ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ύπνος εγκέφαλος: Ο ημερήσιος υπνάκος κάνει καλό στον εγκέφαλο

Ύπνος εγκέφαλος: Ο ημερήσιος υπνάκος κάνει καλό στον εγκέφαλο

Ύπνος εγκέφαλος: Το να βρίσκουμε τακτικά χρόνο για έναν σύντομο υπνάκο είναι καλό για τον εγκέφαλό μας και βοηθά να τον κρατάμε μεγαλύτερο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Το να βρίσκουμε τακτικά χρόνο για έναν σύντομο υπνάκο είναι καλό για τον εγκέφαλό μας και βοηθά να τον κρατάμε μεγαλύτερο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, λένε ερευνητές του University College του Λονδίνου. Η ομάδα έδειξε ότι ο εγκέφαλος όσων κοιμούνται το μεσημέρι ήταν κατά 15 κυβικά εκατοστά μεγαλύτερος – που ισοδυναμεί με καθυστέρηση της γήρανσης μεταξύ τριών και έξι ετών. Ωστόσο, οι επιστήμονες συνιστούν να κρατάτε τον μεσημεριανό ύπνο σε λιγότερο από μισή ώρα.

Αλλά είπαν ότι ο ημερήσιος ύπνος ήταν δύσκολος σε πολλές σταδιοδρομίες, με την εργασιακή κουλτούρα συχνά να αντιδρά σε αυτή την προοπτική. «Προτείνουμε ότι όλοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να βιώσουν κάποιο όφελος από τον υπνάκο», μου είπε η Δρ Victoria Garfield. Περιέγραψε τα ευρήματα ως «αρκετά νέα και αρκετά συναρπαστικά».

Ο μεσημεριανός ύπνος έχει αποδειχθεί ότι είναι κρίσιμος για την ανάπτυξη όταν είμαστε μωρά, γίνεται λιγότερο συνηθισμένος καθώς μεγαλώνουμε και στη συνέχεια αυξάνεται σε δημοτικότητα μετά τη συνταξιοδότηση, με το 27% των ατόμων άνω των 65 ετών να αναφέρει ότι έχει έναν ημερήσιο υπνάκο. Ο Δρ Garfield λέει ότι η συμβουλή για τον υπνάκο είναι «κάτι πολύ εύκολο» σε σύγκριση με την απώλεια βάρους ή την άσκηση που είναι «δύσκολες για πολλούς ανθρώπους».

Ο εγκέφαλος συρρικνώνεται φυσικά με την ηλικία, αλλά εάν ο μεσημεριανός ύπνος θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη ασθενειών όπως το Αλτσχάιμερ θα χρειαστεί επιπλέον έρευνα. Η συνολική υγεία του εγκεφάλου είναι σημαντική για την προστασία από την άνοια και η πάθηση συνδέεται με διαταραγμένο ύπνο. Οι ερευνητές προτείνουν ότι ο κακός ύπνος βλάπτει τον εγκέφαλο με την πάροδο του χρόνου, προκαλώντας φλεγμονή και επηρεάζοντας τις συνδέσεις μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων.

«Έτσι, ο τακτικός μεσημεριανός ύπνος θα μπορούσε να προστατεύσει από τον νευροεκφυλισμό αντισταθμίζοντας τον ελλιπή ύπνο», δήλωσε η ερευνήτρια Valentina Paz. Ωστόσο, η Δρ Γκάρφιλντ δεν πρόκειται να βρει ένα άνετο μέρος για να κοιμηθεί στη δουλειά και προτιμά άλλους τρόπους φροντίδας του εγκεφάλου της. «Ειλικρινά, θα προτιμούσα να αφιερώσω 30 λεπτά γυμναστικής παρά να κοιμάμαι, μάλλον θα προσπαθήσω να συστήσω στη μαμά μου να το κάνει».

Ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να τονώσει την υγεία, αλλά ισχύει και το αντίστροφο, καθώς η υγεία σας μπορεί να σας κουράσει τόσο πολύ που χρειάζεται να κοιμάστε περισσότερο. Έτσι οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια έξυπνη τεχνική για να αποδείξουν ότι ο μεσημεριανός ύπνος είναι ευεργετικός. Χρησιμοποίησαν ένα γιγάντιο φυσικό πείραμα βασισμένο στο DNA – τον γενετικό κώδικα – με το οποίο γεννιόμαστε.

Προηγούμενες μελέτες έχουν εντοπίσει 97 αποσπάσματα του DNA μας που είτε μας κάνουν πιο πιθανό να κοιμόμαστε με ύπνο είτε να έχουμε δύναμη κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι, η ομάδα έλαβε δεδομένα από 35.000 άτομα, ηλικίας 40 έως 69 ετών, που συμμετείχαν στο έργο UK Biobank. Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Sleep Health, έδειξαν διαφορά 15 κυβικών εκατοστών – που ισοδυναμεί με 2,6 έως 6,5 χρόνια γήρανσης.

Οι συνολικοί όγκοι του εγκεφάλου ήταν περίπου 1.480 κυβικά εκατοστά στη μελέτη. «Μου αρέσει ο σύντομος ύπνος τα Σαββατοκύριακα και αυτή η μελέτη με έπεισε ότι δεν πρέπει να νιώθω τεμπελιά να κοιμάμαι, μπορεί ακόμη και να προστατεύει τον εγκέφαλό μου», δήλωσε η καθηγήτρια Tara Spires-Jones, από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και πρόεδρος της British Neuroscience. Σωματείο.

Είπε ότι τα «ενδιαφέροντα» ευρήματα της μελέτης έδειξε μια «μικρή αλλά σημαντική αύξηση στον όγκο του εγκεφάλου» και «προσθέτει στα δεδομένα που δείχνουν ότι ο ύπνος είναι σημαντικός για την υγεία του εγκεφάλου». Οι ερευνητές δεν μελέτησαν απευθείας τον μεγάλο ύπνο στη μέση της ημέρας, αλλά είπαν ότι η επιστήμη έδειξε μια διακοπή μισής ώρας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι διαταραχές ύπνου στα παιδιά αυξάνουν τις αυτοκτονικές τάσεις

Πόσο σημαντικό είναι να κοιμόμαστε νωρίς;

Πόσο σημαντικός είναι ο βραδινός ύπνος;

Είναι καλό να κοιμόμαστε με ανεμιστήρα το βράδυ;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να φτιάξετε το τέλειο κυριακάτικο πρωινό για την οικογένειά σας;

Κυριακάτικο πρωινό: Η δημιουργία του τέλειου κυριακάτικου πρωινού για την οικογένειά σας είναι ένας ευχάριστος τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα σας και να δημιουργήσετε μαζί αγαπημένες αναμνήσεις.

Πώς να φτιάξετε το τέλειο εορταστικό δείπνο για τον σύντροφό σας;

Εορταστικό δείπνο: Η δημιουργία του τέλειου δείπνου γενεθλίων για το αγαπημένο σας πρόσωπο περιλαμβάνει προσεκτικό σχεδιασμό, προσοχή στη λεπτομέρεια και προσθέστε μια νότα εξατομίκευσης για να κάνετε την περίσταση πραγματικά ξεχωριστή.

Τι είναι το σύνδρομο ασθενούς κτιρίου;

Το σύνδρομο ασθενούς κτιρίου (SBS) είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια σειρά συμπτωμάτων που παρουσιάζονται από άτομα που περνούν χρόνο σε ένα συγκεκριμένο κτίριο ή κλειστό χώρο.

Τι είναι οι διαταραχές εξάλειψης και πώς αντιμετωπίζονται;

Η θεραπεία για διαταραχές εξάλειψης μπορεί να περιλαμβάνει έναν συνδυασμό συμπεριφορικών παρεμβάσεων, όπως εκπαίδευση της ουροδόχου κύστης, προγραμματισμένη τουαλέτα και θετική ενίσχυση, καθώς και ιατρικές παρεμβάσεις, όπως φαρμακευτική αγωγή ή θεραπεία.