Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Τεχνολογία Νέοι: Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να περιορίσει ή να αυξήσει την εμφάνιση συμπωμάτων κατάθλιψης

Τεχνολογία Νέοι: Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να περιορίσει ή να αυξήσει την εμφάνιση συμπωμάτων κατάθλιψης

Τεχνολογία Νέοι: «Μολονότι δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι τα βιντεοπαιχνίδια πραγματικά βελτιώνουν την ψυχική υγεία, δεν φαίνεται το παίξιμο τους να είναι βλαβερό και μάλιστα μπορεί να έχει και μερικά οφέλη. Ιδιαίτερα στη διάρκεια της πανδημίας τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν μια σημαντική κοινωνική πλατφόρμα για τους νέους», δήλωσε ο Δρ. Κάντολα, επικεφαλής διεθνούς έρευνας για τις επιδράσεις της χρήσης της τεχνολογίας στα παιδιά.

Σύμφωνα με νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, τα αγόρια ηλικίας 11 ετών που παίζουν συχνά βιντεοπαιχνίδια έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη μετά από τρία χρόνια. Ωστόσο, η ίδια μελέτη υποστηρίζει πως τα κορίτσια που περνάνε περισσότερες ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται πως εμφανίζουν συχνότερα συμπτώματα κατάθλιψης.


Ειδικότερα, ερευνητές από τη Βρετανία, τη Σουηδία (ιατρικό Ινστιτούτο Καρολίνσκα Πανεπιστημίου Στοκχόλμης) και την Αυστραλία, με επικεφαλής τον Άαρον Κάντολα από το Τμήματος Ψυχιατρικής του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου στο Λονδίνο (UCL), δημοσιεύσαν τη εν λόγω μελέτη στο περιοδικό ψυχολογικής ιατρικής Psychological Medicine, αναφέροντας πως τα ευρήματα δείχνουν ότι ο χρόνος μπροστά σε μια οθόνη μπορεί να επηρεάσει είτε θετικά είτε αρνητικά την ψυχική υγεία των παιδιών.

«Μολονότι δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι τα βιντεοπαιχνίδια πραγματικά βελτιώνουν την ψυχική υγεία, δεν φαίνεται το παίξιμο τους να είναι βλαβερό και μάλιστα μπορεί να έχει και μερικά οφέλη. Ιδιαίτερα στη διάρκεια της πανδημίας τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν μια σημαντική κοινωνική πλατφόρμα για τους νέους. Είναι όντως ανάγκη να μειωθεί ο χρόνος που τα παιδιά – και οι ενήλικες – περνάνε καθιστοί, τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική υγεία τους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η χρήση μιας οθόνης είναι εγγενώς επιβλαβής», δήλωσε ο Δρ. Κάντολα.

Συγκεκριμένα, στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 11.341 παιδιά και έφηβοι. Οι ερευνητές βρήκαν ότι τα αγόρια που έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια τις περισσότερες μέρες, εμφάνιζαν κατά μέσο όρο 24% λιγότερο συμπτώματα κατάθλιψης μετά από μία τριετία, σε σχέση με τα αγόρια που έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια λιγότερο από μια φορά το μήνα.

Όσον αφορά, ωστόσο τα κορίτσια που έκαναν συχνότερη χρήση των social media, οι ερευνητές παρατήρησνα πως είχαν 13% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης μετά από τρία χρόνια, σε σχέση με τα συνομήλικα κορίτσια που χρησιμοποιούσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λιγότερο από μια φορά το μήνα. Η μέτρια χρήση των social media δεν φάνηκε να αυξάνει την πιθανότητα κατάθλιψης.

«Η σχέση ανάμεσα στο χρόνο μπροστά από μια οθόνη και στην ψυχική υγεία είναι πολύπλοκη και θα χρειαστεί περισσότερη έρευνα για να την κατανοήσουμε», ανέφερε ο επίκουρος καθηγητής ψυχιατρικής επιδημιολογίας Ματς Χάλγκρεν του Ινστιτούτου Καρολίνσκα στη Σουηδία, και προσέθεσε: «σε κάθε περίπτωση, πρέπει να ενθαρρύνουμε τους νέους να είναι πιο δραστήριοι σωματικά και να διακόπτουν τις παρατεταμένες περιόδους καθισιού μπροστά από μια οθόνη, κάνοντας έστω ελαφριά σωματική δραστηριότητα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Οι πέντε πιο "πράσινες" πόλεις στην Ευρώπη

Τεχνολογία: Ανησυχίες για το μέλλον της "παγκοσμιότητας" του Παγκόσμιου Ιστού

Tρεις ψηφιακές τάσεις υγείας που επηρεάζουν τους επενδυτές το 2021

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η Σεισμολογία βοηθά στην υπερηχογραφική απεικόνιση;

Σεισμολογία: Οι στατικές διορθώσεις στη σεισμολογία είναι εκτιμήσεις για το πόσο επιβραδύνεται ή επιταχύνεται ένα σεισμικό κύμα κοντά σε έναν δέκτη κατά το τελευταίο σκέλος της διαδρομής του μέσα από τη γη.

Μια τεχνολογία αναγνωρίζει με ακρίβεια την αυτοκτονική συμπεριφορά από τις λέξεις 

Μέσω της ανάλυσης αυτού του λεξιλογίου, η τεχνολογία μπορεί να εντοπίσει σημεία κινδύνου και να παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας ή σε αρμόδιες υπηρεσίες.

Η εικονική πραγματικότητα μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα παράνοιας στους ψυχωτικούς ασθενείς 

Μέσω της επανάληψης και της έκθεσης σε εικονικά σενάρια που μοιάζουν με τις πραγματικές τους εμπειρίες, οι ασθενείς μπορούν να μάθουν να διακρίνουν μεταξύ πραγματικών και παράλογων απειλών, μειώνοντας έτσι την αίσθηση απειλής και δυσπιστίας.

Φορητή συσκευή ανιχνεύει σπάνιες μεταλλάξεις

Η συσκευή μοιάζει με ένα τεστ PCR, αλλά είναι πιο φορητή και ταχύτερη, αποδίδοντας αποτελέσματα εντός 10 λεπτών, σύμφωνα με τους ερευνητές, προσθέτοντας ότι η τεχνολογία στοχεύει στην ταχεία ανίχνευση μεταλλάξεων στο σημείο φροντίδας. 

Νέο εργαλείο ΑI εντοπίζει περισσότερες περιπτώσεις Long Covid 

Το νέο εργαλείο AI βασίζεται σε προηγμένες τεχνικές μηχανικής μάθησης και ανάλυσης δεδομένων, αξιοποιώντας μεγάλες βάσεις δεδομένων ιατρικών αρχείων, αποτελέσματα εξετάσεων, ιστορικό νοσηλείας και αναφορές ασθενών.

Βιοϋβριδικό χέρι ενεργοποιείται από ανθρώπινους μυϊκούς ιστούς 

Το βιοϋβριδικό χέρι αποτελείται από μια συμβίωση βιολογικών και τεχνικών στοιχείων. Στην ουσία, ενσωματώνει ανθρώπινους μυϊκούς ιστούς, που λειτουργούν ως φυσικά αισθητήρια και ενεργοποιητές, και ένα προηγμένο ρομποτικό σύστημα που ανταποκρίνεται στις μυϊκές κινήσεις.

Close Icon