Επιστημονικά Νέα

Ανακαλύφθηκε το πρώτο γονιδίωμα του ιού Ζήκα που απομονώθηκε από το σπέρμα

Μια ομάδα ερευνητών από το Ηνωμένο Βασίλειο εντόπισε την πρώτη πλήρη αλληλουχία του γονιδιώματος του ιού Ζήκα που απομονώθηκε από ένα δείγμα σπέρματος. Η έρευνα δημοσιεύεται αυτή την εβδομάδα στο περιοδικό της Αμερικανικής Εταιρείας Μικροβιολογίας, Genome Announcements. Το κίνητρο για αυτή την έρευνα ήταν μια έκθεση του 2011 στις ΗΠΑ που δείχνει ότι ο ιός Ζήκα θα μπορούσε να μεταδοθεί σεξουαλικά. “Με βάση την έκθεση αυτή, ζητήσαμε δείγματα σπέρματος από άνδρες που είχαν προσβληθεί από τον ιό Ζήκα και εισήχθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, προκειμένου να βρούμε περαιτέρω στοιχεία για το δυναμικό αυτό”, δήλωσε ο ερευνητής και συγγραφέας της έρευνας, BarryAtkinson, PhD, στη Δημόσια Υγεία της Αγγλίας. Ο Atkinson και οι συνεργάτες του έλαβαν δείγμα σπέρματος από κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου που μόλις είχαν επιστρέψει από τη Γουαδελούπη, στην Καραϊβική.

Παρά το γεγονός ότι ο κίνδυνος σεξουαλικής μετάδοσης έχει αποκτήσει μεγάλη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια της επιδημίας αυτής, λίγοι επιστήμονες έχουν πετύχει την απομόνωση του ιού Ζήκα από το σπέρμα των μολυσμένων αρσενικών, δήλωσε ο Atkinson. «Η απομόνωση του ιού Ζήκα από το σπέρμα ήταν μια μεγάλη πρόκληση και έχουν δημοσιευτεί ελάχιστες πληροφορίες για αυτό, συνεπώς οι μέθοδοι που υιοθετήσαμε μπορεί να παρέχουν ένα πρότυπο για να ακολουθήσουν και άλλοι ερευνητές». Μέρος του προβλήματος μπορεί να σχετίζεται με τους τύπους των κυττάρων που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες για να προσπαθήσουν να αυξήσουν τον ιό. Πολλοί ερευνητές χρησιμοποιούν κύτταρα «Vero», τα οποία συνήθως επιτρέπουν την σε υψηλή απόδοση αναπαραγωγή του ιού Ζήκα αλλά αυτό μπορεί να μην αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τα δείγματα σπέρματος, δήλωσε ο Atkinson. «Προσπαθήσαμε να απομονώσουμε τον ιό σε δύο κυτταρικές σειρές, τα τυποποιημένα κύτταρα Vero, τα οποία προέρχονται από θηλαστικά, και τα C6 / 36 κύτταρα, τα οποία προέρχονται από τα κουνούπια,” εξήγησε. Η απομόνωση του ιού από αυτό το δείγμα σπέρματος ήταν επιτυχής μόνο στα κύτταρα κουνουπιών, πρόσθεσε. Η επιτυχής απομόνωση του ιού Ζήκα από αυτό το δείγμα σπέρματος επέτρεψε στους ερευνητές να ανακαλύψουν την αλληλουχία του ιού, με αποτέλεσμα να εντοπίσουν το πρώτο γονιδίωμα του ιού Ζήκα που απομονώνεται από σπέρμα. «Έχουμε πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με το πώς ο ιός Ζήκα είναι σε θέση να μεταδοθεί σεξουαλικά, ενώ παρόμοιοι ιοί δεν είναι”, δήλωσε ο Atkinson. “Είναι πιθανό ότι οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά βρίσκονται στο γονιδίωμα του ιού, αλλά απαιτούνται πολύ περισσότερες αλληλουχίες από το σπέρμα, για να μπορέσουν οι επιστήμονες να δουν εάν υπάρχουν οποιεσδήποτε αλλαγές που φωτίζουν το θέμα αυτό”. “Αυτή είναι η πρώτη ακολουθία γονιδιώματος του ιού Ζήκα που έχει απομονωθεί από το σπέρμα, αλλά χρειαζόμαστε πολλά περισσότερα», δήλωσε ο Atkinson.

Γενετικές παραλλαγές προδιαθέτουν για νόσο Πάρκινσον μετά από μακροχρόνια έκθεση σε φυτοφάρμακα

Το επίπεδο pH και η σημασία του για την υγεία

Το τεστ ομιλίας ενός λεπτού θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση του κινδύνου άνοιας

«Οι αξιολογήσεις που βασίζονται στην ομιλία είναι μια άλλη ευκαιρία για να εξοικονομήσουμε χρόνο ως γιατροί για να κάνουμε αξιολογήσεις πριν έρθει κάποιος στην κλινική μνήμης», είπε.

Ιδιοπαθής τρόμος: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τον αυξημένο κίνδυνο ήπιας γνωστικής εξασθένησης και άνοιας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα άτομα με ιδιοπαθή τρόμο.

Τι είναι η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται;

Aγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα: Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα (AS) είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος που επηρεάζει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας πόνο, δυσκαμψία και τελικά σύντηξη των σπονδύλων.