Διατροφή

Τρόφιμα φλεγμονή: Ποια τρόφιμα δημιουργούν ισχυρή φλεγμονώδη απόκριση στον εγκέφαλο

Τρόφιμα φλεγμονή: Ποια τρόφιμα δημιουργούν ισχυρή φλεγμονώδη απόκριση στον εγκέφαλο

Τον τρόπο με τον οποίο τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα προκαλούν σημαντικές βλάβες στον εγκέφαλο των ηλικιωμένων ανθρώπων, με αποτέλεσμα σημαντικά προβλήματα μνήμης και γνωστικής εξασθένησης αναδεικνύουν οι επιστήμονες σε νέα τους μελέτη

Τρόφιμα φλεγμονή: Τέσσερις εβδομάδες διατροφής με υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα οδήγησε σε ισχυρή φλεγμονώδη απόκριση στον εγκέφαλο των ποντικιών, η οποία συνοδεύτηκε από συμπεριφορικά σημάδια απώλειας μνήμης, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο Brain, Behavior and Immunity. Οι ερευνητές βρήκαν, επίσης, ότι η λήψη συμπληρωμάτων ω-3 λιπαρών οξέων DHA μαζί με τα επεξεργασμένα τρόφιμα απέτρεψε τα προβλήματα μνήμης και μείωσε τις φλεγμονώδεις επιδράσεις σχεδόν απόλυτα στα γηραιότερα ποντίκια. Σημειώνεται ότι στα νεότερα ενήλικα ποντίκια που κατανάλωναν επεξεργασμένα τρόφιμα δεν ανιχνεύθηκε νευροφλεγμονή και γνωστικά προβλήματα.

Στη μελέτη περιλαμβάνονταν έτοιμα γεύματα μακράς διάρκειας, όπως τα πατατάκια και άλλα σνακ, κατεψυγμένα γεύματα μακαρονιών και πίτσα, καθώς και άλλα γεύματα που περιέχουν συντηρητικά. Η διατροφή με υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα σχετίζεται επίσης με παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2, υποδεικνύοντας ότι οι γηραιότεροι καταναλωτές καλό θα είναι να περιορίσουν αυτά τα εύκολα γεύματα και να αυξήσουν τα πλούσια σε DHA τρόφιμα στο διαιτολόγιό τους, δεδομένου ότι στη μελέτη η αξιοσημείωτη βλάβη στον γηρασμένο εγκέφαλο ήταν εμφανής μέσα σε μόλις τέσσερις εβδομάδες.

«Το γεγονός ότι παρατηρούμε αυτές τις επιδράσεις τόσο γρήγορα είναι κάπως ανησυχητικό. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να επιφέρει σημαντικά και απότομα ελλείμματα μνήμης. Και στον γηράσκοντα πληθυσμό, η ταχεία εξασθένηση της μνήμης έχει περισσότερες πιθανότητες να εξελιχθεί σε νευροεκφυλιστικές παθήσεις όπως η νόσος Αλτσχάιμερ. Εφόσον γνωρίζουμε αυτό, ενδεχομένως να μπορέσουμε να περιορίσουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα στη διατροφή μας και να αυξήσουμε την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε ω-3 λιπαρά οξέα DHA είτε για να αποτρέψουμε είτε για να καθυστερήσουμε την εξέλιξη», αναφέρει η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο του Ohio, Δρ. Ruth Barrientos.

Τα αποτελέσματα έδειξαν, επίσης, ότι τα συμπληρώματα DHA στη διατροφή επεξεργασμένων τροφίμων που κατανάλωναν τα γηραιότερα ποντίκια απέτρεψαν αποτελεσματικά την αυξημένη φλεγμονώδη απόκριση στον εγκέφαλο καθώς και τα συμπεριφορικά σημάδια απώλειας μνήμης. Στο πλαίσιο αυτού του ευρήματος, η Δρ. Barrientos προειδοποιεί ότι τα αποτελέσματα αυτά δεν πρέπει να ερμηνευθούν ως πανάκεια από τους καταναλωτές ώστε να τρώνε επεξεργασμένα τρόφιμα εφόσον παίρνουν συμπληρώματα DHA. Σύμφωνα με την ειδικό, ο καλύτερος τρόπος για να αποτρέψουμε πολλαπλές αρνητικές συνέπειες των υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων είναι να επικεντρωθούμε σε μια συνολικά βελτιωμένη διατροφή.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Tροφές που μπορούν να απαλύνουν το άγχος σας

Διατροφή : Κατάλληλα τρόφιμα για πριν τον ύπνο

Γιατί τα μπλε φρούτα και λαχανικά είναι τόσο καλά για την υγεία

Δύο χρήσιμα μυστικά για να απαλλαγείτε από το κοιλιακό λίπος

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Βελγικό μοσχάρι Carbonnade με μπύρα

Μοσχάρι Carbonnade a la Flamande: Ταξιδεύουμε στο Βέλγιο και δοκιμάζουμε το εμβληματικό μοσχάρι carbonnade, παραδοσιακά μαγειρεμένο με τοπική μπύρα.

Τα προτερήματα της πρωτεΐνης στο πρωινό σας

Πρωινό πρωτεΐνη: Επιβραδύνοντας την απορρόφηση των υδατανθράκων και ενισχύοντας το αίσθημα του κορεσμού, η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη στα πλαίσια ενός υγιεινού πρωινού.

Γιατί νιώθουμε συνέχεια πεινασμένοι όλη την ημέρα;

Πείνα ακόρεστη: Ακόμα και αν έχουμε φάει, μερικές φορές αισθανόμαστε ότι πεινάμε πολύ. Αντί να καταφύγουμε σε υπερκατανάλωση, μπορούμε να εντρυφήσουμε στα βαθύτερα αίτια αυτής της ακόρεστης πείνας.

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Τα οφέλη των αμυλούχων τροφών για την υγεία

Άμυλο διατροφή: Το άμυλο είναι η πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο. Το σώμα αφομοιώνει το άμυλο μεταβολίζοντας το σε γλυκόζη, η οποία περνά στην κυκλοφορία του αίματος και κυκλοφορεί στο σώμα. Η γλυκόζη τροφοδοτεί σχεδόν κάθε κύτταρο, ιστό και όργανο του σώματος.