Αυτοφροντίδα

Τοκετός βάρος: Γιατί είναι δύσκολη η απώλεια βάρους μετά τον τοκετό;

Τοκετός βάρος: Γιατί είναι δύσκολη η απώλεια βάρους μετά τον τοκετό;

Τοκετός βάρος: Μπορεί να νομίζετε ότι είναι εύκολο να χάσετε τα κιλά που βάλατε μετά τον τοκετό, αλλά δεν είναι πάντα έτσι.

Είναι γνωστό ότι η εγκυμοσύνη είναι προκλητική. Είτε πρόκειται για ναυτία, πόνο στο στομάχι, κόπωση, σύσπαση ή πόνο στον τοκετό, είναι γεμάτη με πολλές προκλήσεις που σχετίζονται με την υγεία, αλλά οι αγώνες δεν τελειώνουν μόλις γεννήσετε το μωρό και μια από τις κύριες ανησυχίες που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες γυναίκες είναι αύξηση βάρους μετά την εγκυμοσύνη. Μπορεί να νομίζετε ότι είναι εύκολο να χάσετε τα κιλά που βάλατε μετά τον τοκετό, αλλά δεν είναι πάντα έτσι. Το βάρος μετά τον τοκετό μπορεί να είναι δύσκολο να χαθεί. Μπορεί να σηκώνετε αυτούς τους βαρείς αλτήρες για ώρες και να τρέχετε για μίλια, αλλά το θέμα είναι ότι θα χάσετε το βάρος αργά. Λοιπόν, αν έχετε ήδη πάει εκεί ή σκοπεύετε να διευρύνετε την οικογένειά σας, έχετε αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό;

Θυμηθείτε, δεν είναι όλο το βάρος του μωρού το υπερβολικό λίπος. Πρέπει επίσης να θυμάστε ότι το βάρος που θα χάσετε μετά τον τοκετό θα περιλαμβάνει αυτό του μωρού, του πλακούντα και τον όγκο του αίματος. Αυτό μπορεί να είναι 7-8 κιλά επιπλέον βάρος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα χάσετε αυτό το βάρος αμέσως μετά τον τοκετό. Αλλά το λίπος που μαζεύεις όλους αυτούς τους μήνες θα είναι ακόμα εκεί. Θα χρειαστεί χρόνος και δέσμευση για να χάσετε αυτό το επιπλέον βάρος. 

Λιγότερο προσωπικός χρόνος: 

Η μητρότητα έρχεται με θυσίες. Η μεγαλύτερη και η πιο πολύτιμη θυσία που πρέπει να κάνετε είναι αυτή του χρόνου. Μπορεί να χρειαστεί να ταΐζετε το μωρό σας ή να το φροντίζετε γενικά και μπορεί να δυσκολεύεστε να βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας. Έτσι, οι πιθανότητες είναι λιγότερες να είστε σε θέση να δεσμευτείτε σε μια σταθερή ρουτίνα προπόνησης. Η απώλεια βάρους απαιτεί συνέπεια και χρόνο. Διαφορετικά, δεν θα μπορούσατε να χάσετε τα κιλά που έχετε βάλει. Είναι ένας από τους κύριους λόγους που η απώλεια βάρους μετά τον τοκετό μπορεί να γίνει βουνό για αναρρίχηση. 

Περιορισμένες κινήσεις: 

Ας το παραδεχτούμε, θα κάθεστε τις περισσότερες φορές – είτε όταν θηλάζετε είτε όταν κοιμίζετε το μωρό σας. Οι σωματικές κινήσεις περιορίζονται μετά την εγκυμοσύνη. Ξεχάστε μια ρουτίνα προπόνησης, δεν μπορείτε να είστε καν σωματικά δραστήριοι, τουλάχιστον όπως ήσουν. Εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, η κινητικότητα έχει επίσης σημασία όταν χάνετε βάρος. Αυτό ονομάζεται θερμογένεση δραστηριότητας χωρίς άσκηση (NEAT), η οποία αντιπροσωπεύει το 15-30% της ημερήσιας δαπάνης θερμίδων σας. Ως εκ τούτου, με αυτές τις περιορισμένες κινήσεις, θα δυσκολευτείτε να χάσετε βάρος. 

Ορμονική ανισορροπία: 

Οι περισσότερες γυναίκες παλεύουν με ορμονικές ανισορροπίες μετά την εγκυμοσύνη. Οι ορμόνες σας αλλάζουν όταν είστε έγκυος. Θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό μετά τον τοκετό, αλλά αυτό μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο. Δεν θα επανέλθουν αμέσως στα κανονικά επίπεδα. Αν και αυτό το παράθυρο διαφέρει για όλους, γενικά, μπορεί να διαρκέσει περίπου 3 έως 6 μήνες. Το παράθυρο εξαρτάται επίσης από το εάν θηλάζετε ή όχι. 

