέρεια αποτελεί και τη βασική διαφορά των δύο εδεσμάτων. Το παγωτό, εξ’ ορισμού, πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 5% λιπαρά για να είναι ένα απλό παγωτό γάλακτος και τουλάχιστον 8% για να έχει πιο πλούσια γεύση και υφή. Γι΄αυτό και προστείθεται η κρέμα γάλακτος. Το παγωμένο γιαούρτι, αντίθετα, έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα λιπαρών.

Η θρεπτική αξία των δύο επιδόρπιων δε διαφέρει πολύ, με εξαίρεση τα λιπαρά τους. Συγκεκριμένα, ένα φλιτζάνι παγωτό βανίλια περιέχει περίπου 275 θερμίδες, 5 γραμμάρια πρωτεΐνης, 31 γραμμάρια υδατάνθρακες, 15 γραμμάρια λίπους και 9 γραμμάρια κορεσμένου λίπους. Ένα φλιτζάνι παγωμένο γιαούρτι με γεύση βανίλια περιέχει περίπου 221 θερμίδες, 5 γραμμάρια πρωτεΐνης, 38 γραμμάρια υδατάνθρακες, 6 γραμμάρια λίπους και 4 γραμμάρια κορεσμένου λίπους. Και τα δύο περιέχουν ικανοποιητικές ποσότητες ασβεστίου, βιταμινών του συμπλέγματος Β και πρωτεϊνες υψηλής βιολογικής αξίας. Παρόλο που στα νούμερα δε διαφέρουν πολύ, το παγωμένο γιαούρτι πλεονεκτεί αφού είναι σαφώς χαμηλότερο σε λιπαρά και κορεσμένα λιπαρά, αλλά παρέχει και λιγότερες θερμίδες. Παράλληλα, λόγω ενζύμων που περιέχει διευκολύνει στην πέψη και είναι περισσότερο ανεκτό σε άτομα που παρουσιάζουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Ορισμένα brands παγωμένου γιαουρτιού διατηρούν τις καλλιέργειες προβιοτικών του γιαουρτιού, κάτι που ανεβάζει τη διατροφική του αξία αφού τα προβιοτικά είναι ωφέλιμα στο πεπτικό σύστημα αλλά και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού.Το παγωμένο γιαούρτι, επομένως, φαίνεται να αποτελεί καλή επιλογή για άτομα που προσπαθούν να ρυθμίσουν το βάρος τους ή προσέχουν την πρόσληψη λιπαρών από τις τροφές. Ωστόσο, το αν αποτελεί υγιεινότερη εναλλακτική επιλογή αντί του παγωτού εξαρτάται, επί της ουσίας, από τις επιλογές μας. Όσο μεγαλύτερο μέγεθος το μέγεθος του κυπέλλου και όσο περισσότερα τα toppings τόσο περισσότερες κι οι θερμίδες και τα λιπαρά!

Δυστυχώς ή ευτυχώς, σήμερα υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε toppings που μορούν να προστεθούν στο παγωμένο γιαούρτι αλλά και μεγέθη κυπέλλων. Όσο δελεαστικά και αν είναι στο σύνολο τους καλό είναι να επιλέγουμε έξυπνα αυτά που συνδυάζουν γευστική απόλαυση και υψηλή θρεπτική αξία: φρέσκα φρούτα, granola, μούσλι, ξηρούς καρπούς, ξύσματα μαύρης σοκολάτας για πγωμένο γιαούρτι πλούσιο σε αντιοξειωτικά, φυτικές ίνες, λιπαρά οξέα και σχετικά χαμηλότερες θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά! Για να μην “ξεφεύγουμε” καλό είναι να προτιμάμε το μικρό ή το μεσαίο μέγεθος κυπέλλου και να μην υπερβαίνουμε τα 2 toppings στο γιαούρτι μας.

Το παγωτό βέβαια όταν είναι ένα απλό ξυλάκι, μία μπάλα απλής γεύσης, light ή γρανίτα μπορεί εύκολα να είναι μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής αλλά και μιας προσπάθειας απώλειας βάρους.

Με την συνεργασία της Ελίνας Ασημακοπούλου, Διαιτολόγου- Διατροφολόγου, ΒSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Καλύβια Αττικής, Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρεία www.logodiatrofis.gr.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τροφές που μας γερνάνε πρώιμα

Η κλασική συνταγή για Ιταλικό Τιραμισού

Χάστε 5 κιλά μέσα σε μια βδομάδα

Μήλα θερμίδες: Χάσε έως 5 κιλά τρώγοντας νόστιμα και υγιεινά μήλα. Δείτε το μενού με τα μήλα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα στα κιλά σας μέσα σε λίγες μέρες.

Τροφές που επιδεινώνουν τον ουρικό οξύ

Ο πόνος της ουρικής αρθρίτιδας εμφανίζεται ξαφνικά και υποχωρεί βασανιστικά αργά. Σε ορισμένες περιπτώσεις επιμένει για μέρες ή και βδομάδες και συνεπάγεται σημαντικούς περιορισμούς στην κίνηση.

Πώς επιβραδύνεται η συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες

Αν και δεν υπάρχει «μαγική» τροφή που να μπορεί να καθαρίσει τις αρτηρίες από τη συσσωρευμένη πλάκα, κάποιες καλές συνήθειες, όπως η επιλογή των κατάλληλων τροφών, μπορούν να επιβραδύνουν αυτή τη διαδικασία.

Γάλα αμυγδάλου, σόγιας ή καρύδας

Γάλα φυτικής προέλευσης: Το αγελαδινό γάλα έρχεται αντιμέτωπο με τα γάλατα φυτικής προέλευσης με τον καθένα να έχει πολλές επιλογές για το τι γάλα θα πιει. Γάλα αμυγδάλου, σόγιας ή καρύδας είναι τα κυρίαρχα φυτικά γάλατα. Το αγελαδινό γάλα φαίνεται να πρωταγωνιστεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών λόγω και της ποιότητας των θρεπτικών συστατικών που περιέχει. […]

Πώς να τρώμε το αβοκάντο

Αβοκάντο: Η υψηλή διατροφική αξία του αβοκάντο απαιτεί την ένταξη του στις διατροφικές μας συνήθειες. Διαβάστε πως να το εντάξετε. Στο brunch, τα τελευταία χρόνια, κυριαρχεί το αβοκάντο, καθώς ο συνδυασμός της πλούσιας γεύσης του και η υψηλή διατροφική του αξία, το καθιστούν πρώτο στις επιλογές των ανθρώπων. Πρόκειται για το φρούτο του ιθαγενούς δέντρου […]