ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Απίστευτα σημάδια ανεπάρκειας σιδήρου

Απίστευτα σημάδια ανεπάρκειας σιδήρου

Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά στη διατροφή, καθώς βοηθάει τις πρωτεΐνες να μεταφέρουν οξυγόνο στο σώμα. Η ανεπάρκεια σιδήρου αποτελεί την πιο κοινή έλλειψη μικροθρεπτικών συστατικών.Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 1,62 δις άνθρωποι πάσχουν από αναιμία, ενώ οι μισές από αυτές τις περιπτώσεις οφείλονται σε έλλειψη σιδήρου. Η ανεπάρκεια παρατηρείται συχνότερα στις γυναίκες στην εγκυμοσύνη, σε παιδιά, γυναίκες με βαριά περίοδο, αιμοδότες και χορτοφάγους.

Στη σοβαρή ανεπάρκεια σιδήρου, πέφτει πολύ ο αριθμός των ερυθρών αιμοσφαιρίων και ο πάσχων αισθάνεται κόπωση, ζάλη και δύσπνοια, ενώ το δέρμα του είναι χλωμό. Πέρα από τα κοινά συμπτώματα, δείτε έξι παράδοξα σημάδια ανεπάρκειας σιδήρου.

Αλλοτριοφαγία: Αν στην παιδική ηλικία σάς άρεσε να τρώτε βρώμικα πράγματα που δεν ήταν φαγητό, μπορεί να έχετε έλλειψη σιδήρου. Άγνωστο προς το παρόν γιατί, αλλά τα άτομα με σοβαρή ανεπάρκεια σιδήρου νιώθουν την επιθυμία να φάνε μη βρώσιμα πράγματα, όπως χώμα, πηλό, κιμωλία, χαρτόνι, καθαριστικά κα. Η κατάσταση ονομάζεται και πίκα και η διάγνωσή της είναι συχνά δύσκολη, επειδή οι άνθρωποι ντρέπονται να παραδεχτούν ότι έχουν αυτούς τους περίεργους εθισμούς. Συνήθως εμφανίζεται σε μικρά παιδιά και γυναίκες στην εγκυμοσύνη.

Κοιλονυχία ή εύθραυστα νύχια: Τα νύχια δείχνουν πολλά για την υγεία και τα εύθραυστα ή με σχήμα κουταλιού νύχια (κοιλονυχία), μπορεί να αποτελούν ένδειξη σοβαρής έλλειψης σιδήρου. Η κοιλονυχία μπορεί να προκληθεί και από τραυματισμό ή την έκθεση σε τοξικές ουσίες. Αν έχετε ανάλογα συμπτώματα στα νύχια, καλό είναι να κάνετε εξετάσεις αίματος.

Ξηρά και σκασμένα χείλη: Ο ψυχρός καιρός, η ξηρή ατμόσφαιρα του σπιτιού ή η συνήθεια να γλείφετε τα χείλη σας, προκαλούν ξηρότητα. Οι άνθρωποι με ανεπάρκεια σιδήρου όμως αναπτύσσουν μια κατάσταση που ονομάζεται γωνιακή χειλίτιδα, η οποία επηρεάζει τις γωνίες του στόματος. Αυτό τους δυσκολεύει να φάνε, να χαμογελούν ή ακόμη και να μιλάνε. Σχετική μελέτη έδειξε ότι το 35% των γυναικών με γωνιακή χειλίτιδα είχαν ανεπάρκεια σιδήρου. Για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, δεν αρκούν οι κρέμες, καθώς πρέπει να θεραπευτεί η υποκείμενη έλλειψη σιδήρου.

Ανήσυχα πόδια: Αν νιώθετε διαρκώς την ανάγκη να κουνάτε τα πόδια σας, είναι ένδειξη του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών. Οι πάσχοντες το περιγράφουν σαν κάψιμο, τράβηγμα και μυρμήγκιασμα στα πόδια. Οι γιατροί εξακολουθούν να μην είναι απολύτως σίγουροι για το τι προκαλεί αυτή την κατάσταση, αλλά μερικές έρευνες δείχνουν ότι τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου μπορεί να αποτελέσουν βασικό παράγοντα κινδύνου. Μελέτη του 2013 με τη συμμετοχή 251 ανθρώπων με ανεπάρκεια σιδήρου κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο επιπολασμός του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών ήταν σχεδόν 24% (ή εννέα φορές) υψηλότερος από τον κανονικό.

