Αυτοφροντίδα

Συγχώρεση: Γιατί βοηθάς τον εαυτό σου μέσα από αυτό το μονοπάτι

Συγχώρεση: Γιατί βοηθάς τον εαυτό σου μέσα από αυτό το μονοπάτι

Συγχώρεση: Μερικοί λένε ότι η εκδίκηση είναι γλυκιά. Τι λέει η έρευνα σχετικά με αυτό;

Όπως λέει και το ρητό, η εκδίκηση είναι γλυκιά αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά, το να συγχωρείς ή να είσαι επιεικής και καλός με όσους δεν είναι καλοί με ‘σένα.

  1. Όταν συμβαίνουν άσχημα πράγματα στους ανθρώπους, υπάρχει περισσότερη ένταση μεταξύ του δίπολου εκδίκησης και συγχώρεσης. Δε θα επικεντρωθούμε στο βραχυπρόθεσμο δίκαιο θυμό που εξασθενεί γρήγορα όπως περιγράφεται από τον Murphy, αλλά αντίθετα στην εξομάλυνση και την εκδίκηση σε σύγκριση με τη συγχώρεση ενός ή αυτών που ενήργησαν άδικα.
  2. Σε μια μελέτη των Ysseldyk, Matheson και Anisman (2019) ψυχολογικά κακοποιημένων γυναικών, εκείνες που είχαν κίνητρο εκδίκησης, καθώς και εκείνοι οι συμμετέχοντες που επικεντρώθηκαν στη συγχώρεση εμφάνισαν υψηλά επίπεδα κορτιζόλης στον εγκέφαλο, ένα σημάδι άγχους. Ωστόσο, και εδώ υπάρχει μία διαφορά, η αναζήτηση για εκδίκηση συσχετίστηκε με την ψυχολογική κατάθλιψη, ενώ η συγχώρεση δεν είχε να κάνει με αυτό. Η συγχώρεση είναι μακροπρόθεσμα πιο «συμφέρουσα» ψυχολογικά επειδή δε σχετίζεται με την κατάθλιψη, αλλά αντίθετα με τη στατιστικά σημαντική μείωση της κατάθλιψης (Freedman & Enright, 1996).
  3. Παρομοίως με την παραπάνω μελέτη, οι Strelan, Van Prooijen & Gollwitzer (2020) βρήκαν θετικές σχέσεις μεταξύ ενός κινήτρου εκδίκησης και μιας πρόθεσης συγχώρεσης. Η εξήγηση είναι ότι τόσο η αναζήτηση εκδίκησης όσο και η συγχώρεση ενδυναμώνουν ένα άδικο άτομο. Ωστόσο, εδώ είναι η διαφορά: η εκδίκηση φάνηκε να ενδυναμώνει τους συμμετέχοντες μόνο εάν υπάρχει μεγάλη πρόθεση να επιδιώξουν τελικά αυτήν την εκδίκηση. Με άλλα λόγια, εάν δεν υπάρχει δυνατότητα εκδίκησης και το άτομο με την αδικαιολόγητη μεταχείριση δεν έχει μεγάλο κίνητρο να την αναζητήσει, τότε το συναίσθημα ενδυνάμωσης δε συμβαίνει. Αντιθέτως, η συγχώρεση, η οποία ενδυνάμωσε με συνέπεια τους συμμετέχοντες, για άλλη μια φορά φαίνεται να έχει το ψυχολογικό πλεονέκτημα.
  4. Υπάρχει μια έκφραση ότι «η εκδίκηση είναι γλυκιά» κυρίως επειδή αντισταθμίζει την αίσθηση της ήττας (Chester & Martelli, 2020). Ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη των Maier et al. (2019) έδειξε ότι οι ενήλικες που έδειχναν να εκτιμούν περισσότερο την εκδίκηση είχαν μεγαλύτερη παρορμητικότητα ή είχαν την τάση να αντιδρούν χωρίς να σκεφτούν τις συνέπειες αυτής της πράξης. Όσοι προτιμούσαν τη συγχώρεση ήταν στατιστικά λιγότερο παρορμητικοί. Παρόμοια ευρήματα αναφέρονται από τους Recchia, Wainryb και Pasupathi (2019) σε παιδιά και εφήβους. Τα παιδιά ήθελαν γρήγορα να εκδικηθούν όταν βρίσκονταν σε σύγκρουση με άλλους. Αντίθετα, οι έφηβοι γνώριζαν τη δική τους ανάγκη να αυτορυθμίζονται και να ανακατευθύνουν τα συναισθήματα εκδίκησης, ώστε να μπορούν πραγματικά να τα ελέγχουν. Με άλλα λόγια, βάσει αυτών των δύο μελετών, η άμεση τάση εκδίκησης δεν είναι ένας ψυχολογικά ώριμος τρόπος αντίδρασης στην αδικία. Αυτό δεν πρέπει να συγχέεται με την περιγραφή του φιλόσοφου Murphy (2005) για τον άμεσο θυμό που δείχνει τον αυτοσεβασμό. Ο άμεσος θυμός δε σημαίνει απαραίτητα ένα κίνητρο για συγχώρεση ή εκδίκηση.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Το bestseller βιβλίο του Bill Bryson εξερευνά το θαύμα που είσαι εσύ

Είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή να μην κάνετε τίποτα;

