ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Βακτήριο στο έντερο συνδέεται με αυτοάνοσες παθήσεις

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Queen’s στο Μπέλφαστ βρήκαν, για πρώτη φορά, ένα συγκεκριμένο βακτήριο στο έντερο που εκκρίνει μόρια πρωτεΐνης τα οποία μιμούνται την ανθρώπινη πρωτεΐνη, κάνοντας το ανοσοποιητικό σύστημα να στρέφεται ενάντια του εαυτού του. Το ένοχο βακτήριο ονομάζεται Bacteroides fragilis, και ζει φυσιολογικά στο ανθρώπινο έντερο.

Η ομάδα του Queen’s έδειξε πως αυτό το βακτήριο παράγει πρωτεΐνη που προσομοιάζει στην ανθρώπινη, η οποία θα μπορούσε να πυροδοτεί αυτοάνοσα νοσήματα όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Αυτή η ανθρώπινη πρωτεΐνη ονομάζεται ουβικουιτίνη  και είναι απαραίτητη για τις φυσιολογικές κυτταρικές διαδικασίες στο σώμα μας.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση British Society for Immunology Journal Clinical and Experimental Immunology, αποτελεί μια σημαντική ανακάλυψη. Οι “πρωτεΐνες-μιμητές” ξεγελούν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και πυροδοτούν αυτάνοσες ασθένειες.

“Όταν καταγράψαμε το γονιδίωμα του Bacteroides fragilis πριν από λίγα χρόνια, μείναμε έκπληκτοι από την ανακάλυψη ενός γονιδίου που προσομοίαζε στου ανθρώπου, κάτι που δεν υπήρχε σε κανένα άλλο βακτήριο” σχολιάζει η καθηγήτρια Sheila Patrick, από το Πανεπιστήμιο Queen’s. “Η πρωτεΐνη που παράγει αυτό το γονίδιο έχει σχεδόν το ίδιο σχήμα με την πρωτεΐνη που βρίσκεται σε σχεδόν κάθε ανθρώπινο κύτταρο. Αναρωτηθήκαμε αμέσως εάν αυτή η μίμηση της ουβικουιτίνης θα μπορούσε να συνδέεται με αυτοάνοσες παθήσεις όπως ο λύκος. Είναι γνωστό από τη δεκαετία του 1990 πως κάποιοι άνθρωποι με αυτοάνοσα έχουν αντισώματα που στοχεύουν την ανθρώπινη ουβικουιτίνη, ωστόσο δεν γνωρίζουμε γιατί συμβαίνει αυτό. Αποφασίσαμε έτσι να δούμε εάν οι άνθρωποι αυτοί είχαν επίσης αντισώματα που στοχεύουν την εκδοχή της ουβικουιτίνης από το Bacteroides fragilis”.

“Έχουμε βρει πως κάποιοι άνθρωποι με αυτοάνοσα έχουν υψηλά επίπεδα αντισωμάτων στη βακτηριακή μίμηση της ουβικουιτίνης. Είναι επίσης πιθανό να έχουν αντισώματα τόσο στην ανθρώπινη όσο και στη βακτηριακή μίμηση αυτής της πρωτεΐνης. Τώρα πρέπει να ανακαλύψουμε γιατί η μίμηση της ουβικουιτίνης ξεκινά μια λανθασμένη αντίδραση του ανοσοποιητικού. Κατόπιν ίσως μπορούμε να διαγνώσουμε έγκαιρα ορισμένες αυτοάνοσες παθήσεις και τελικά να μπορούμε να αποτρέψουμε κάποιες απ’ το να εκδηλωθούν” πρόσθεσε η Dr Linda Stewart.

Θεραπεία του καρκίνου του ήπατος με μικρορομπότ μαγνητικού πεδίου

Η νέα τεχνολογία υπερήχων μπορεί να φέρει επανάσταση στις διαγνώσεις αναπνευστικών παθήσεων

Η χρήση της διαδικτυακής πύλης ασθενών αυξάνεται

Οι πύλες μπορούν να αποτελέσουν πλεονέκτημα και στην επείγουσα ιατρική, τόσο για να βοηθήσουν ασθενείς με παροξύνσεις χρόνιων παθήσεων όσο και για να υποστηρίξουν όσους αντιμετωπίζουν οξεία ασθένεια.

Η προσθήκη AI στο τεχνητό πάγκρεας ενισχύει την αποτελεσματικότητά του

Το τεχνητό πάγκρεας που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο κατάλληλο για εφαρμογή σε συσκευές με χαμηλή επεξεργαστική ισχύ, όπως αντλίες ινσουλίνης ή λοβοί, αναφέρουν οι ερευνητές.

Η νέα τεχνολογία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να ανιχνεύσει μπλοκαρίσματα αρτηριών, να αποτρέψει καρδιακές προσβολές

Μια νέα καρδιακή διαδικασία που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη φέρεται να χρησιμοποιείται από την AdventHealth Zephyrhills που εδρεύει στη Φλόριντα.

Νέο σύστημα θρομβεκτομής για τη θεραπεία της οξείας πνευμονικής εμβολής

Τα καθυστερημένα δεδομένα από τη δοκιμή ENGULF έδειξαν ότι μια νέα συσκευή θρομβεκτομής διπλής δράσης ήταν αποτελεσματική και ασφαλής στη θεραπεία της οξείας πνευμονικής εμβολής (PE). Τα αποτελέσματα ασφάλειας και αποτελεσματικότητας παρουσιάστηκαν στις Επιστημονικές Συνεδρίες της Εταιρείας Καρδιαγγειακής Αγγειογραφίας & Παρεμβάσεων (SCAI) 2024 και δημοσιεύτηκαν ταυτόχρονα στο JSCAI. Το PE είναι ένα σοβαρό καρδιαγγειακό συμβάν […]

Τεχνητή νοημοσύνη για την υγεία: Ευκαιρίες, κίνδυνοι και διακυβέρνηση

Τεχνητή νοημοσύνη για την υγεία: Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την παγκόσμια υγεία παρέχοντας προηγμένα εργαλεία για παρακολούθηση, ανάπτυξη φαρμάκων, χορήγηση, διάγνωση, θεραπεία και φροντίδα ασθενών.

Οι υπέρηχοι των ματιών ανιχνεύουν την ανεπάρκεια της εγκεφαλικής διακλάδωσης στα παιδιά

Η σύγκριση της διαμέτρου του οπτικού νεύρου όταν ένας ασθενής είναι συμπτωματικός με τη διάμετρο όταν είναι καλά μπορεί να βοηθήσει να καθοριστεί εάν μια παροχέτευση είναι μπλοκαρισμένη.