Διατροφή

Μικροβιακή αντοχή: Οι φυτικές ίνες μειώνουν την αντίσταση στα αντιβιοτικά

Μικροβιακή αντοχή: Οι φυτικές ίνες μειώνουν την αντίσταση στα αντιβιοτικά

Μικροβιακή αντοχή: Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών ινών θα μπορούσε να είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση λιγότερων ανθεκτικών στα αντιβιοτικά βακτηρίων στο έντερο.

Οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητο συστατικό μιας υγιεινής διατροφής και οι ερευνητές εξακολουθούν να ανακαλύπτουν περισσότερα για τη σημασία τους. Η αντίσταση στα αντιβιοτικά έχει γίνει ένα αυξανόμενο ζήτημα τα τελευταία χρόνια, αυξάνοντας τους κινδύνους των ανθρώπων για σοβαρές ασθένειες και περιορίζοντας τις επιλογές θεραπείας. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η αύξηση των φυτικών ινών στη διατροφή από διάφορες πηγές τροφίμων θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της αντίστασης στα αντιβιοτικά στο έντερο.

Η μικροβιακή αντοχή είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα παγκοσμίως. Συμβαίνει όταν μικροοργανισμοί όπως τα βακτήρια προσαρμόζονται έτσι, ώστε τα αντιβιοτικά δεν μπορούν να τα εξοντώσουν. Οι ειδικοί εργάζονται για να κατανοήσουν γιατί συμβαίνει η αντίσταση στα αντιβιοτικά και πώς να τη μειώσουν. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο mBio εξέτασε την επίδραση των ινών στη μικροβιακή αντοχή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια ποικίλη διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες συσχετίστηκε με χαμηλότερα επίπεδα αντιμικροβιακής αντοχής στα βακτήρια του εντέρου.

Η σημασία των διαιτητικών ινών

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων, οι φυτικές ίνες είναι ένας υδατάνθρακας που το σώμα δεν αφομοιώνει καλά. Ωστόσο, οι διαιτητικές ίνες είναι απαραίτητες για ένα υγιές έντερο. Οι φυτικές ίνες παρέχουν μια ποικιλία από οφέλη για την υγεία. Για παράδειγμα, βοηθούν στον καθαρισμό της συσσώρευσης στα έντερα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Όλοι οι τύποι φυτικών ινών συμβάλλουν επίσης στην αύξηση του αισθήματος πληρότητας, συμβάλλοντας στη μικρότερη κατανάλωση τροφών.

Αντιμικροβιακή αντοχή

Τα αντιμικροβιακά είναι φάρμακα που χρησιμοποιούν οι γιατροί για τη θεραπεία λοιμώξεων που προκαλούνται από μικροοργανισμούς. Ένα από τα πιο κοινά παραδείγματα είναι τα αντιβιοτικά, που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία των βακτηριακών λοιμώξεων. Μερικές φορές το “αντιμικροβιακό” και το “αντιβιοτικό” μπορεί να χρησιμοποιούνται εναλλακτικά. Η μικροβιακή αντοχή εμφανίζεται όταν τα βακτήρια ή άλλοι μικροοργανισμοί προσαρμόζονται έτσι ώστε να γίνουν ανθεκτικά στις επιδράσεις των αντιβιοτικών.

Το σώμα φιλοξενεί τρισεκατομμύρια μικρόβια ή βακτήρια που είναι συλλογικά γνωστά ως μικροβίωμα. Τα τελευταία χρόνια, το πρόβλημα της αντοχής στα αντιβιοτικά έχει αυξηθεί, οδηγώντας σε σοβαρές ασθένειες, ακόμη και σε θάνατο. Μια μελέτη στο The Lancet διαπίστωσε πρόσφατα ότι από τους 1,27 εκατομμύρια θανάτους που αποδίδονται άμεσα στη μικροβιακή αντοχή (AMR) το 2019, το 73% προκλήθηκαν από μόλις έξι παθογόνους παράγοντες. Ωστόσο, πολλά παραμένουν άγνωστα σχετικά με το πώς η διατροφή θα μπορούσε να επηρεάσει τη μικροβιακή αντοχή και αυτή η σχέση ήταν κάτι που οι ερευνητές της τρέχουσας μελέτης προσπάθησαν να εξετάσουν.