Πώς να είσαι mindful: Η εμπειρία ενός σκύλου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ανακουφίστε τα συμπτώματα του άγχους σε 5'

Ψυχική Υγεία Άγχος: Χαλαρώστε. Το αξίζετε, είναι καλό για εσάς και το περιβάλλον σας, ενώ παίρνει λιγότερο χρόνο από ό,τι νομίζετε. Δεν χρειάζεστε ένα σαββατοκύριακο στο σπα ή βουνίσια πεζοπορία στο καταφύγιο για να περιορίσετε το άγχος στη ζωη σας. Κάθε μία από τις συμβουλές που ακολουθούν για την ανακούφιση του στρες μπορεί να σας μεταφέρει από την αίσθηση "πανικού" σε κατάσταση ommm σε λιγότερο από 15 λεπτά!

Tips αυτοφροντίδας για εργαζόμενες μαμάδες

Αυτοφροντίδα εργαζόμενες μαμάδες: Νιώθετε συχνά πως τρέχετε, αλλά δε φτάνετε, κι όσο κι αν προσπαθείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, αυτό απλώς δεν είναι εφικτό; Αυτή είναι η πραγματικότητα για πολλές εργαζόμενες μαμάδες, αλλά υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορεί να σας βοηθήσουν να ξεκλέψετε λίγο χρόνο από το καθημερινό ή εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα για να αφιερώσετε σε εσάς. Η αυτο-φροντίδα για τις μητέρες είναι πολύ σημαντική, εξίσου όσο και ο χρόνος μιας καλής ξεκούρασης. Αυτό, κάποιες φορές, σημαίνει ότι θα πρέπει στην πραγματικότητα να μάθετε να λέτε όχι σε κάποια πράγματα, αντί να ανησυχείτε για το πως θα βρείτε χρόνο να προσθέσετε νέες δραστηριότητες ή πρακτικές αυτοφροντίδας στη ζωή σας.

Τα σημαντικά οφέλη των διαλογιστικών περιπάτων

Περίπατος: Πόσο μπορεί να βελτιώσει την ψυχική και σωματική υγεία μας ένας απλός περίπατος; Όταν συνδυάζεται με το είδος της συγκέντρωσης και της συνειδητότητας που μας προσφέρει ο διαλογισμός, η απάντηση είναι περισσότερο από όσο φαντάζεστε.

Ασκήστε φαντασία και σώμα παίζοντας με τα παιδιά στο σπίτι

Άθλητισμός lockdown παιδιά: Μετατρέψτε το καθιστικό ή το σαλόνι του σπιτιού σας σε φανταστικό τόπο παραμυθιού. Μπορείτε να δοκιμάστε ασκήσεις εξισορρόπησης, υποδυόμενοι τους ακροβάτες ή ζογκλέρ. Γιατί όχι, βάλτε ακόμη και το κατοικίδιο ζώο σας στη δράση, αν φυσικά απολαμβάνει να πηδά από στεφάνι σε στεφάνι ή να συνοδεύει τους μικρούς σας "μάγους" την ώρα των παραστάσεων. Εάν μάλιστα το πάρετε στα σοβαρά, μπορείτε να το κάνετε μια εβδομαδιαία δραστηριότητα ποιοτικής συνεύρεσης με την οικογένειά σας. Αφήστε τη φαντασία σας να πάρει τα ηνία της δράσης και εξασκηθείτε στα κόλπα σας κάθε φορά που έχετε λίγο χρόνο, προσκαλώντας και τα υπόλοιπα μέλη του οικογενειακού "τσίρκου" να ακονίζουν τα ταλέντα τους τακτικά.

Εναλλακτικοί τρόπου για να αντιμετωπίσετε την κακή ψυχολογία λόγω καραντίνας

Η ανάπτυξη και εγκαθίδρυση ορισμένων πρωινών συνηθειών θα δημιουργήσει σταδιακά αυξημένη ενέργεια που θα διαρκεί περισσότερο. Και είναι σημαντικό να τονιστεί ότι μιλάμε για συνήθεια• αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται αρκετή εξάσκηση και επιμονή για να εγκαθιδρυθεί και χρειάζεται να συνίσταται σε ορισμένες καθημερινές κινήσεις και ακολουθίες δραστηριοτήτων.

Τι είναι ο chakra διαλογισμός

Διαλογισμός: Μπορεί να μην είναι ξεκάθαρο ποιος διαλογίστηκε πρώτος, ωστόσο ο διαλογισμός ως πρακτική χρησιμοποιείται εδώ και τουλάχιστον 3.000 χρόνια. Με δυσκολία ωστόσο θα φανταζόταν εκείνος που τον ανακάλυψε ότι όχι μόνο θα επιβίωνε, αλλά θα γνώριζε νέες δόξες, εν μέσω πανδημίας.

Πέντε πυλώνες αυτοεκτίμησης στην εφηβεία

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Η υγιής αυτοεκτίμηση παίζει ρόλο σε όλα όσα κάνετε. Οι έφηβοι με υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν καλύτερες σχέσεις με συνομηλίκους και ενήλικες, αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι για τα επιτεύγματά τους και βρίσκουν ευκολότερο να αντιμετωπίσουν απογοητεύσεις και αποτυχίες στη ζωή.