Greek English French German Italian
Pin It

Ένα κομψό ζευγάρι τακούνια μπορεί να φαίνεται ο τέλειος τρόπος για να ολοκληρώσετε μια ωραία εμφάνιση, πολλές φορές αυτό το ζευγάρι μπορεί να στοιχίσει στην υγεία.


Της Αρετής Διαμάντη 


Πιο συγκεκριμένα, οι γυναίκες που φορούν πολύ συχνά ψηλά παπούτσια μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα υγείας που αφορούν τα πόδια αφού αυτά μπορούν να παρουσιάσουν έλλειψη ισορροπίας.


Οι επιστήμονες εξέτασαν την επίδραση των υποδημάτων για τις γυναίκες που επιλέγουν ψηλά τακούνια τακτικά . Βρήκαν ότι παρά την αρχική σημαντική ενίσχυση των μυών γύρω από τον αστράγαλο, μετά από τρία χρόνια τα ψηλοτάκουνα παπούτσια οδηγούν κάποιους μυς σε προβλήματα τα οποία μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και κάταγμα. «Καθώς τα ψηλά τακούνια είναι στη μόδα και μερικές φορές απαιτείται να τα φορούν λόγω του επαγγέλματός τους, πολλές γυναίκες μπορεί να αγνοούν το βαθμό στον οποίο τα παπούτσια συμβάλλουν στην εξασθένηση της δυναμικής ισορροπία τους» τόνισε η Dr. Yonk - Seok Jee , από το Πανεπιστήμιο “Hanseo” στη Νότια Κορέα συμπληρώνοντας «αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προκαλούνται ατυχήματα όπως πτώσεις και σοβαρά διαστρέμματα του αστραγάλου».


Η Dr. Jee μελέτησε 40 γυναίκες οι οποίες φορούν τακούνια των 10 εκατοστών ή και περισσότερο, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Μέτρησαν τακτικά τη δύναμη στον αστράγαλο των γυναικών και διαπιστώθηκε ότι δύο από τους τέσσερις κύριους μυς άρχισαν να γίνονται κυρίαρχοι μεταξύ του ενός και των τριών ετών συχνής χρήσης. Όπως σημείωσε η ερευνήτρια «αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το να φοράει μια γυναίκα ψηλά τακούνια μπορεί σε πρώτη φάση να ενισχυθούν οι μυς στον αστράγαλο, αλλά η παρατεταμένη χρήση προκαλεί τελικά μια μυϊκή ανισορροπία που αποτελεί ένα σημαντικό προγνωστικό παράγοντα για τους τραυματισμούς στον αστράγαλο»«Τα παραμορφωμένα πόδια, ο πόνος στην πλάτη και οι ανθυγιεινές συνήθειες στο περπάτημα μπορεί να αποτελούν όλα αποτέλεσμα της χρήσης των ψηλοτάκουνων» σημείωσε η Dr.Jee γι 'αυτό συμπλήρωσε πως είναι σημαντικό για τις γυναίκες να λάβουν κάποια «προληπτικά μέτρα.


Στο πλαίσιο αυτό η ερευνήτρια προτείνει κάποιες ασκήσεις ενδυνάμωσης των αστραγάλων όπως είναι το περπάτημα για λίγη ώρα στις φτέρνες.

Pin It