Αυτοφροντίδα

Χρόνος Tips: 9+1 τρόποι αποδοτικής διαχείρισης χρόνου

Χρόνος Tips: 9+1 τρόποι αποδοτικής διαχείρισης χρόνου

Αλλά μία προσέγγιση που γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη αντιπροσωπεύεται από το μότο «δουλεύω εξυπνότερα, όχι σκληρότερα». Η σωστή διαχείριση του χρόνου δεν είναι η ολοκλήρωση πολλών εργασιών μέσα σε μια μέρα• είναι η απλοποίηση της καθημερινότητας και η ανακούφιση από το στρες.

Χρόνος Tips: Η δικαιολογία «δεν έχω αρκετό χρόνο» δεν είναι ιδιαίτερα πειστική• έχουμε ακριβώς τον ίδιο αριθμό ωρών ανά ημέρα με τους σπουδαιότερους ανθρώπους της τέχνης, της πολιτικής και των επιστημών, οι οποίοι έκαναν τη διαφορά.

Και είναι πολλοί οι άνθρωποι που παλεύουν να είναι σούπερ παραγωγικοί. Μεταπηδούν από δραστηριότητα σε δραστηριότητα, ελέγχουν συνεχώς τα email τους και τα οργανώνουν. Και όσοι είναι τόσο απασχολημένοι πιστεύουν ότι αυτό το χαρακτηριστικό σημαίνει ότι εργάζονται σκληρά και έτσι αργά ή γρήγορα θα φτάσουν στην επιτυχία.

Αν και αυτή η πεποίθηση μπορεί να αληθεύει έως ένα βαθμό, συχνά οδηγεί σε ανούσια «παραγωγικότητα» – σε μια συνεχή ανάγκη να κάνουμε κάτι και σε μια τάση να σπαταλάμε τον χρόνο μας σε λιγότερο σημαντικές εργασίες.

Αλλά μία προσέγγιση που γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη αντιπροσωπεύεται από το μότο «δουλεύω εξυπνότερα, όχι σκληρότερα». Η σωστή διαχείριση του χρόνου δεν είναι η ολοκλήρωση πολλών εργασιών μέσα σε μια μέρα• είναι η απλοποίηση της καθημερινότητας και η ανακούφιση από το στρες.

Τα παρακάτω tips αντιπροσωπεύουν ακριβώς αυτήν την προσέγγιση

1) Ολοκληρώστε πρώτα τις σημαντικότερες εργασίες

Ο χρυσός κανόνας της διαχείρισης χρόνου. Κάθε πρωί χρειάζεται να αναγνωρίσετε δύο ή τρεις εργασίες που είναι πιο σημαντικές και ξεκινήστε από εκείνες. Αφού έχετε ολοκληρώσει τα απαραίτητα, συνεχίζετε στις επόμενες με λιγότερο άγχος.

2) Μάθετε να λέτε «όχι»

Αν δεσμεύεστε σε πολλές δουλειές χωρίς να σκέφτεστε σοβαρά τον χρόνο και τις δυνατότητές σας, η σωστή διαχείριση του χρόνου θα είναι σχεδόν αδύνατη. Χρειάζεται να μάθετε να αρνείστε και σε ορισμένες ευκαιρίες. Δεχόμαστε να δεσμευτούμε στον χρόνο που γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι έχουμε και σε εργασίες και γεγονότα, για τα οποία νοιαζόμαστε πραγματικά.

3) Ξεκινήστε νωρίς

Σχεδόν όλοι μπαίνουμε στον πειρασμό να αναβάλλουμε. Νιώθουμε ότι προλαβαίνουμε και ότι ακόμα και την τελευταία στιγμή θα τα καταφέρουμε. Όμως, αν καταπολεμήσετε το μικρόβιο της αναβλητικότητας, θα διαπιστώσετε πόσο ανετότερα εργάζεστε χωρίς στρες και χωρίς την πίεση της προθεσμίας. Και όχι μόνο αυτό• σύντομα, θα αντιληφθείτε ότι και η ποιότητα της δουλειάς σας θα βελτιωθεί.

4) Καθορίστε ένα χρονικό όριο ολοκλήρωσης της κάθε εργασίας

Αντί να ξεκινάτε μια εργασία λέγοντας ότι θα μείνετε εκεί μέχρι να τελειώσετε, δοκιμάστε να οριοθετήσετε τον χρόνο σας. Ο χρονικός περιορισμός θα σας πιέσει να συγκεντρωθείτε και να είστε πιο αποτελεσματικοί, ακόμα και αν προς το τέλος χρειαστεί να προσθέσετε λίγο ακόμα.

