ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Κράμπες αντιμετώπιση: Πού οφείλονται οι επώδυνοι μυϊκοί σπασμοί

Κράμπες αντιμετώπιση: Πού οφείλονται οι επώδυνοι μυϊκοί σπασμοί

Κράμπες αντιμετώπιση: Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της ζωής μας, μπορεί να έχουμε αισθανθεί τράβηγμα στους μύες μας. Η μυϊκή κράμπα όπως λέγεται είναι ένας επώδυνος μυϊκός σπασμός. Ο μυς συσπάται ακούσια, απότομα και έντονα, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυνατός πόνος. Ένας τρόπος για να σταματήσουμε την κράμπα είναι να τεντώσουμε τον μυ που συσπάστηκε. Η μυϊκή κράμπα μπορεί να συμβεί κατά τη διάρκεια της άσκησης ή κατά τη διάρκεια του ύπνου ή μετά από μια απότομη κίνηση.

Παρ’ όλα αυτά η ακριβής αιτία για τις μυϊκές κράμπες δεν είναι γνωστή, μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως:

  • Ανεπαρκής παροχή αίματος σε ένα σημείο του σώματος
  • Συμπίεση των νεύρων
  • Κακή στάση σώματος μετά την άσκηση
  • Απότομη κίνηση
  • Αφυδάτωση
  • Έλλειψη μετάλλων

Τα μέταλλα τα οποία σχετίζονται άμεσα με την εμφάνιση της μυϊκής κράμπας είναι τα εξής

  • Νάτριο
  • Μαγνήσιο
  • Ασβέστιο
  • Κάλιο
  • Νάτριο

Συμβάλλει στην ισορροπία των υγρών του σώματος και σε συνδυασμό με άλλους ηλεκτρολύτες συμβάλει στη φυσιολογική σύσπαση των μυών και στην λειτουργία του νευρικού συστήματος. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην υψηλή κατανάλωση νατρίου καθώς έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Τροφές πλούσιες σε νάτριο είναι τα αλλαντικά, τα αρτοσκευάσματα, οι ξηροί καρποί, τα τυριά κλπ.

krampa2.jpg

 

ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ: ΠΕΝΤΕ ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΚΡΑΜΠΕΣ 

Μαγνήσιο

Πολύ σημαντικό μέταλλο το οποίο έχει καθοριστικό ρόλο στη μυϊκή συστολή. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι ο αρακάς, η μπανάνα, το καλαμπόκι, το μπρόκολο, καθώς και η βρώμη.

Ασβέστιο

Συμβάλλει στη σωστή λειτουργία των μυών και ιδιαίτερα των μυικών συσπάσεων (συμπεριλαμβανομένου και της σύσπασης της καρδιάς). Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι σαρδέλες, το σπανάκι και τα αμύγδαλα.

Κάλιο

Το κάλιο συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος. Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι το πορτοκάλι, τα αμύγδαλα, η γλυκοπατάτα, τα φασόλια, το γιαούρτι, ο σολομός, το σπανάκι, η μπανάνα, το κοτόπουλο, η γαλοπούλα.

Επιπλέον συμβουλές

Είναι απαραίτητη η επαρκής ενυδάτωση ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς έχουμε αυξημένη απώλεια υγρών. Χρειάζεται προσοχή στην εκτέλεση ασκήσεων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε το ζέσταμα πριν, καθώς και τις διατάσεις μετά την άσκηση.

Προσοχή στην στάση του σώματος ιδιαίτερα σε όσους κάνουν καθιστική δουλειά ή είναι για πολλή ώρα στην ίδια στάση. Συστήνονται και εδώ τα μικρά διαλείμματα για διατάσεις. Επίσης συστήνεται ο επαρκής ύπνος και η ξεκούραση. Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι για τις μυϊκές κράμπες η διατροφή μας έχει σημαντικό ρόλο σε συνδυασμό βέβαια με άλλους παράγοντες όπως είναι η άσκηση ή διάφορα νευρομυϊκά προβλήματα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι ανεμβολίαστοι προκαλούν κρίση στις αρχές της βιοηθικής

Οι προϋποθέσεις για το ειδικό βοήθημα ΟΑΕΔ

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες παθήσεις υγείας προκαλούνται από το σπλαχνικό λίπος;

Σπλαχνικό λίπος: Η διαχείριση των επιπέδων του σπλαχνικού λίπους σε ένα ασφαλές εύρος είναι εξαιρετικά σημαντική, όχι μόνο για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης επικίνδυνων παθήσεων για την υγεία σας, αλλά και για τη γενική σας ευημερία.

Πόσο νερό χρειάζεστε καθημερινά και πώς το χρησιμοποιεί το σώμα σας;

Υγεία νερό: Το νερό χρησιμεύει κυριολεκτικά σε κάθε κύτταρο του οργανισμού μας! Άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος του σώματος μας αποτελείται από νερό! Καταναλώστε λοιπόν αρκετό, αν θέλετε να παραμείνετε υγιείς. 

Η σχέση μεταξύ ασθενών και νοσηλευτών επηρεάζει τη θεραπεία

Νοσηλευτές ασθενείς: Οι νοσηλευτές ψυχικής υγείας υπερασπίζονται εδώ και καιρό τη σχέση νοσηλευτή-ασθενούς ως εργαλείο που επιτρέπει την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, την ενσυναίσθηση και τη συμπόνια στο πλαίσιο της θεραπευτικής επικοινωνίας.

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Η χορήγηση από του στόματος ανοσοθεραπείας με φιστίκια σε παιδιά ηλικίας 1 έως 3 ετών προκαλεί ύφεση της αλλεργίας στο ένα πέμπτο.

Ενώ υπάρχει θεραπεία για τις αλλεργίες στα φιστίκια, εγκρίνεται μόνο σε ηλικίες 4 ετών και άνω και προστατεύει από τυχαία έκθεση σε μικρές ποσότητες φιστικιών.

Ελάχιστες χώρες προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες κοντά στον θάνατο

Παρηγορική φροντίδα: "Ξοδεύουμε τόσα πολλά χρήματα προσπαθώντας να κάνουμε τους ανθρώπους να ζήσουν περισσότερο, αλλά δεν ξοδεύουμε αρκετά χρήματα για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να πεθάνουν καλύτερα".

Τα οφέλη των αμυλούχων τροφών για την υγεία

Άμυλο διατροφή: Το άμυλο είναι η πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο. Το σώμα αφομοιώνει το άμυλο μεταβολίζοντας το σε γλυκόζη, η οποία περνά στην κυκλοφορία του αίματος και κυκλοφορεί στο σώμα. Η γλυκόζη τροφοδοτεί σχεδόν κάθε κύτταρο, ιστό και όργανο του σώματος.