Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Πως η πανδημία άλλαξε ριζικά τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Πως η πανδημία άλλαξε ριζικά τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Η εξάπλωση της πανδημίας του κοροναϊού στη χώρα μας έχει αλλάξει καταλυτικά την καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Nielsen, ποσοστό 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των super market, σε μια προσπάθεια προφανώς να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.
 
Σύμφωνα με τη Nielsen, η πρόθεσή τους αυτή φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο του καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τα αγοραστικά τους ταξίδια, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια. Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2,500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό στο +20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα super markets (1000-2,500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς, κατά +12,1%.
 
Την ίδια στιγμή, 46% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύουν να μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι, με βάση τα ευρήματα της ίδιας έρευνας της Nielsen. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης κατά την περίοδο της πανδημίας. Ενδεικτικά αναφέρονται το αλεύρι (+141,3%), το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33,0%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%).
 
Το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει επιπλέον ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών snacking, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), τη σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).
Στον αντίποδα, με βάση πάντα τις μετρήσεις λιανεμπορίου της Nielsen, σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο -2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του Ούζου και του Τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.
 
Σημαντική και ταυτόχρονα απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά στην καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. 88% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω του Covid-19 πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%).
Τέλος, συνεχίζουν να αναπτύσσονται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, το οποίο έρχεται και αυτό να επαληθεύσει την δήλωση του 67% των Ελλήνων ότι λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Γυμναστική τροφές: 8 κανόνες διατροφής που πρέπει να ξεχάσετε αν κάνετε έντονη γυμναστική

Ψηφιακή υποβολή των δηλώσεων ΦΜΑ στην ΑΑΔΕ

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αλκοόλ Ακμή: Συνδέονται περισσότερο από όσο φαντάζεστε

Αλκοόλ Ακμή: Η σχέση μεταξύ αλκοόλ και ακμής είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς ανθρώπους. Αν και δεν υπάρχει άμεση απόδειξη ότι το αλκοόλ προκαλεί ακμή, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που υποδεικνύουν ότι μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση

Μετωποκροταφική Άνοια: Ποια χαρακτηριστικά έχει αυτή η μορφή της άνοιας;

Μετωποκροταφική Άνοια: Η μετωποκροταφική άνοια (Frontotemporal dementia - FTD) είναι μια μορφή άνοιας που επηρεάζει κυρίως τους μετωπιαίους και κροταφικούς λοβούς του εγκεφάλου, περιοχές που είναι υπεύθυνες για τη συμπεριφορά

Βήχας: Γιατί επιδεινώνεται την νύχτα;

Βήχας: Ο βήχας είναι ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα που μπορεί να συνοδεύει ένα απλό κρυολόγημα, αλλεργίες ή πιο σοβαρές παθήσεις του αναπνευστικού. Πολλοί παρατηρούν ότι ο βήχας γίνεται εντονότερος τις βραδινές ώρες

Αυτοεκτίμηση: Έτσι επηρεάζει τις σκέψεις μας

Αυτοεκτίμηση: Η αυτοεκτίμηση είναι ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε και εκτιμούμε τον εαυτό μας, και έχει σημαντική επίδραση στις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές μας. Μια θετική ή αρνητική αυτοεκτίμηση

Περιοραΐκή δερματίτιδα: Τι είναι και τι πρέπει να προσέξετε

Περιοραΐκή δερματίτιδα: Η περιοραΐκή δερματίτιδα είναι μια κοινή, αλλά συχνά παραγνωρισμένη δερματική πάθηση που εμφανίζεται κυρίως γύρω από το στόμα, ενώ μπορεί να επεκταθεί και γύρω από τη μύτη ή τα μάτια.

Εύκολα Σνακ: 3 Ιδέες για σνακ χωρίς προετοιμασία

Εύκολα Σνακ: Όταν η πείνα "χτυπά" ξαφνικά και δεν υπάρχει χρόνος για μαγείρεμα ή προετοιμασία, τα γρήγορα και υγιεινά σνακ είναι η καλύτερη λύση. Εδώ είναι τρεις ιδέες για σνακ που μπορείτε να απολαύσετε αμέσως

Ανασφαλής προσκόλληση: 3 Σημάδια ανασφαλούς προσκόλλησης

Ανασφαλής Προσκόλληση: Η ανασφαλής συναισθηματική προσκόλληση (insecure attachment) αναπτύσσεται συνήθως από τα πρώτα χρόνια της ζωής και επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τους άλλους στην ενήλικη ζωή.

Close Icon