Διατροφή

Vegan Διατροφή: Φυτικές τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες

Vegan Διατροφή: Φυτικές τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες

Η μετάβαση από τις ζωικές τροφές στις τροφές φυτικής προέλευσης γίνεται ευκολότερη όταν αυτές σας παρέχουν την πρωτεΐνη που χρειάζεται ο οργανισμός σας.

Vegan Διατροφή: Όλο και περισσότεροι ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν χορτοφαγικές, ή vegan διατροφές, ή απλά θέλουν να μειώσουν την κατανάλωση ζωικών τροφών στη ζωή τους. Η μετάβαση από τις ζωικές τροφές στις τροφές φυτικής προέλευσης γίνεται ευκολότερη όταν αυτές σας παρέχουν την πρωτεΐνη που χρειάζεται ο οργανισμός σας. Η λήψη αρκετής πρωτεΐνης και απαραίτητων βιταμινών και μετάλλων είναι δυσκολότερη για άτομα που δεν τρώνε κρέας, ή ζωικά προϊόντα. Αυτοί πρέπει να εξασφαλίσουν ότι παίρνουν αρκετή πρωτεΐνη, ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνη Β12, που παίρνουν εκείνοι που τρώνε ζωικές τροφές.

Οι δέκα καλύτερες τροφές φυτικής προέλευσης για να πάρετε πρωτεΐνη

Ορισμένες τροφές φυτικής προέλευσης παρέχουν πλήρεις πρωτεΐνες, πράγμα που σημαίνει ότι περιέχουν και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός.  Άλλες φυτικές τροφές δεν έχουν όλα αυτά τα αμινοξέα, οπότε για να τα πάρετε όλα πρέπει να τρώτε απ’ όλες αυτές τις τροφές.

Οι παρακάτω τροφές φυτικής προέλευσης έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες ανά μερίδα:

  1. Τόφου και φασόλια edamame
  2. Φακές
  3. Ρεβύθια
  4. Φιστίκια
  5. Αμύγδαλα
  6. Σπιρουλίνα
  7. Κινόα
  8. Σπόροι Chia
  9. Φασόλια με ρύζι
  10. Πατάτες

Τι γίνεται με τα συμπληρώματα πρωτεΐνης;

Ορισμένες σκόνες πρωτεΐνης είναι φυτικής προέλευσης. Ανάλογα με τα φυτά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους, μπορεί να είναι πλήρεις ή ατελείς πρωτεΐνες. Η Αμερικανική  Ένωση Διαιτολογίας υποστηρίζει ότι αν και τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους καθημερινούς τους στόχους διατροφής, η κατανάλωση μιας ευρείας ποικιλίας θρεπτικών συστατικών πλούσιων σε πρωτεΐνες είναι συνήθως μια καλύτερη στρατηγική για την επίτευξη αυτών των στόχων. Ορισμένα συμπληρώματα πρωτεΐνης μπορεί επίσης να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή νάτριο για τη βελτίωση της γεύσης, επομένως είναι σημαντικό να διαβάζετε τις ετικέτες στη συσκευασία τους.

Φυτική έναντι ζωικής πρωτεΐνης

Η αμερικανική Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας συνιστά ως ελάχιστη ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης τα 0,8 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους. Άτομα που θέλουν να αυξήσουν την μυϊκή τους μάζα, οι έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες, αλλά και οι ηλικιωμένοι, χρειάζονται περισσότερη πρωτεΐνη. Τα ζωικά προϊόντα, όπως το κρέας, τα αυγά και το γάλα έχουν φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, η οποία είναι ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που αποτελείται από αμινοξέα. Αυτό διευκολύνει τους ανθρώπους που καταναλώνουν ζωικά προϊόντα να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες τους σε πρωτεΐνες. Το ανθρώπινο σώμα δημιουργεί 11 αμινοξέα, αλλά πρέπει να πάρει άλλα εννέα από τη διατροφή. Τα ζωικά προϊόντα είναι πλήρεις πρωτεΐνες, που σημαίνει ότι περιέχουν όλα τα αμινοξέα. Ορισμένες τροφές φυτικής προέλευσης, όπως τα φασόλια σόγιας και η κινόα, είναι επίσης πλήρεις πρωτεΐνες, ενώ άλλα είναι ελλιπείς πρωτεΐνες. Ένα άτομο που ακολουθεί μια χορτοφαγική, ή vegan διατροφή πρέπει να ακολουθεί μια ποικίλη διατροφή φυτικών τροφών για να πάρει όλα τα απαιτούμενα αμινοξέα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τροφές με βιταμίνη D για χορτοφάγους

