Διατροφή

Ηλεκτρολύτες Πηγή: Ο ρόλος τους στον τρόπο λειτουργίας του σώματος

Ηλεκτρολύτες Πηγή: Ο ρόλος τους στον τρόπο λειτουργίας του σώματος

Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στη στήριξη των σωματικών λειτουργιών καθιστά σημαντική την ισορροπία τους στον οργανισμό, είτε μέσω συμπληρωμάτων είτε μέσω μιας διατροφής πλούσιας σε τροφές φυτικής προέλευσης. Η ανισορροπία ηλεκτρολυτών συνήθως οφείλεται σε κακή διατροφή, διάρροιες, εμετούς ή υπερβολικό ιδρώτα.

Ηλεκτρολύτες Πηγή: Οι ηλεκτρολύτες παίζουν σημαντικό ρόλο στον τρόπο λειτουργίας του σώματος και ειδικότερα στην ενυδάτωση και τη ρύθμιση των υγρών, αλλά και τις συσπάσεις των μυών. Ταυτόχρονα, υποστηρίζουν την επικοινωνία των νευρικών κυττάρων, την απελευθέρωση των ορμονών, την πήξη του αίματος και την αναδόμηση των ιστών. Πολλοί πιστεύουν ότι τα ενεργειακά ποτά αποτελούν τη μοναδική πηγή ηλεκτρολυτών, υπάρχουν όμως πολλές τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν να τους αναπληρώσετε. Σε αυτές συγκαταλέγονται τα φρούτα, τα λαχανικά, το νερό καρύδας, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι.

Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στη στήριξη των σωματικών λειτουργιών καθιστά σημαντική την ισορροπία τους στον οργανισμό, είτε μέσω συμπληρωμάτων είτε μέσω μιας διατροφής πλούσιας σε τροφές φυτικής προέλευσης. Η ανισορροπία ηλεκτρολυτών συνήθως οφείλεται σε κακή διατροφή, διάρροιες, εμετούς ή υπερβολικό ιδρώτα.

Όσοι πάσχουν από ασθένειες που επηρεάζουν τα νεφρά τους, επίσης κινδυνεύουν από ανισορροπία ηλεκτρολυτών. Τα πολύ χαμηλά και πολύ υψηλά επίπεδα ηλεκτρολυτών στο σώμα μπορούν να οδηγήσουν σε απειλητικά για τη ζωή προβλήματα υγείας. Τα συμπτώματα της ανισορροπίας ηλεκτρολυτών περιλαμβάνουν μυϊκούς σπασμούς ή κράμπες, ακανόνιστους καρδιακούς παλμούς, κόπωση, πονοκεφάλους, διάρροιες και δυσκοιλιότητα. Μπορεί επίσης να προκαλέσει ναυτία, σύγχυση και ευερεθιστότητα.

  • Ασβέστιο: Εκτός από τη συμβολή του στον σχηματισμό των οστών και των δοντιών, εμποδίζει το σώμα να χρησιμοποιεί το αποθηκευμένο ασβέστιο από τα οστά για άλλες λειτουργίες. Η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση. Οι ημερήσιες ανάγκες σε ασβέστιο κυμαίνονται από 1.000mg έως 1.500mg.
  • Νάτριο: Είναι ένας από τους σημαντικότερους ηλεκτρολύτες, καθώς βοηθά στη ρύθμιση και τη διαχείριση των επιπέδων των υγρών στο εσωτερικό των κυττάρων που υποστηρίζουν τις λειτουργίες του σώματος. Οι ειδικοί συστήνουν την πρόσληψη τουλάχιστον 1.500mg έως 2.300mg νατρίου την ημέρα.

  • Κάλιο: Ρυθμίζει τη ροή του νατρίου στο σώμα. Αυτός ο ηλεκτρολύτης απομακρύνει την περίσσεια νατρίου μέσω των ούρων και προλαμβάνει την υψηλή αρτηριακή πίεση. Οι ανάγκες των ενηλίκων σε κάλιο κυμαίνονται από 4.500mg έως 4.700mg καθημερινά.
  • Μαγνήσιο: Και αυτός ο ηλεκτρολύτης στηρίζει τη δημιουργία των οστών και των δοντιών. Άλλα οφέλη του περιλαμβάνουν την καλύτερη λειτουργία των ενζύμων και τη βελτίωση της διαστολής και συστολής των μυών. Η συνιστώμενη πρόσληψη μαγνησίου εξαρτάται από το φύλο και την ηλικία του ατόμου.
  • Φώσφορος: Αυτός ο ηλεκτρολύτης συμβάλλει στην αποθήκευση της ενέργειας, τη λειτουργία των νεύρων και τις συσπάσεις των μυών. Οι ενήλικες πρέπει να λαμβάνουν 700mg έως 1.250mg φωσφόρου ημερησίως.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Κράμπες αντιμετώπιση: Πού οφείλονται οι επώδυνοι μυϊκοί σπασμοί

Το καλοκαίρι μας αφυδατώνει. Ποιος είναι ο κατάλληλος ηλεκτρολύτης για σωστή ενυδάτωση;

Ποιες είναι οι καλύτερες τροφές με ηλεκτρολύτες

4+1 εκπληκτικά οφέλη των σπόρων καρπουζιού

Σπόροι Καρπουζιού: Οι σπόροι καρπουζιού έχουν χαμηλές θερμίδες και είναι πυκνοί σε θρεπτικά συστατικά. Όταν ψήνονται, είναι τραγανοί και μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν άλλες ανθυγιεινές επιλογές σνακ.

Να φας μακαρόνια ή να μη φας; Ιδού η απορία!

Μακαρόνια Υγεία: Τα ζυμαρικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, κάτι που μπορεί να είναι κακό αν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες, ενώ επίσης περιέχουν γλουτένη, έναν τύπο πρωτεΐνης που προκαλεί προβλήματα σε όσους έχουν ευαισθησία.

Κλασική Γαλλική συνταγή για σούπα βελουτέ

Μια πολύ εύκολη συνταγή, χωρίς μαγειρικές προκλήσεις, και με αποτέλεσμα εγγυημένο σε περίπου 35΄- 40΄. Μπορείτε να παίξετε με τις αναλογίες της πατάτας κυρίως αν θέλετε ένα πιο ελαφρύ αποτέλεσμα ή να δοκιμάσετε την παραλλαγή με πρόσθεση 250 – 400 γρ. κολοκυθιού.

Τα οφέλη της μπανάνας για την υγεία

Μπανάνα: Οι μπανάνες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα παγκοσμίως. Περιέχουν βασικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία.