Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Νευρομάρκετινγκ: Διεισδύοντας στον εγκέφαλο των καταναλωτών 

Νευρομάρκετινγκ: Διεισδύοντας στον εγκέφαλο των καταναλωτών 

Ο σκοπός του νευρομάρκετινγκ δεν είναι απλώς η συλλογή δεδομένων, αλλά η κατανόηση των βαθύτερων κινήτρων και συναισθημάτων που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά.

Το νευρομάρκετινγκ αποτελεί μια καινοτόμο προσέγγιση στο χώρο του μάρκετινγκ, η οποία αξιοποιεί τις νευροεπιστήμες και τις τεχνικές νευροεικόνισης για να κατανοήσει καλύτερα τις αντιδράσεις και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αντί να βασίζεται αποκλειστικά σε ερωτηματολόγια ή παρατηρήσεις, το νευρομάρκετινγκ επιδιώκει να “εισχωρήσει” στον εγκέφαλο των καταναλωτών και να ανιχνεύσει τα αυτόματα, συχνά ασυνείδητα, μοτίβα που καθορίζουν τις επιλογές τους.


Ένα από τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι η λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI), η οποία επιτρέπει την παρακολούθηση της δραστηριότητας σε διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της έκθεσης σε διαφημίσεις, προϊόντα ή μάρκετινγκ μηνύματα. Επιπλέον, η ηλεκτροεγκεφαλογραφία (EEG) και οι μετρήσεις των αυτόματων αντιδράσεων, όπως η καρδιακή συχνότητα και η αναπνοή, βοηθούν στην κατανόηση του πώς οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα ερεθίσματα.

Ο σκοπός του νευρομάρκετινγκ δεν είναι απλώς η συλλογή δεδομένων, αλλά η κατανόηση των βαθύτερων κινήτρων και συναισθημάτων που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, μια διαφήμιση μπορεί να φαίνεται ελκυστική σε επίπεδο συνείδησης, αλλά το νευρομάρκετινγκ μπορεί να αποκαλύψει ότι δεν ενεργοποιεί τα αντανακλαστικά ή τα συναισθήματα που είναι κρίσιμα για την απόφαση αγοράς.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του νευρομάρκετινγκ είναι ότι μπορεί να αποκαλύψει τις ασυνείδητες προτιμήσεις και αντιδράσεις, οι οποίες συχνά καθορίζουν την τελική επιλογή του καταναλωτή. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε περιπτώσεις όπου οι καταναλωτές δεν μπορούν ή δεν θέλουν να εκφράσουν πλήρως τις πραγματικές τους προτιμήσεις.

Ωστόσο, υπάρχουν και ηθικά ζητήματα σχετικά με την ιδιωτικότητα και τη χρήση αυτών των τεχνικών, καθώς η πρόσβαση στον εγκέφαλο των καταναλωτών εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία και την ηθική της πρακτικής. Παρ’ όλα αυτά, το νευρομάρκετινγκ συνεχίζει να εξελίσσεται και να παρέχει πολύτιμες γνώσεις για το πώς οι καταναλωτές αντιδρούν σε διαφορετικά ερεθίσματα, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν πιο αποτελεσματικές και εξατομικευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

3D απεικόνισης δείχνει την κίνηση του εγκεφάλου σε πραγματικό χρόνο 

Βιοϋβριδικό χέρι ενεργοποιείται από ανθρώπινους μυϊκούς ιστούς 

Μαγνητική τομογραφία και διάγνωση καρκίνου του μαστού

Πλαστικό διαλύεται σε θαλασσινό νερό μέσα σε λίγες ώρες 

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η Σεισμολογία βοηθά στην υπερηχογραφική απεικόνιση;

Σεισμολογία: Οι στατικές διορθώσεις στη σεισμολογία είναι εκτιμήσεις για το πόσο επιβραδύνεται ή επιταχύνεται ένα σεισμικό κύμα κοντά σε έναν δέκτη κατά το τελευταίο σκέλος της διαδρομής του μέσα από τη γη.

Μια τεχνολογία αναγνωρίζει με ακρίβεια την αυτοκτονική συμπεριφορά από τις λέξεις 

Μέσω της ανάλυσης αυτού του λεξιλογίου, η τεχνολογία μπορεί να εντοπίσει σημεία κινδύνου και να παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας ή σε αρμόδιες υπηρεσίες.

Η εικονική πραγματικότητα μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα παράνοιας στους ψυχωτικούς ασθενείς 

Μέσω της επανάληψης και της έκθεσης σε εικονικά σενάρια που μοιάζουν με τις πραγματικές τους εμπειρίες, οι ασθενείς μπορούν να μάθουν να διακρίνουν μεταξύ πραγματικών και παράλογων απειλών, μειώνοντας έτσι την αίσθηση απειλής και δυσπιστίας.

Φορητή συσκευή ανιχνεύει σπάνιες μεταλλάξεις

Η συσκευή μοιάζει με ένα τεστ PCR, αλλά είναι πιο φορητή και ταχύτερη, αποδίδοντας αποτελέσματα εντός 10 λεπτών, σύμφωνα με τους ερευνητές, προσθέτοντας ότι η τεχνολογία στοχεύει στην ταχεία ανίχνευση μεταλλάξεων στο σημείο φροντίδας. 

Νέο εργαλείο ΑI εντοπίζει περισσότερες περιπτώσεις Long Covid 

Το νέο εργαλείο AI βασίζεται σε προηγμένες τεχνικές μηχανικής μάθησης και ανάλυσης δεδομένων, αξιοποιώντας μεγάλες βάσεις δεδομένων ιατρικών αρχείων, αποτελέσματα εξετάσεων, ιστορικό νοσηλείας και αναφορές ασθενών.

Στρατηγικές μάθησης και μοντέλα AI στα νοσοκομεία

Στρατηγικές μάθησης: Η δημιουργία αξιόπιστων και ισχυρών μοντέλων μηχανικής μάθησης έχει αποδειχθεί δύσκολη, καθώς τα δεδομένα αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, δημιουργώντας αναξιοπιστία του συστήματος.

Επιστήμη: εξατομικευμένη θεραπεία CRISPR, σωτήρια  για άτομα με γενετική ασθένεια

Η βασική ιδέα της εξατομικευμένης θεραπείας με CRISPR είναι να προσαρμόζει την παρέμβαση στα συγκεκριμένα γενετικά χαρακτηριστικά του κάθε ασθενούς. Καθώς κάθε γενετική μετάλλαξη είναι μοναδική, η θεραπεία πρέπει να σχεδιάζεται με βάση το γενετικό προφίλ του ατόμου, ώστε να διασφαλίζεται η μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.

Close Icon