Ο Χοακίν Φοίνιξ μας προτρέπει να γίνουμε vegan

Πως θα βάλετε στη διατροφή σας Τόφου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το σημερινό δείπνο έχει νηστίσιμη τάρτα μανιταριών

Νηστίσιμη τάρτα μανιταριών: Τα μανιτάρια είναι το απόλυτο νηστίσιμο φαγητό και πολύ υγιεινό. Για τους αρχαίους Αιγύπτιους θεωρούνταν το ελιξίριο της αθανασίας. Θεωρούνται εξαιρετική τροφή, καθώς περιέχουν αμελητέες ποσότητες λίπους και σακχάρων, αλλά σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών και πρωτεΐνης.

Φτιάχνουμε χαλβά σιμιγδαλένιο με αμύγδαλα

Χαλβάς σιμιγδαλένιος με αμύγδαλα: Είναι μία από τις πιο κλασικές χειμερινές συνταγές, αν και πολλοί το φτιάχνουν και το καλοκαίρι. Σίγουρα πάντως, είναι μία συνταγή, που είναι και γλυκιά, αλλά και θρεπτική, καθώς περιέχει βασικά συστατικά της ελληνικής κουζίνας, όπως το ελαιόλαδο, το σιμιγδάλι και τα αμύγδαλα.

Άρωμα ανατολής σε μία συνταγή που θα σας ταξιδέψει

Λιβανέζικα ψωμάκια: Αν συνηθίζετε να φτιάχνετε ψωμί στο σπίτι, αυτή η συνταγή θα σας καταπλήξει. Θα μπορούσατε να τα φάτε είτε σαν συνοδευτικό με το φαγητό σας, είτε να φτιάξετε με αυτά φοβερά σάντουιτς.

Φτιάξτε μοσχάρι κοκκινιστό και διεκδικήστε συγχαρητήρια από όλους

Μοσχάρι κοκκινιστό: Το μοσχάρι αποτελεί βασικό κομμάτι στη διατροφή μικρών και μεγάλων, χάρη στην πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας και την πληθώρα βιταμινών και ιχνοστοιχείων που περιέχει. Όμως ταυτόχρονα πρόκειται για ένα πολύ γευστικό κρέας, το οποίο αν μαγειρευτεί σωστά μπορεί να κλέψει την παράσταση.

Τάρτα μπανάνας με γιαούρτι, εύκολη και υγιεινή

Τάρτα μπανάνας: Η τάρτα μπανάνας είναι ένα υπέροχο γλυκό, που θα το καταναλώσεις σιγά σιγά (αν έχεις εγκράτεια..) χωρίς όμως να σε λιγώσει, ή να σε πιάσει το στομάχι σου, και χωρίς να νιώσεις τύψεις γιατί είναι αρκετά υγιεινό.

Συμβουλές Chef για πίτσα στο σπίτι

Το μυστικό είναι να ψήνουμε πρώτα τη ζύμη με τη σάλτσα μας για 7-8 λεπτά και έπειτα να προσθέτουμε τα υλικά μας και να την ψήσουμε για άλλα 7-8 λεπτά μέχρι να καλοψηθεί και να αποκτήσει η κρούστα μας το καφετί καλοψημένο χρώμα.

Γιατί είναι σημαντικό να καταναλώνεις ανθεκτικό άμυλο και που θα το βρεις

Ανθεκτικό άμυλο: Η ποσότητα του ανθεκτικού αμύλου αλλάζει με τη θερμότητα. Η βρώμη και οι πράσινες μπανάνες χάνουν μέρος του ανθεκτικού αμύλου τους όταν μαγειρεύονται. Ένας άλλος τύπος ανθεκτικού αμύλου παρασκευάζεται κατά τη διαδικασία μαγειρέματος και ψύξης. Το μαγειρεμένο ρύζι που έχει ψυχθεί έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε ανθεκτικό άμυλο από το ρύζι που μαγειρεύτηκε και δεν ψύχθηκε.

Ένα κλασικό φαγητό που ενθουσιάζει μικρούς και μεγάλους

Παστίτσιο: Ένα από τα πιο κλασικά, αλλά λίγο μπελαλίδικα φαγητά, είναι το παστίτσιο. Είναι όμως ένα φαγητό, που θα χορτάσει όλη την οικογένεια και που αν κάνουμε λίγο περισσότερη ποσότητα, δεν θα χρειαστεί να μαγειρέψουμε την επόμενη μέρα.