Διατροφή

Φρούτα: Να τα πλύνω ή να τα καθαρίσω; Τι γίνεται με τις βιταμίνες στην φλούδα ;

Φρούτα: Να τα πλύνω ή να τα καθαρίσω; Τι γίνεται με τις βιταμίνες στην φλούδα ;

 

Tο μέρος εκείνο των φρούτων που βλέπει συνέχεια ο ήλιος καθώς αυτά ωριμάζουν, δηλαδή …

 

η φλούδα, είναι το πιο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Eμείς, όμως, συνήθως το πετάμε, με αποτέλεσμα να χάνεται ένας ανεκτίμητος θησαυρός ουσιών. Τι πρέπει να κάνουμε; Απαντήσεις μας δίνει ο Δημήτρης Γρηγοράκης, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc. Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ -Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας .

Για παράδειγμα, το πορτοκάλι, το πεπόνι, το καρπούζι, θα τα καθαρίσουμε, όμως το μήλο , το ροδάκινο  ή τα βερίκοκα μπορούμε να τα καταναλώσουμε  και με την φλούδα.  Την επιλογή μας αυτή την καθορίζουν οι παρακάτω παράγοντες. Ο κανόνας που ισχύει είναι πως τα φυτοφάρμακα αν υπάρχουν, βρίσκονται σε μεγαλύτερη συγκέντρωση στη φλούδα, γι’ αυτό, εάν έχετε την υποψία ότι τα φρούτα και τα λαχανικά σας είναι επιβαρημένα, τότε καθαρίστε τα σε βάθος.

Tο βαθύ καθάρισμα (κατά το οποίο αφαιρείται το φλούδι και μέρος της σάρκας του φρούτου ή του λαχανικού) είναι η μόνη λύση για να απαλλαγείτε από τα φυτοφάρμακα. Άν συνηθίζετε να τα ξεπλένετε με νερό και ξίδι σε αναλογία 2 προς 1, τότε να ξέρετε ότι αυτό γίνεται για να εξοντωθούν τα παράσιτα που υπάρχουν από το χώμα της καλλιέργειας και όχι για να απαλλαγείτε από τα φυτοφάρμακα.
Τα φλούδια των φρούτων θέλουν καλό πλύσιμο και όχι καθάρισμα. Aν δεν μπορείτε να φάτε τα φρούτα με το φλούδι, τότε μην τα βάζετε στον αποχυμωτή, γιατί και πάλι οι φλούδες θα πάνε χαμένες.

Kόψτε τα σε κομμάτια και χτυπήστε τα στο μπλέντερ. Θα έχετε έτσι έναν πηχτό και νοστιμότατο χυμό.  Άν  αυτό δεν το κάνετε για τον εαυτό σας, κάντε το τουλάχιστον για τα παιδιά. Μην  τους στερείτε το φυσικό πλούτο των τροφίμων και μην τα μαθαίνετε στον καλά σουρωμένο χυμό πορτοκαλιού.  Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να μασάνε και να συνηθίσουν τα τρόφιμα όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα.

Δεν ξεβγάζουμε απλώς τα χέρια μας. Τα πλένουμε καλά με σαπούνι και νερό. Σε περίπτωση που η επιδερμίδα μας είναι ευαίσθητη, συνηθίζουμε να φοράμε ελαστικά γάντια, αλλά εξακολουθούμε να πλένουμε τα χέρια μας με τον ίδιο ρυθμό.

 Δεν πρέπει να πλένουμε τα φρούτα προτού τα βάλουμε στο ψυγείο . Ο λόγος είναι απλός: Η υγρασία που θα μείνει πάνω τους θα δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη μυκήτων και βακτηρίων. Καλό είναι να τα πλένουμε αφού τα βγάλουμε από το ψυγείο, λίγο πριν τα χρησιμοποιήσουμε.

Για να φάμε τα φρούτα με τη φλούδα, πρώτα τα πλένουμε. Πρέπει να πλένουμε και όσα έχουν φλούδες που δεν τρώγονται, όπως οι μπανάνες και τα πορτοκάλια. Γιατί; Ο φλοιός τους ενδέχεται να φιλοξενεί παθογόνα μικρόβια, τα οποία θα μεταφερθούν στο μαχαίρι ή στα χέρια μας και από εκεί στο εσωτερικό των φρούτων, δηλαδή στη σάρκα τους, την οποία θα καταναλώσουμε. Για τον ίδιο λόγο, θα πρέπει να πλένουμε όλα τα φρούτα προτού τα ξεφλουδίσουμε για να τα φάμε, για να τα βάλουμε στο μπλέντερ ή για να τα στύψουμε και να φτιάξουμε χυμό.