5) Μην σκέφτεστε όλη τη λίστα των υποχρεώσεών σας

Ένας από τους ταχύτερους τρόπους να τρομοκρατήσετε τον εαυτό σας είναι να σκεφτείτε τον όγκο των υποχρεώσεων που έχετε γενικά να ολοκληρώσετε. Όμως, αυτή η πρακτική δεν θα διευκολύνει σε καμία περίπτωση τα πράγματα. Είναι προτιμότερο να εστιάσετε απλά σε αυτό που κάνετε εκείνη την ώρα, απομονώνοντας οτιδήποτε άλλο. Ένα σκαλί τη φορά.

6) Δημιουργήστε συστήματα οργάνωσης

Η οργάνωση σας σώζει πολύ χρόνο και δεν χρειάζεται το σύστημα που χρησιμοποιείτε να είναι περίπλοκο. Για παράδειγμα, φτιάξτε ένα σύστημα αρχειοθέτησης των εγγράφων σας, ώστε να μην χάνετε χρόνο ψάχνοντας. Το ίδιο σύστημα εφαρμόστε και στα email σας.

7) Κάντε κάτι στον χρόνο αναμονής σας

Υπάρχει ακόμα χρόνος που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε. Αίθουσες αναμονής, ουρές σε δημόσιες υπηρεσίες και καταστήματα, χρόνος μετακίνησης με τα μέσα, ακόμα και στο γυμναστήριο. Χρησιμοποιήστε αυτόν τον χρόνο για να διαβάζετε, να γράφετε, να οργανώνετε τις εργασίες σας.

8) Απομονωθείτε

Χωρίς περισπασμούς, χωρίς δικαιολογίες. Μερικές φορές, ο μόνος τρόπος να κάνουμε πραγματικά κάτι είναι να μπούμε σε εκείνο το δωμάτιο και να κλειδωθούμε. Να απενεργοποιήσουμε τις ειδοποιήσεις του κινητού μας και να μείνουμε μόνοι μας.

9) Κάντε μικρά, αναζωογονητικά διαλείμματα

Όταν βιαζόμαστε να ολοκληρώσουμε τις εργασίες μας, δυσκολευόμαστε να εκτιμήσουμε τι κάνουμε, αλλά και να μείνουμε συγκεντρωμένοι και κινητοποιημένοι μέχρι τέλους. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να κάνει ένα διάλειμμα ανάμεσα στις εργασίες σας. Βγείτε μια σύντομη βόλτα όπου κι αν βρίσκεστε, διαλογιστείτε και αναπνεύστε λίγο φρέσκο αέρα.

10) Περιορίστε τη χρήση τηλεόρασης, κινητού τηλεφώνου και διαδικτύου

Ο χρόνος που καταναλώνετε μπροστά από τις οθόνες είναι πολύς ακόμα κι αν εσείς νιώθετε πως είναι ελάχιστος. Οι ηλεκτρονικές συσκευές δεν είναι ποιοτικό διάλειμμα από τις εργασίες σας• το αντίθετο, απομυζούν την ενέργεια και την ικανότητα της παραγωγικότητάς σας. Αποκτήστε συνειδητή επίγνωση του ελεύθερου χρόνου σας, ώστε να είστε αποδοτικότεροι και στις υποχρεώσεις σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ο χρυσός κανόνας αντιμετώπισης της αναβλητικότητας

Σύγχρονες λύσεις για την μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό

Ένας στους δέκα εργαζόμενους πάσχει απο κατάθλιψη

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Δώδεκα υπέροχες ιδέες αυτοφροντίδας

Αυτοφροντίδα: Εάν προσπαθείς να αυξήσεις τη συνείδησή σου, φυσικά θα έχεις ήδη ακούσει για την έννοια του self – care ή αλλιώς της αυτοφροντίδας.

Νιώθει κουρασμένη μέσα στη μέρα... Ρίξε μια ματιά εδώ

Κόπωση ενέργεια: Πώς να αισθάνεστε λιγότερο κουρασμένος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι φυσιολογικό να έχεις μια περιστασιακά τεμπέλικη μέρα. Αλλά αν τραντάζεις στη ζωή ψάχνοντας για μια κατσαρόλα καφέ χωρίς πάτο, και λαχταράς για το κρεβάτι σου όποτε δεν είσαι μέσα σε αυτό, είναι καιρός να αξιολογήσεις τις συνήθειες σου και να αλλάξεις αυτές που αποστραγγίζουν την ενέργειά σου.

