Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Τo mindfulness όπως μου το δίδαξε ο σκύλος μου

Αυτοφροντίδα: Τo mindfulness όπως μου το δίδαξε ο σκύλος μου

Αυτοφροντίδα: Σύμφωνα με την κοινή λογική, όποιος λέει ότι είναι αφέντης του μυαλού του πιθανότατα δεν είναι.

Το mindfulness, όπως συνηθίζουμε να το λέμε, μπορεί γενικά να οριστεί ως: «Η ποιότητα ή η κατάσταση της συνείδησης ή της γνώσης για κάτι. [Είναι] μια ψυχική κατάσταση που επιτυγχάνεται εστιάζοντας την ευαισθητοποίηση και την προσοχή κάποιου στην παρούσα στιγμή, ενώ ταυτόχρονα αναγνωρίζει και αποδέχεται τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις σωματικές του αισθήσεις, και χρησιμοποιείται ως θεραπευτική τεχνική”.

Ο καθηγητής, ψυχολόγος και ειδικός του Χάρβαρντ, Δρ Ρόναλντ Ν. Σίγκελ, προεκτείνει τον ορισμό λίγο περισσότερο, εξηγώντας ότι: «Το mindfulness είναι μία στάση απέναντι στην εμπειρία [δική μου] – προσεγγίζοντας οποιαδήποτε στιγμή της ζωής μας με συνειδητοποίηση και αποδοχή». Στα ανώτερα επίπεδα του προγράμματος mindful eating, χρησιμοποιούμε το φαγητό ως επίκεντρο για να διερευνήσουμε τη χρήση της προσοχής ως μέρος της συνολικής εμπειρίας του φαγητού. Το ωραίο σε σχέση με την προσοχή είναι ότι είναι κάτι προσωπικό και βιωματικό. Είναι μοναδικό για εσάς. Σαν γεύμα, κανείς δεν μπορεί να το δοκιμάσει. Δύο άτομα που έχουν το ίδιο γεύμα έχουν δύο εντελώς διαφορετικές εμπειρίες. Όπως και η προσοχή, έτσι και η εμπειρία του φαγητού είναι μοναδικά, προσωπικά βιωματική.

Αυτές οι τεκμηριωμένες προσεγγίσεις είναι γνωστές ως τεχνικές mindfulness διατροφικής ευαισθησίας. Παλαιότερα δεν υπήρχε κανένας μοντέρνος όρος όπως η προσοχή ή η εξάσκηση του mindfulness για να περιγράψει αυτή την εμπειρία και έτσι οι πρακτικές ήταν απλά μέρος ενός προγράμματος για την ανάπτυξη της εστίασης, της ευαισθητοποίησης και της πνευματικής ανάπτυξης. Βιώνοντας και αποδεχόμενοι τις στιγμές και την πραγματικότητα της κάθε ημέρας, μάθαμε να εκτιμούμε τη ζωή μέσα από την κάθε στιγμή. Η έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν περίπου το 47 τοις εκατό του χρόνου αφύπνισης επαναπροσδιορίζοντας παρελθόντα γεγονότα ή ανησυχώντας για μελλοντικά. Με άλλα λόγια, οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν σχεδόν το ήμισυ της ζωής τους, απομπλεκόμενοι εντελώς από την παρούσα στιγμή που ζουν.

Το παράδειγμα της Freya ενός υιοθετημένου κουταβιού, το οποίο μετά από πολλά χρόνια και πολλές τρομερές περιπέτειες, διαγνώστηκε με όγκο σε προχωρημένο στάδιο, δείχνει να φωτίζει την εμπειρία του mindfulness. Της δόθηκαν μόλις μερικές εβδομάδες ζωής. Ως συνήθως, το πείσμα και η ζωντάνια της κυριαρχούσαν μέσα στην ημέρα, και ανέτρεψε τις γνώμες όλων των ειδικών ζώντας άλλους τέσσερις μήνες.

Και αυτό είναι ακριβώς το θέμα. Έζησε αυτούς τους τέσσερις μήνες. Ευτυχώς, δεν είχε πόνο και δε γνώριζε ότι είχε όγκο ή ότι θα πέθαινε σε μερικές εβδομάδες. Απλώς έζησε και απολάμβανε κάθε στιγμή κάθε ημέρα, την ουσία του carpe diem.

