Επιστημονικά Νέα

Βρέθηκε καρκίνος σε μύδια, στρείδια κ.α

Νέα επιστημονική έρευνα αποκάλυψε πως τα θαλάσσια δίθυρα, δηλαδή τα μύδια, τα στρείδια, οι αχιβάδες, τα χτένια, οι πίννες και τα κυδώνια, παθαίνουν καρκίνο! Πιο συγκεκριμένα πάσχουν από μια νεοπλασία που μοιάζει με τη λευχαιμία και η οποία είναι μεταδοτική, όχι στον άνθρωπο, αλλά σε άλλα παρεμφερή είδη.

Οι ερευνητές που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», συνέλεξαν μύδια, κυδώνια και αχιβάδες από διάφορα μέρη της Ισπανίας και του Καναδά, εξετάζοντας τα στην συνέχεια  για καρκίνο. Επικεφαλής ήταν ο καθηγητής βιοχημείας Στέφεν Γκοφ του Τμήματος Μικροβιολογίας του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

Οι γενετικές, ιστολογικές κι άλλες αναλύσεις έδειξαν την παρουσία καρκινικών κυττάρων σε ορισμένα από τα δείγματα, ενώ διαπιστώθηκε και η μεταδοτικότητά τους μεταξύ διαφορετικών ειδών. Αξιοπερίεργος και άγνωστος είναι ο τρόπος που λειτουργούν οι βιολογικοί μηχανισμοί εξάπλωσης και μετάδοσης του καρκίνου στα θαλάσσια δίθυρα. Αναφέρεται επίσης ότι μεγάλη είναι η πιθανότητα τα καρκινικά κύτταρα να επιπλέουν ελεύθερα στη θάλασσα και να διεισδύουν στους θαλάσσιους οργανισμούς μέσω της πεπτικής ή αναπνευστικής οδού.

Οι επιστήμονες μέχρι σήμερα γνωρίζουν οκτώ μεταδοτικούς καρκίνους στη φύση: έναν στα σκυλιά, δύο στους «διαβόλους της Τασμανίας» και πέντε στα μαλάκια, μη αποκλείοντας  ότι στο μέλλον θα βρουν κι άλλες περιπτώσεις, αν και έως τώρα η μεταδοτικότητα του καρκίνου θεωρείται εξαίρεση. Ερωτηματικό παραμένει κατά πόσο είναι εύκολο να υπάρξει μετάδοση του καρκίνου και στους ανθρώπους. Όπως επισήμαναν οι ερευνητές, αυτοί οι μεταδοτικοί καρκίνοι δείχνουν την αξιοσημείωτη ικανότητα των όγκων να προσαρμόζονται, να επιβιώνουν και να εξαπλώνονται.

Νέα έρευνα υπόσχεται ελπίδα στη μάχη κατά της παιδικής άνοιας

Γενετικές παραλλαγές προδιαθέτουν για νόσο Πάρκινσον μετά από μακροχρόνια έκθεση σε φυτοφάρμακα

Το τεστ ομιλίας ενός λεπτού θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση του κινδύνου άνοιας

«Οι αξιολογήσεις που βασίζονται στην ομιλία είναι μια άλλη ευκαιρία για να εξοικονομήσουμε χρόνο ως γιατροί για να κάνουμε αξιολογήσεις πριν έρθει κάποιος στην κλινική μνήμης», είπε.

Ιδιοπαθής τρόμος: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τον αυξημένο κίνδυνο ήπιας γνωστικής εξασθένησης και άνοιας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα άτομα με ιδιοπαθή τρόμο.

Τι είναι η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται;

Aγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα: Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα (AS) είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος που επηρεάζει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας πόνο, δυσκαμψία και τελικά σύντηξη των σπονδύλων.