Επιπλέον, τα χρόνια προβλήματα ορμονών μπορεί να είναι ένα σύνηθες φαινόμενο μετά την εγκυμοσύνη. Κάποιος μπορεί να έχει χαμηλά επίπεδα προγεστερόνης μετά την εγκυμοσύνη. Κατά συνέπεια, αυτά τα χαμηλά επίπεδα μπορεί να οδηγήσουν σε κυριαρχία των οιστρογόνων, κάνοντας το σώμα σας να αποθηκεύει περισσότερο λίπος γύρω από τη μέση σας. Οι γυναίκες μπορεί επίσης να αντιμετωπίσουν προβλήματα με τον θυρεοειδή που μπορεί να κάνουν την απώλεια βάρους επιπλέον δύσκολη. Αυτό μπορεί να συμβεί λόγω θυρεοειδίτιδας, η οποία προκαλεί φλεγμονή και δυσλειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Αρχικά, μπορεί να υπάρξει υπερβολική παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών, που οδηγεί σε απώλεια βάρους παρά την αυξημένη όρεξη. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να περάσει σε υποθυρεοειδισμό, με αποτέλεσμα αύξηση βάρους ή δυσκολία στην απώλεια βάρους.

Θηλασμός: 

Πρέπει να έχετε ακούσει ότι ο θηλασμός σας βοηθά να χάσετε βάρος. Αλλά μπορεί να μην είναι πάντα αλήθεια. Αν και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η νοσηλεία μπορεί να κάψει πολλές θερμίδες, μπορεί να υπάρχουν μερικές επιπλοκές που μπορεί να επηρεάσουν το ταξίδι απώλειας βάρους. Για παράδειγμα, το σώμα σας μπορεί να επιλέξει να κρατήσει το βάρος, ώστε να μπορείτε να ταΐσετε το μωρό σας ακόμα κι αν η τροφή σπανίζει. Δεν θα μπορούσες να κάνεις το ίδιο αν ήσουν αδύνατη. Ως εκ τούτου, το σώμα σας μπορεί να κρατήσει 5-6 κιλά όταν θηλάζετε. Αυτό συμβαίνει λόγω μιας ορμόνης που ονομάζεται προλακτίνη. Είναι απαραίτητο για την παραγωγή μητρικού γάλακτος και μπορεί επίσης να προωθήσει την αποθήκευση λίπους. Τα επίπεδά του συνήθως αυξάνονται κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη, παραμένοντας μέχρι το τέλος του θηλασμού. Εάν δεν θηλάζετε, τα επίπεδα προλακτίνης συνήθως ομαλοποιούνται μερικές εβδομάδες μετά την εγκυμοσύνη. 

Επίσης, ο θηλασμός μπορεί να αυξήσει την όρεξη, οδηγώντας σε πιθανή υπερκατανάλωση τροφής. Σε αντίθεση με την εσφαλμένη αντίληψη του «τρώγοντας για δύο», οι περισσότερες γυναίκες χρειάζονται μόνο 300 έως 400 επιπλέον θερμίδες για τον θηλασμό. Ωστόσο, μερικοί μπορεί να το ξεπεράσουν τσιμπολογώντας τροφές με πολλές θερμίδες ή τρώγοντας πιο συχνά λόγω της αυξημένης πείνας που σχετίζεται με το θηλασμό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ο καθορισμός στόχου ΔΜΣ μπορεί να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για την απώλεια βάρους

Πώς η διαστρεβλωμένη εικόνα σώματος επηρεάζει την επιλογή της μερίδας

Πώς η αίσθηση της γεύσης οδηγεί σε νέους δρόμους για την απώλεια βάρους

Λόγοι που μπορεί να αντιμετωπίζετε ανθυγιεινή απώλεια βάρους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς μπορούμε να χαλαρώσουμε το παχύ έντερο μας από τον ερεθισμό;

Ευερέθιστο έντερο: Με απλές αλλαγές διατροφής, διαχείριση του στρες και τακτική άσκηση, μπορείτε να χαλαρώσετε το ευερέθιστο έντερο και να βελτιώσετε τη συνολική υγεία του πεπτικού συστήματος.

Συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα και πώς να τις κόψετε

Το μεσημεριανό γεύμα ενώ εργάζεστε μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση της παραγωγικότητας υπό το πρόσχημα της πολλαπλής εργασίας, αλλά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. Η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερες εργασίες προσπαθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για ανακρίβειες.

Το ατμόλουτρο μπορεί να βλάψει το δέρμα μας;

Σάουνα: Δεν βλάπτει το δέρμα σας αρκεί να το χρησιμοποιείτε με σύνεση. Μπορείτε να απολαύσετε πραγματικά τα χαλαρωτικά και αποτοξινωτικά οφέλη, αρκεί να ενυδατώνεστε σωστά και να ακούτε το σώμα σας.

Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Απλές συμβουλές για να προστατέψετε τα μαλλιά σας καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει

Αναζητήστε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και εφαρμόστε το απευθείας στο εκτεθειμένο τριχωτό της κεφαλής κατά μήκος της χωρίστρας σας και κατά μήκος του μήκους εάν είστε έξω για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Σχεδιάζοντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας και πιθανώς να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ασθενειών.