Τοποθετούμε όλα τα φρούτα σε μια λεκάνη με νερό και τα τρίβουμε με μια βούρτσα ή με τα χέρια μας.  Έπειτα, τα ξεπλένουμε. Δεν κόβουμε τα κοτσάνια από τις   φράουλες και τα κορόμηλα κλπ, πριν τις πλύνουμε, ώστε να εμποδίσουμε τα μικρόβια που ενδεχομένως βρίσκονται στο φλοιό να εισβάλουν στο εσωτερικό.

Η συμβουλή αυτή ισχύει ακόμα και για τα φρούτα με σκληρό κέλυφος ή φλούδα, όπως τα πεπόνια, διότι με το μαχαίρι που θα χρησιμοποιήσετε, μπορεί να μεταφερθούν υπολείμματα φυτοφαρμάκων ή μικρόβια στον καρπό.

Να πλένετε τα χέρια σας πριν και μετά το πλύσιμο των φρέσκων φρούτων.

Να ετοιμάζετε τα φρέσκα φρούτα περίπου μια ώρα πριν να τα σερβίρετε, για να αυξάνονται στο μέγιστο η γεύση και τα θρεπτικά συστατικά τους.
Να βάζετε τις φρουτοσαλάτες στο ψυγείο μισή έως μια ώρα προτού τις καταναλώστε.
Όποτε μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα φρούτα με τη φλούδα τους.
Οι φλούδες των αχλαδιών, των μήλων, των ροδάκινων κλπ προσθέτουν γεύσεις στις διάφορες συνταγές, ενώ περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τι λάθος κάνεις με το φαγητό και μπλοκάρεις την πρόοδο σου στην προπόνηση

Τα ευεργετικά οφέλη της βρώμης στην υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η υγιεινή διατροφή βοηθά τον πλανήτη

Υγιεινή διατροφή περιβάλλον: Σχεδόν όλες οι τροφές που σχετίζονται με καλύτερη υγεία έχουν τις μικρότερες συνέπειες για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή και τους φυσικούς πόρους όπως το νερό.

Τρία απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να μειώσεις το βάρος σου

Απώλεια βάρους: Στη ζωή του κάθε ανθρώπου υπάρχουν περίοδοι, που δημιουργείται η ανάγκη άμεσης απώλειας βάρος. Είτε για αισθητικούς, είτε για ιατρικούς σκοπούς, όταν ξεκινά μια πιο επιθετική προσπάθεια μείωσης βάρους είναι απαραίτητο να έχει ορισμένο χρόνο εφαρμογής, χωρίς να παρατείνεται.

Λόγοι για την ένταξη της πρωτεΐνης στο καθημερινό διατροφικό σας πρόγραμμα

Μια από τις συνέπειες του χρόνου είναι ότι οι μύες μας σταδιακά ατροφούν και αυτό είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους μειώνεται η ποιότητα της ζωής του ατόμου καθώς έτσι τραυματίζεται πιο εύκολα.

Εύκολη συνταγή για σπιτική μαγιονέζα χωρίς γλουτένη

Διατροφή: Παραδοσιακά, η μαγιονέζα μπορεί να παρασκευαστεί από φυσικά συστατικά που δεν περιέχουν γλουτένη, συχνά, ωστόσο, προστιθέμενα μπαχαρικά ή υλικά θα μπορούσαν να κάνουν την κοινή μαγιονέζα της αγοράς ακατάλληλη για εκείνους που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Εάν, λοιπόν, θέλετε να αποφύγετε τους εξονυχιστικούς ελέγχους στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ, μπορείτε να παρασκευάσετε εύκολα στο σπίτι τη δική σας μαγιονέζα και να διασφαλίσετε ότι δεν θα περιέχει γλουτένη.

Τα ευεργετικά οφέλη του γκρέιπφρουτ

Γκρέιπφρουτ: Το γκρέιπφρουτ είναι ένα εσπεριδοειδές με γεύση που μπορεί να κυμαίνεται από γλυκόπικρο έως ξινό. Περιέχει μια σειρά από βασικές βιταμίνες και μέταλλα. Οι άνθρωποι μπορούν να καταναλώσουν ολόκληρα τα φρούτα ή ως χυμό ή πολτό.

Η χημεία του τσαγιού

Τσάι: Ποιο είναι το πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό; Θα τολμήσουμε να πούμε ότι η απάντηση είναι το τσάι. Είναι γνωστό ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί το έπιναν. Ωστόσο, οι πρώτες περιγραφές στη βιβλιογραφία για τη χρήση του τσαγιού χρονολογούνται περίπου 300 χρόνια πριν.