ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Τηλεφωνοφοβία: Μία ιδιαίτερη φοβία

Τηλεφωνοφοβία: Μία ιδιαίτερη φοβία

Είναι λίγο παράξενο να το πιστέψει κανείς αλλά υπάρχει και η τηλεφωνοφοβία. Κι όμως! Υπάρχουν άνθρωποι που τρέμουν το τηλέφωνο.

Η τηλεφωνοφοβία είναι αναγνωρισμένη από κάποιους ειδικούς ως αγχώδης διαταραχή. Όσοι πάσχουν από αυτή νιώθουν ενδεχομένως περισσότερο άνετα σε μια αίθουσα με αγνώστους ή όταν πρέπει να στείλουν δεκάδες SMS. Όταν όμως είναι να πλησιάσουν το ακουστικό τους λούζει κρύος ιδρώτας. Πόσο μάλιστα σε μια εποχή επικοινωνίας με τα κινητά να είναι συνεχεία στα χέρια μας.

Όπως εξηγεί η Jill Isenstadt πρόεδρος της Joyable, ένα πρόγραμμα on line θεραπείας σε ανθρώπους με ψυχολογικά προβλήματα «δεν αφορά στο τηλέφωνο, τη συσκευή, αλλά έχει να κάνει περισσότερο με την αλληλεπίδραση».

Η σύγχρονη τεχνολογία, με τα γραπτά μηνύματα και τα messenger, επιτρέπει την επικοινωνία χωρίς την απευθείας συνομιλία. Έτσι το πρόβλημα κουκουλώνεται. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Κάνει την φοβία πιο δύσκολο να εντοπιστεί ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχουν συγκεντρωμένα στοιχεία για την εν λόγω διαταραχή.

Όπως αναφέρει η Isenstadt, υπάρχουν πελάτες «που απευθύνονται σε εμάς και οι οποίοι μένουν πίσω στη καριέρα τους γιατί νιώθουν έντονο στρες όταν θα πρέπει να έρθουν σε επαφή με άλλους ανθρώπους».
Σύμφωνα με το BBC, η φοβία αυτή υπάρχει «ανάμεσά» μας πολύ πριν βγουν οι διαφημίσεις των smartphones.

Ο Βρετανός ποιητής και συγγραφέας Robert Graves, είχε γράψει από το 1929 για το πώς ανέπτυξε μια βαθιά φοβία για το τηλέφωνο έπειτα από τον τραυματισμό του κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Οι πελάτες της Isenstadt έχουν αναπτύξει τη συγκεκριμένη φοβία για ένα σωρό λόγους. «Για πολλούς, το τηλέφωνο είναι ένα επιπλέον «μέρος» όπου ίσως πουν τα λάθος πράγματα».

Μια από τις ασθενείς της είναι και μια 27χρονη εργαζόμενη στις πωλήσεις, η οποία τρέμει στην ιδέα ότι θα μπερδέψει τα λόγια της ή θα κάνει πολύ ώρα να απαντήσει γεγονός που θα τη ρίξει στα μάτια των πελατών της και των συναδέλφων της. Σε άλλη περίπτωση, μια 52χρονη που εργάζεται ως οικονομικός σύμβουλος, ανησυχεί ότι κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών συνδιαλλαγών θα φανεί ως άτομο με χαμηλή οξυδέρκεια.

Έτσι, βρήκε τη λύση να επικοινωνεί με τους πελάτες της μέσω e mail ώστε να μπορεί να τσεκάρει ξανά και ξανά τις απαντήσεις της.

Και ο εκπαιδευτής πωλήσεων, Jeff Shore, σημειώνει πως αρκετοί που εργάζονται στις πωλήσεις νιώθουν κρύο ιδρώτα όταν πρέπει να ακολουθήσουν τις προσταγές του τελεμάρκετινγκ. «Οι άνθρωποι στις πωλήσεις, λένε ότι δε θέλουν να ενοχλούν τον κόσμο. Δεν θέλουν να είναι από εκείνα τα άτομα που ενοχλούν, π.χ., μια οικογένεια την ώρα του δείπνου».