Πρησμένη γλώσσα: Ένα άλλο όχι και τόσο προφανές σύμπτωμα της έλλειψης σιδήρου είναι η ατροφική γλωσσίτιδα, η οποία χαρακτηρίζεται από γενικευμένη απώλεια τριχοειδών θηλών. Η γλώσσα είναι έντονα κόκκινη και λεία, ευαίσθητη στην επαφή και πονάει. Το πρήξιμο μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες στη μάσηση, την κατάποση ή την ομιλία. Μελέτη του 2013 με τη συμμετοχή 75 ανθρώπων με ανεπάρκεια σιδήρου, έδειξε ότι σχεδόν το 27% είχαν ατροφική γλωσσίτιδα, ξηροστομία, αίσθημα καύσου και άλλα προβλήματα που επηρεάζουν την στοματική υγεία

Λαχτάρα για πάγο: Όσοι αρέσκονται να τρώνε παγάκια είναι πιθανό να έχουν αναιμία και μάλιστα την πιο συνηθισμένη μορφή της, τη σιδηροπενική, η οποία οφείλεται στην έλλειψη σιδήρου. Οι επιστήμονες εικάζουν ότι η παρορμητική κατανάλωση πάγου, γνωστή ως παγοφαγία, καταπραΰνει τη φλεγμονή στο στόμα, η οποία προκαλείται από την ανεπάρκεια του σιδήρου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ενοχικά συναισθήματα και πανδημία

Ελεύθερη σχέση ... Τι σημαίνει αυτό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς επηρεάζει την ψυχική σου κατάσταση η ακαταστασία

Ακαταστασία: Πώς επηρεάζει την ψυχική μας υγεία. Πιάτα στο νεροχύτη, στοίβες από βρώμικα ρούχα στοιβαγμένα ψηλά, κουβέρτες και μαξιλάρια σε όλο το πάτωμα, ντουλάπια από αταξία, πάρα πολλά σκουπίδια στο γκαράζ, και ένας ανυπέρβλητος αριθμός αχρησιμοποίητων αντικειμένων που αποθηκεύονται σε όλο το σπίτι...κάνει αυτό τον ήχο οικείο;

Θρομβώσεις και κορωνοϊός

Κορωνοϊός αίμα: Επιτείνει τον κίνδυνο της θρόμβωσης.  Φαίνεται ότι κάθε εβδομάδα εμφανίζονται νέα στοιχεία για τους θρόμβους αίματος σε ασθενείς με COVID- 19. Η θρόμβωση θέτει κάποιον που νοσηλεύεται για COVID- 19 περισσότερο σε κίνδυνο για περισσότερα προβλήματα όπως εγκεφαλικό ή οργανική ανεπάρκεια, ενώ ο οργανισμός του αντιμετωπίζει ήδη φλεγμονή από την καταπολέμηση του ιού.

Κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων λόγω χαμηλής πίεσης για τις γυναίκες

Καρδιακές παθήσεις: Κίνδυνος λόγω χαμηλής πίεσης για τις γυναίκες. Η διατήρηση της αρτηριακής πίεσης εντός του βέλτιστου εύρους αποτελεί βασικό συστατικό της καρδιακής υγείας και της συνολικής σωματικής ευεξίας. Η σωστή κυκλοφορία του αίματος σε ολόκληρο το σώμα κατανέμει οξυγόνο και άλλα θρεπτικά συστατικά στα διάφορα όργανα και ιστούς για να διατηρήσει τις σωματικές λειτουργίες.

94% αποτελεσματικό το εμβόλιο της Pfizer

Εμβόλιο Pfizer: Κατά 94% αποτελεσματικό δείχνει μελέτη 1,2 εκ. εμβολιασμένων. Η πρώτη σημαντική µελέτη στον πραγματικό κόσμο του εμβολίου Pfizer/BioNTech που πρόκειται να ελεγχθεί ανεξάρτητα δείχνει ότι το εμβόλιο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην πρόληψη της Covid-19. 

Έρευνα ενοχοποιεί τη φρουκτόζη για βλάβες στο ανοσοποιητικό σύστημα

Ανοσοποιητικό σύστημα: Νέα έρευνα με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Swansea σε συνεργασία με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ και του Francis Crick Institute στο Λονδίνο έδειξε ότι η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη σακχάρου μπορεί να αποτρέψει την ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος των ανθρώπων με τρόπους που, μέχρι τώρα, σε μεγάλο βαθμό ήταν άγνωστοι.

Τα ευεργετικά οφέλη της βρώμης στην υγεία

Διατροφή: Η βρώμη είναι από τους πιο υγιείς σπόρους της γης. Η βρώμη ολικής αλέσεως δεν περιέχει γλουτένη και είναι μια εξαιρετική πηγή σημαντικών βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Μελέτες δείχνουν ότι η βρώμη και το πλιγούρι βρώμης έχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Σε αυτά περιλαμβάνονται η απώλεια βάρους, τα χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ο μειωμένος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.