Πώς να ζητήσεις ευγενικά "Alone Time" μέσα στη σχέση

Αυτοφροντίδα Alone Time: «Οι ικανοποιημένοι, χαρούμενοι και ολόκληροι άνθρωποι κάνουν καλούς συντρόφους», λέει η Cicely Horsham-Brathwaite, Ph.D., ψυχολόγος και coach. "Και μερικές φορές, προκειμένου να αισθανθούμε έτσι, χρειαζόμαστε κάποια ευκαιρία να είμαστε μόνοι μαζί μας συναισθηματικά ή σωματικά". Μόνο που ο χρόνος σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Έτσι, ενώ για κάποιους από εσάς μια χαλαρή πεζοπορία, μπορεί να είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεστε, άλλοι μπορεί να είστε πιο χαρούμενοι όταν κάθεστε στο ίδιο δωμάτιο με τον σύντροφό σας χωρίς να μιλάτε.

Πώς να ανακάμψεις μετά από συναισθηματική κακοποίηση

Συναισθηματική κακοποίηση: Πώς να ανακάμψεις. Η ανάκαμψη από τη συναισθηματική κακοποίηση συνεπάγεται πρωτίστως την επεξεργασία μιας τραυματικής εμπειρίας που έχει υπονομεύσει την αυτοεκτίμησή μας. Για να το κάνουμε αυτό, ας αποφύγουμε να κατηγορήσουμε τον εαυτό μας, γιατί το λάθος δεν είναι ποτέ σε ποιον εμπιστεύεται, σε ποιος δίνει τα πάντα για αυτήν τη σχέση.

Όταν κανείς δεν στηρίζει την απόφασή σου

Χωρίς καμία υποστήριξη: Όταν κανείς δεν σε στηρίζει θυμήσου αυτά.. Αυτή τη στιγμή κάνω το όλο θέμα "παραιτούμαι από τη δουλειά μου για να επιδιώξω ένα όνειρο". Εγκατέλειψα την ασφάλεια και τη σταθερότητα του να έχω μισθό μαζί με μια υποτιθέμενη καριέρα. Τότε, δεν ήξερα πραγματικά τι έκανα. Δεν είχα εμπειρία συν ότι δεν είχα ακριβώς την εμπιστοσύνη να προωθήσω την αγορά και να ξεκινήσω να διευθύνω μια επιχείρηση.

Trataka Sadhana μια ιδιαίτερη άσκηση διαλογισμού

Διαλογισμός άσκηση: Με το βλέμμα στα κεριά αλλιώς... Trataka Sadhana. Μπορεί να είναι δύσκολο για κάποιους να κάνουν διαλογισμό και να αφήσουν τις σκέψεις τους να φύγουν. Το βλέμμα με κεριά, ή αλλιώς trataka sadhana, είναι ένας τρόπος να εστιάσεις στα μάτια σου σε κάτι ώστε να πάρεις περισσότερα από το διαλογισμό σου. Εδώ είναι το θέμα, συν το πώς να το κάνετε μόνοι σας.

Ενυδάτωσε τον οργανισμό σου με νερό όχι μόνο τους θερινούς μήνες

Αφυδάτωση υγρά: Ήρθε η ώρα να πιείτε νερό. Επειδή μπορεί να συσχετίσετε τον ιδρώτα με την ανάγκη για περισσότερο νερό, το χειμώνα (όταν συνήθως δεν ιδρώνετε τόσο πολύ), η επιθυμία για υγρά μπορεί να μείνει πίσω. Ωστόσο, απλά και μόνο επειδή μπορεί να μην ιδρώνεις τόσο πολύ δεν σημαίνει ότι δεν χάνεις υγρά. Η αφυδάτωση ακολουθεί διαφορετική πορεία κατά τη διάρκεια του χειμώνα. 

Οι καλύτερες ασκήσεις για να ξεκινήσεις την μέρα σου στη δουλειά

Προετοιμασία για την δουλειά: Οι καλύτερες ασκήσεις για να ξεκινήσει η μέρα σου. Δεν χρειάζεστε ιδιότητα μέλους σε κάποιο γυμναστήριο, εξοπλισμό ή ακόμα και ένα μεγάλο κομμάτι του χρόνου για να αποκομίσετε τα οφέλη της άσκησης. Στην πραγματικότητα, μπορείτε να πιέσετε μερικές από τις καλύτερες κινήσεις για το σώμα σας σε μια πολυάσχολη εργάσιμη ημέρα.