Οι περισσότεροι θεραπευτές προσεγγίζουν τη φοβία μέσω της γνωστικής συμπεριφοράς ώστε να βοηθήσουν τους ασθενείς να την ξεπεράσουν. Η Isenstadt ζητά από τους πελάτες της να αναγνωρίσουν τις σκέψεις που κάνουν όταν μιλούν στο τηλέφωνο και τους οδηγεί σε θεραπευτικές οδούς μέσα από μια σειρά από σενάρια.

«Τους βοηθάμε να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι και κάτι επικίνδυνο» λέει και σύμφωνα με το δημοσίευμα, σειρά έχουν ανώδυνα τηλεφωνήματα όπως σε μια πιτσαρία για παραγγελία. «Από τη στιγμή που ανακαλύψεις ότι οι χειρότεροί σου φόβοι δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα ή δεν επαληθεύονται, τότε αλλάζει και η οπτική με την οποία «βλέπεις» μια τηλεφωνική συνδιαλλαγή».

Η φοβία των τηλεφώνων επηρεάζει εργαζόμενους -εκτός από εκείνους στις πωλήσεις- που ακολουθούν καριέρα στη δημοσιογραφία, για παράδειγμα ή στη δικηγορία, στις δημόσιες σχέσεις και γενικά όσους η επικοινωνία με άλλους ανθρώπους αποτελεί βασικό στοιχείο της δουλειάς τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί η βιοποικιλότητα είναι το κλειδί για την ψυχική ευεξία;

Social media: Ένα διάλειμμα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην εικόνα σώματος των νέων γυναικών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η παρατήρηση πουλιών βοηθά τους φοιτητές να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία

Η παρατήρηση πουλιών απέδωσε πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα, με υψηλότερα κέρδη στην υποκειμενική ευεξία και μεγαλύτερη μείωση της δυσφορίας σε σχέση με την πιο γενική έκθεση στη φύση, όπως οι βόλτες.

Γιατί νιώθουμε τόσο άβολα να μιλάμε για θλίψη; 

Η κοινωνία ασκεί συχνά πίεση στα άτομα να απομακρυνθούν γρήγορα από τη θλίψη τους και να «επιστρέψουν στην κανονικότητα». Αυτό μπορεί να δημιουργήσει ένα αίσθημα ντροπής ή ανεπάρκειας για εκείνους που εξακολουθούν να παλεύουν με τα αισθήματα απώλειας.

Ενσυναίσθηση: Κατανόηση των βασικών χαρακτηριστικών και της σημασίας της

Ενσυναίσθηση: Προσπαθώντας να δουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια των άλλων και ανταποκρινόμενοι με συναισθηματική γενναιοδωρία, τα άτομα μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερες κοινότητες χωρίς αποκλεισμούς και βαθύτερες συνδέσεις.

Οι νεαροί ενήλικες μείωσαν την κατανάλωση αλκοόλ στην πανδημία και μετά

Η πανδημία μας έδωσε μια μοναδική ευκαιρία να δούμε πόσο ευρέως διαδεδομένα μέτρα μετριασμού, όπως η κοινωνική απόσταση και το κλείσιμο των μπαρ/εστιατορίων, μπορεί να έχουν επηρεάσει την κατανάλωση αλκοόλ.

I need a hero - Γιατί τελικά χρειαζόμαστε ήρωες

Μας δίνουν κάτι να πιστέψουμε και μας υπενθυμίζουν ότι υπάρχει ακόμα καλό στον κόσμο. Οι ήρωες μας εμπνέουν να ενεργούμε με γενναιότητα και συμπόνια, να υπερασπιστούμε το σωστό και να μην τα παρατάμε ποτέ μπροστά στις αντιξοότητες.