Επιστημονικά Νέα

ΈΡΕΥΝΑ: Κληρονομούνται τα εντερικά βακτήρια;

Νέα μελέτη δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι πιθανόν να κληρονομούν τα εντερικά βακτήρια που προκαλούν φλεγμονώδη νόσο του εντέρου. Η ανακάλυψη αυτή, είναι άλλο ένα βήμα προς την πρόληψη και θεραπεία 1,6 εκατομμύρια Αμερικανών με φλεγμονώδη νόσο του εντέρου.

Μια νέα μελέτη από μια διεθνή ομάδα ερευνητών δείχνει για πρώτη φορά ότι οι άνθρωποι μπορεί να κληρονομήσει κάποια από τα εντερικά βακτήρια που προκαλούν την ασθένεια και η ελκώδης κολίτιδα Crohn, συλλογικά γνωστή ως φλεγμονώδης νόσος του εντέρου (IBD). Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Genome Medicine, επιβεβαίωσε επίσης ότι τα αντιβιοτικά θα μπορούσαν να επιδεινώσουν την ανισορροπία στα μικρόβια του εντέρου.

«Τα εντερικά βακτήρια, ή μικροβιώματα του εντέρου, τα οποία αναπτύσσονται σε πολύ νεαρή ηλικία, μπορεί να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία για το υπόλοιπο της ζωής μας», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Dan Knights, από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης και Μηχανικής Υπολογιστών και το Ινστιτούτο Βιοτεχνολογίας. «Έχουμε βρει ομάδες γονιδίων που μπορεί να διαδραματίζουν θεμελιώδη ρόλο στη διαμόρφωση της ανάπτυξης των μη ισορροπημένων μικρόβια του εντέρου”.

Ο Knights και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα συνεργάστηκαν με τα πανεπιστήμια Harvard, MIT, το Πανεπιστήμιο του Τορόντο και Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Groningen σε μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς μελέτες αυτού του είδους.

Οι ερευνητές εξέτασαν τρεις ανεξάρτητες ομάδες των συνολικά 474 ενήλικων ασθενών με που ζουν στη Βοστώνη, το Τορόντο, το Οντάριο και Γκρόνινγκεν (Ολλανδία).

Οι γιατροί και οι νοσοκόμες σε αυτές τις θέσεις συνέλεξαν δείγματα DNA από κάθε ανθρώπινο υποκείμενο και το DNA των εντερικών βακτηρίων τους για το διάστημα περίπου δύο ετών.

Οι ερευνητές εξέτασαν χιλιάδες είδη μικροβίων και των ανθρώπινων γονιδίων που συνέλλεξαν.

Τα αποτελέσματα, τα οποία απαντούν ομοιότητες σε δύο ή περισσότερες ομάδες, έδειξαν πως το DNA των ανθρώπινων υποκειμένων συνδέθηκε με τα βακτήρια στο έντερο τους.

Οι ασθενείς με IBD είχαν χαμηλότερη βιοποικιλότητα των βακτηρίων και ευκαιριακές βακτήρια. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη φαρμακευτικές αγωγές που στοχεύουν ορισμένα γονίδια ή ορισμένα προϊόντα που προέρχονται από τα εντερικά βακτήρια.

Πληροφορίες για την κίρρωση του ήπατος και για το αν αντιμετωπίζεται;

Πώς ξεκινά η διαδικασία της γήρανσης;

Νέα έρευνα υπόσχεται ελπίδα στη μάχη κατά της παιδικής άνοιας

Οι περισσότεροι τύποι παιδικής άνοιας προκαλούνται από μεταλλάξεις (ή λάθη) στο DNA μας. Αυτά τα λάθη οδηγούν σε μια σειρά από σπάνιες γενετικές διαταραχές, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν παιδική άνοια.

Το τεστ ομιλίας ενός λεπτού θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση του κινδύνου άνοιας

«Οι αξιολογήσεις που βασίζονται στην ομιλία είναι μια άλλη ευκαιρία για να εξοικονομήσουμε χρόνο ως γιατροί για να κάνουμε αξιολογήσεις πριν έρθει κάποιος στην κλινική μνήμης», είπε.

Ιδιοπαθής τρόμος: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τον αυξημένο κίνδυνο ήπιας γνωστικής εξασθένησης και άνοιας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα άτομα με ιδιοπαθή τρόμο.