Αύξηση φυτικών ινών για μείωση της αντοχής στα αντιβιοτικά

Στη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τη διατροφή περισσότερων από 250 συμμετεχόντων και επίσης τα γονίδια του μικροβιώματος του εντέρου τους. Συγκεκριμένα, αναζήτησαν γονίδια ανθεκτικότητας στα αντιβιοτικά. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν υγιείς ενήλικες μεταξύ 18 και 66 ετών και η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν λευκοί. Οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα από τους συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής, των επιπέδων σωματικής δραστηριότητας και των δειγμάτων αίματος. Οι συμμετέχοντες έδωσαν δείγματα κοπράνων ώστε οι ερευνητές να μπορέσουν να εξετάσουν τη γενετική σύνθεση των μικροβιωμάτων του εντέρου των τους.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι «τα άτομα που κατανάλωναν ποικίλες δίαιτες που ήταν πλούσιες σε φυτικές ίνες και χαμηλή σε ζωική πρωτεΐνη είχαν λιγότερα γονίδια αντίστασης στα αντιβιοτικά». Η συγγραφέας της μελέτης Δρ Danielle G. Lemay εξήγησε τα ευρήματά της: «Βρήκαμε ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν πιο ποικίλες δίαιτες με περισσότερες διαλυτές φυτικές ίνες έχουν χαμηλότερο αριθμό γονιδίων αντιμικροβιακής αντοχής στα μικροβιώματα του εντέρου τους. Επομένως, μια ποικιλόμορφη δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές φυτικές ίνες δυνητικά μειώνει τον κίνδυνο μιας λοίμωξης ανθεκτικής στα αντιβιοτικά».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Διαιτητικές ίνες: Ετερογενείς και με διαφορετικές επιδράσεις στην υγεία

Η διατροφή που θωρακίζει την υγεία του εντέρου

Η πανδημία ενίσχυσε το πρόβλημα της μικροβιακής αντοχής

1 στους 3 ασθενείς που νοσηλεύονται καταλήγουν στις ΜΕΘ από ενδονοσοκομειακή λοίμωξη

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Φτιάξτε το δικό σας Mojito φράουλα

Cocktails: Αν δε γνωρίσετε τι να κεράσετε τους καλεσμένους σας στο πάρτι σας, δημιουργήστε ένα από τα πιο δροσιστικά cocktails, Mojito φράουλα.

Κάνει καλό η καφεΐνη στην εγκυμοσύνη;

Εγκυμοσύνη καφές: Οι ερευνητές ήθελαν να ανακαλύψουν εάν η κατανάλωση καφεΐνης προκαλεί συγκεκριμένα κακά αποτελέσματα εγκυμοσύνης. Εξέτασαν συγκεκριμένα τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ετοιμάζουμε σολομό για το σημερινό τραπέζι!

Ψάρι: Δοκιμάστε αυτό το υγιεινό δείπνο με noodles ολικής αλέσεως, πιπεριές, πράσα και σπανάκι και φιλέτα σολομού πλούσια σε ωμέγα-3. Είναι έτοιμο σε λιγότερο από 25 λεπτά.

Παγκόσμια Ημέρα Σούσι: Ιστορία και 5 εκπληκτικές συνταγές για σούσι που πρέπει να δοκιμάσετε

Παγκόσμια Ημέρα Σούσι: Το σούσι είναι ένα ιαπωνικό παρασκεύασμα που φτιάχνεται με μαγειρεμένο ρύζι βουτηγμένο σε ξύδι. Τυλίγεται με nori (φύκια) και στη συνέχεια γεμίζεται με μια ποικιλία συστατικών που περιλαμβάνει θαλασσινά και λαχανικά, ενώσυνδυάζεται με ένα πικάντικο ντιπ που ονομάζεται Wasabi.