Διατροφή

Ωμέγα – 7 Λιπαρά: Συμπτώματα “καμπανάκι” χαμηλής πρόσληψης

Ωμέγα – 7 Λιπαρά: Συμπτώματα “καμπανάκι” χαμηλής πρόσληψης

Η χαμηλή πρόσληψη Ω7 λιπαρών μπορεί να επηρεάσει τις βλεννώδεις μεμβράνες του σώματος, οι οποίες υπάρχουν για να διατηρούν τα επίπεδα ενυδάτωσης των ματιών, του δέρματος και της στοματικής κοιλότητας.

Ωμέγα – 7 Λιπαρά: Τα ωμέγα-7 ανήκουν στην οικογένεια των ακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία είναι «καλά» λιπαρά, σε αντίθεση με τα βλαβερά κορεσμένα.

Βρίσκονται σε ορισμένα ψάρια, όπως ο σολομός και οι αντζούγιες, καθώς και σε λάδια όπως το ελαιόλαδο και το λάδι που προέρχεται από τον καρπό μακαντάμια.

Υψηλή περιεκτικότητα σε Ω7 έχει επίσης το ιπποφαές, (καρπός που μοιάζει με αυτόν των μούρων και έχει ένα ζωηρό πορτοκαλί χρώμα. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε λιπαρά οξέα, διαθέτει μια χαρακτηριστικά ξινή γεύση, η οποία τον χαρακτηρίζει.

Όλα τα μέρη του φυτού, τόσο ο καρπός όσο και τα φύλλα, περιέχουν βιοενεργά συστατικά. Στο εμπόριο διατίθεται σε διάφορες μορφές όπως σε ξηρή σκόνη, σε μορφή ελαίου, ως αποξηραμένο φρούτο ή σε χυμό).

Η χαμηλή πρόσληψη Ω7 λιπαρών μπορεί να επηρεάσει τις βλεννώδεις μεμβράνες του σώματος, οι οποίες υπάρχουν για να διατηρούν τα επίπεδα ενυδάτωσης των ματιών, του δέρματος και της στοματικής κοιλότητας.

Έτσι, μπορεί να εκδηλωθούν συμπτώματα όπως τα ακόλουθα:

Ξηροφθαλμία & κοκκίνισμα ματιών: Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2010 στην επιθεώρηση The Journal of Nutrition υπέδειξε ότι η καθημερινή λήψη συμπληρώματος Ω7 λιπαρών (ποσότητα 2 γραμμαρίων συνολικά) για διάστημα τριών μηνών βοήθησε στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της ξηροφθαλμίας, όπως ο πόνος, η θολή όραση, το αίσθημα καψίματος, το κοκκίνισμα και η υπερβολική παραγωγή δακρύων.

Ξηροδερμία: Τα λιπαρά οξέα, όπως τα Ω3 και τα Ω7, είναι απαραίτητα για την παραγωγή του κολλαγόνου και επίσης βοηθούν το δέρμα να παραμένει ενυδατωμένο. Επιπλέον, η αντιφλεγμονώδης δράση τους καταπραΰνει τα συμπτώματα δερματικών παθήσεων, όπως η δερματίτιδα, η ψωρίαση και το έκζεμα.

Ξηροστομία: Είναι συχνά ένδειξη δυσλειτουργίας των σιελογόνων αδένων, ωστόσο παρατηρείται συχνά και λόγω του αυξημένου στρες ή ως παρενέργεια ορισμένων φαρμάκων, (π.χ. αντικαταθλιπτικά). Τα Ω7 βοηθούν να αντιμετωπιστεί η ξηροστομία, η οποία συμβάλλει στην κακοσμία του στόματος (χαλίτωση), αλλά και στην οδοντική πλάκα, τη φθορά των δοντιών και την ουλίτιδα.

Κολπική ξηρότητα: Μία ακόμη θετική επίδραση των Ω7 λιπαρών είναι η βελτίωση της λίπανσης των γυναικείων γεννητικών οργάνων και η μείωση των ερεθισμών στα γεννητικά όργανα και στο ουροποιητικό σύστημα στο σύνολό του.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Κάθε πότε και γιατί θα πρέπει να καταναλώνουμε ψάρι

Τα λάθη στη διατροφή των παιδιών…”κοστίζουν”

Τα θαλασσινά & οστρακοειδή είναι ευεργετικά και όχι βλαβερά για την υγεία μας!

Η γκουρμέ εκδοχή του μπακαλιάρου

Για να ξαρμυρίσετε τον μπακαλιάρο βάζετε τα φιλέτα ολόκληρα σε μεγάλο μπολ, τα σκεπάζετε με μπόλικο κρύο νερό και αφού βάλετε μια διαφανή μεμβράνη τα τοποθετείτε σε δροσερό μέρος ή στο ψυγείο.

Πώς να καταψύξετε σωστά το κρέας

Κρέας: Η κατάψυξη του κρέατος είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρήσετε τη θρεπτική αξία του φαγητού και να αποφύγετε να χαλάσει.

Τραχανόπιτα Μετσοβίτικη για μικρούς και μεγάλους

Ανάβετε το μάτι σε μεσαία ένταση (6-7) και μόλις ακούσετε το λάδι να τσιτσιρίζει από κάτω, αρχίζετε και κουνάτε κυκλικά τη πίτα κάθε τόσο ώστε να μένει αποκολλημένη απ’ τον πάτο και να ψήνεται παντού. Στα 3-4 λεπτά τσεκάρετε να έχει πάρει χρώμα το φύλλο και ετοιμάζεστε να την γυρίσετε ανάποδα.

Ποια τρόφιμα προκαλούν αέρια και φούσκωμα;

Φούσκωμα: Ενώ τα υπερβολικά αέρια και το φούσκωμα μπορεί μερικές φορές να υποδηλώνουν ένα υποκείμενο πρόβλημα υγείας, συχνά συμβαίνουν λόγω των τροφών που καταναλώνουν οι άνθρωποι.

Είναι μια δίαιτα χωρίς γλουτένη καλή για την υγεία σας;

Γλουτένη: Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι η κύρια θεραπεία για άτομα με κοιλιοκάκη. Πολλοί άνθρωποι χωρίς να πάσχουν από αυτή την κατάσταση ακολουθούν μια διατροφή χωρίς γλουτένη για τα υποτιθέμενα οφέλη που έχει για την υγεία.

Χοιρινή ράχη μπριζόλας με σαλτσα μανιταριών & πατάτες ριζολέ

Οπότε με ένα μαχαίρι και πιρούνα κοπής, θα κόψετε φέτες, περί το μισό εκατοστό και κάτι, ώστε να πάνε δύο ανά μερίδα. Θα προσθέσετε δύο-τρεις γενναίες κουταλιές σάλτσα μανιταριών να τις μισοκαλύψει και τις πατάτες ριζολέ απ’ την άλλη πλευρά του πιάτου. 

Δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Χαμηλοί υδατάνθρακες: Μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά περιλαμβάνει πρωτίστως τη μείωση του αριθμού των υδατανθράκων και την αντικατάστασή τους με υγιεινά λιπαρά.