Αυτό που μας διδάσκει η Freya είναι: «Απόλαυσε απλά την στιγμή!». Όταν επικεντρωνόμαστε στον πόνο και τη θλίψη, προκαλώντας βάσανα που δεν έχουν έρθει ακόμη, μπορούμε να επιστρέφουμε στον παρόν. Όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης της Freya: «Με βοήθησε να επαναφέρω την εστίασή μου στην στιγμή και να απολαύσω το δώρο μαζί της όσο ήταν εδώ. Και τώρα που δεν είναι, την ευχαριστώ γιατί διαφορετικά, θα έχανα αυτές τις μέρες. Και αυτές ήταν μέρες απόλυτης ευχαρίστησης. Το τελευταίο της μάθημα ήταν το The Mindfulness of Carpe Diem».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Η δημοτικότητα της ενσυνειδητότητας στην εκπαίδευση

Εξάσκηση στο διαλογισμό της ενσυνειδητότητας στη θάλασσα

Νέα μελέτη δείχνει πώς το σχέδιο Mandala μπορεί να ενισχύσει τα θετικά συναισθήματα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να αντιμετωπίσετε φυσικά τον πονοκέφαλο

Πονοκέφαλος Φυσική Αντιμετώπιση: Για πολλούς ανθρώπους, ο πονοκέφαλος είναι μια δυσφορική κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά με αποτέλεσμα ο πόνος να επηρεάζει συνολικά τη ζωή τους. Στο κείμενο που ακολουθεί θα βρείτε τρόπους να απαλλαγείτε από τους ενοχλητικούς πονοκεφάλους φυσικά.

Αυτοφροντίδα: Πρακτικές για να την πετύχετε

Αυτοφροντίδα: Αυτό-φροντίδα είναι οποιαδήποτε σκόπιμη ενέργεια που αναλαμβάνεται για την κάλυψη των σωματικών, διανοητικών, πνευματικών ή συναισθηματικών αναγκών ενός ατόμου . Δηλαδή είναι όλοι οι μικροί τρόποι που φροντίζουμε τον εαυτό μας για να αποφύγουμε μια βλάβη στους αντίστοιχους τομείς της υγείας.

Η άσκηση στη φύση είναι ηρεμιστική

Αθλητισμός στη φύση: Οι ζωές μας είναι γεμάτες άγχος. Η προσπάθεια να διατηρηθεί μια ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής μας ζωής, των κοινωνικών και οικογενειακών υποχρεώσεων μπορεί να μην είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση. Τα καλά νέα είναι πώς η σύνδεση με τη φύση και ειδικότερα η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να σας βοηθήσει να αποσυνδεθείτε από το άγχος και να επαναφορτίσετε τις μπαταρίες σας, ενώ παραμένετε fit.

Αυτοφροντίδα επιστήμη: Συμβουλές για την καλύτερη φροντίδα σας

Αυτοφροντίδα επιστήμη: Αυτο-φροντίδα είναι οποιαδήποτε ενέργεια ή συμπεριφορά που βοηθά ένα άτομο να αποφύγει προβλήματα υγείας. Το υπερβολικό στρες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων. Έτσι, να έχει την ανάγκη να ανακούφιστεί από το άγχος.

Απελευθερώστε την καταπιεσμένη σας ενέργεια μέσω των πολεμικών τεχνών

Αθλητισμός Οφέλη Υγεία: Το άγχος δεν επηρεάζει μόνο την ψυχική σας υγεία, αλλά έχει επίσης ορατές επιπτώσεις στο σώμα. Εάν είστε συνεχώς σε κατάσταση άγχους, οι μύες και το μυαλό σας είναι συνεχώς σε ένταση. Τα καλά νέα είναι πώς μπορείτε να κάνετε κάτι γι' αυτό. Ακολουθούν τρόποι με τους οποίους η εξάσκηση πολεμικών τεχνών μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε το άγχος στη ζωή σας.

Αυτοφροντίδα συμβουλές: Λύσεις για να την πετύχεις

Αυτοφροντίδα συμβουλές: Αν και εσείς ανήκετε στα άτομα με μείζονα κατάθλιψη και γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, και νιώθετε ότι έχετε προσπαθήσει να φροντίσετε καλύτερα τον εαυτό σας. Τότε διαβάστε συμβουλές για να το επιτύχετε.

10 συμβουλές για να απελευθερωθείτε από τους τοξικούς γονείς

Τοξικοί Γονείς: Οι τοξικοί γονείς μπορεί να ελέγχουν τη ζωή σας και να σας προκαλέσουν σημαντική ψυχολογική βλάβη. Δεν είναι ασυνήθιστο για πολλά ενήλικα παιδιά να είναι δυσλειτουργικά, αλκοολικά ή να νιώθουν παγιδευμένα από τους τοξικούς γονείς, χωρίς να μπορούν να σταθούν στα πόδια τους και να προσπαθούν μάταια να καθησυχάσουν τους γονείς τους.