Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Πώς επηρεάζει την κατανάλωση φαγητού

Αυτοφροντίδα: Πώς επηρεάζει την κατανάλωση φαγητού

Αυτοφροντίδα: Φροντίζω το σώμα μου όταν το σέβομαι και το αγαπώ. Αντιθέτως, τα αρνητικά συναισθήματα προκαλούν αυτοκαταστροφικές τάσεις. Συνεπώς, όταν δεν αγαπάμε το σώμα μας, είναι πιο πιθανό να έχουμε συμπεριφορές υπερφαγίας (π.χ. φάε να γίνεις χειρότερα). Αν στην καθημερινότητά μου δεν υπάρχουν συμπεριφορές αυτοφροντίδας , τότε είναι πολύ πιθανό να υποφέρω από άγχος και κατάθλιψη. Αν δεν έχω άλλους τρόπους για να εκτονώσω τα αρνητικά μου συναισθήματα, τότε θα τα εκτονώσω στο φαγητό.

Οι περισσότεροι άνθρωποι κατανοούν τον όρο συναισθηματική πείνα που σημαίνει να χρησιμοποιούμε το φαγητό για να εκτονώσουμε τα συναισθήματα μας. Για κάποιους ανθρώπους που επιθυμούν να χάσουν κιλά η κατανάλωση φαγητού για συναισθηματικούς λόγους ίσως, είναι και το πιο σημαντικό τους πρόβλημα. Μερικοί άνθρωποι είναι εύκολο να εντοπίσουν πότε το συναίσθημά τους σαμποτάρει τη διατροφή τους. Για παράδειγμα, «ένοιωσα στρες και έφαγα παραπάνω…». Ωστόσο, οι περισσότεροι δε γνωρίζουν ακριβώς πως επηρεάζονται από τα συναισθήματα τους. Οι συναισθηματικοί υπερφάγοι συνήθως, καταναλώνουν πρόχειρο φαγητό (junk food) βιώνοντας παράλληλα ένα συναισθηματικό ή νοητικό μούδιασμα. Με αυτόν τον τρόπο, υπάρχει μια προσωρινή ανακούφιση από το συναίσθημα που όμως σύντομα, γίνεται ενοχή ή θυμός για την κατανάλωση.

Πως μπορούμε να αναγνωρίσουμε πότε τρώμε για συναισθηματικούς λόγους;

  • Η συναισθηματική πείνα είναι ξαφνική, απότομη και παρορμητική.
  • Η πείνα μας είναι για συγκεκριμένες τροφές, οι οποίες συνήθως είναι ανθυγιεινές.
  • Η συναισθηματική πείνα είναι στον ουρανίσκο του στόματός μας και όχι στο στομάχι.
  • Η πείνα μας συνοδεύεται από κάποιο συναίσθημα όπως θυμό, στεναχώρια κτλ.
  • Η κατανάλωση τροφής είναι γρήγορη και μπορεί να δυσκολευόμαστε να σταματήσουμε παρόλο που έχουμε χορτάσει.

Αυτοφροντίδα και διατροφή

Αυτοφροντίδα είναι η προώθηση της υγείας μέσω συμπεριφορών όπως η σωστή διατροφή, η ιατρική πρόληψη, οι συμπεριφορές εκτόνωσης και η απουσία αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών.

Φροντίζω το σώμα μου όταν το σέβομαι και το αγαπώ. Αντιθέτως, τα αρνητικά συναισθήματα προκαλούν αυτοκαταστροφικές τάσεις. Συνεπώς, όταν δεν αγαπάμε το σώμα μας, είναι πιο πιθανό να έχουμε συμπεριφορές υπερφαγίας (π.χ. φάε να γίνεις χειρότερα). Αν στην καθημερινότητά μου δεν υπάρχουν συμπεριφορές αυτοφροντίδας , τότε είναι πολύ πιθανό να υποφέρω από άγχος και κατάθλιψη. Αν δεν έχω άλλους τρόπους για να εκτονώσω τα αρνητικά μου συναισθήματα, τότε θα τα εκτονώσω στο φαγητό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Όταν ο κιρκάδιος ρυθμός είναι δυσλειτουργικός

Παχυσαρκία: Η κατανόηση της συναισθηματικής σχέσης με το φαγητό είναι κλειδί για την αντιμετώπιση της

Τα αίτια της συναισθηματικής υπερφαγίας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Φυσικές θεραπείες για το άγχος

Άγχος Αυτοφροντίδα: Η αντιμετώπιση του άγχους μπορεί να είναι πολύπλευρη. Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ανακούφιση στη ψυχοθεραπεία. Ενώ άλλοι επωφελούνται από τη λήψη φαρμάκων, κι άλλοι από τις φυσικές θεραπείες. Με τις τελευταίες θα ασχοληθούμε στο κείμενο που ακολουθεί.

Ο διαλογισμός είναι το τέλειο εργαλείο φροντίδας του εαυτού

Αυτοφροντίδα διαλογισμός: Το να παρέχουμε στον εαυτό σας «χρόνο για μας» μας βοηθά να χαλαρώσουμε, μας επιτρέπει να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας και τελικά βελτιώνουμε την ευτυχία και την ικανοποίησή μας από τη ζωή, επειδή συντονιζόμαστε με τον εαυτό μας και με αυτό που επιθυμούμε.