Διατροφή

Τα υπέρ και τα κατά των υδατανθράκων για τον οργανισμό

Τα υπέρ και τα κατά των υδατανθράκων για τον οργανισμό

Για να κατανοήσουμε την επιρροή που έχουν στην διατροφή μας οι υδατάνθρακες, πρέπει αρχικά να τονίσουμε ότι διαχωρίζονται σε απλούς και σύνθετους, ενώ σημαντικό κομμάτι αποτελεί και η ικανότητά μας να τους ξεχωρίζουμε έτσι ώστε κάθε φορά να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή.

Οι απλοί υδατάνθρακες είναι κυρίως:

Τα σάκχαρα: όπως η σακχαρόζη (επιτραπέζια ζάχαρη), το σιρόπι καλαμποκιού υψηλό σε φρουκτόζη και το σιρόπι αγαύης.

Τα επεξεργασμένα δημητριακά: σπόροι από τους οποίους έχουν αφαιρεθεί φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά. Η μεγαλύτερη πηγή είναι το άσπρο αλεύρι που προέρχεται από εξευγενισμένο σιτάρι.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι αυτοί που μεταβολίζονται με πιο αργό ρυθμό στο σώμα μας, καθώς περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά. Κάποιοι από τους κύριους σύνθετους υδατάνθρακες είναι οι εξής:

– Φρούτα & λαχανικά

– Όσπρια

– Δημητριακά ολικής αλέσεως

– Καστανό ρύζι, πατάτες, κινόα, πλιγούρι

Για να απαντήσουμε λοιπόν στην ερώτηση του τίτλου, ο τύπος των υδατανθράκων είναι αυτός που καθορίζει και την επίδρασή τους στον οργανισμό μας.

Συγκεκριμένα, οι απλοί υδατάνθρακες μπορούν να προκαλέσουν ή να συμβάλουν σημαντικά σε πληθώρα καταστάσεων και νοσημάτων, τα οποία φαίνονται παρακάτω:

– Αίσθημα κούρασης όλη την ημέρα (λόγω απότομης αυξομείωσης του σακχάρου στο αίμα).

– Αυξημένος κίνδυνος ανάπτυξης καρδιακής νόσου και διαβήτη τύπου II.

– Αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων (όπου και αυτά συνεπάγονται αύξηση του κινδύνου για καρδιακή νόσο και διαβήτη τύπου II).

– Υπερκατανάλωση τροφής και κίνδυνος παχυσαρκίας

– Εθισμός στην ζάχαρη (η κατανάλωσή της έχει ως αποτέλεσμα την απελευθέρωση ντοπαμίνης από τον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να γίνεται εθιστική)

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι σύνθετοι υδατάνθρακες οι οποίοι όχι μόνο μπορούν να αποτρέψουν από το να συμβούν καταστάσεις όπως τις παραπάνω, αλλά επίσης ευνοούν και βελτιώνουν την υγεία μας όταν καταναλώνονται στις σωστές ποσότητες. Ας δούμε όμως συγκεκριμένα τα οφέλη που μπορούν να έχουν.

– Μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών

– Μπορούν να μειώσουν την φλεγμονή

– Επιδρούν βελτιώνοντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα (και αποτρέπουν έτσι το αίσθημα κόπωσης)

– Προωθούν ένα υγιέστερο πεπτικό σύστημα

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ποια τρόφιμα προκαλούν αέρια και φούσκωμα;

Είναι μια δίαιτα χωρίς γλουτένη καλή για την υγεία σας;

Χοιρινή ράχη μπριζόλας με σαλτσα μανιταριών & πατάτες ριζολέ

Οπότε με ένα μαχαίρι και πιρούνα κοπής, θα κόψετε φέτες, περί το μισό εκατοστό και κάτι, ώστε να πάνε δύο ανά μερίδα. Θα προσθέσετε δύο-τρεις γενναίες κουταλιές σάλτσα μανιταριών να τις μισοκαλύψει και τις πατάτες ριζολέ απ’ την άλλη πλευρά του πιάτου. 

Δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Χαμηλοί υδατάνθρακες: Μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά περιλαμβάνει πρωτίστως τη μείωση του αριθμού των υδατανθράκων και την αντικατάστασή τους με υγιεινά λιπαρά.

Τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη του σκόρδου

Σκόρδο Ιδιότητες: Το σκόρδο αναπτύσσεται σε πολλά μέρη του κόσμου και είναι ένα δημοφιλές συστατικό στο μαγείρεμα λόγω της έντονης μυρωδιάς και της νόστιμης γεύσης του. Ωστόσο, σε όλη την αρχαία ιστορία, η κύρια χρήση του σκόρδου ήταν για την υγεία και τις φαρμακευτικές του ιδιότητες

Η κατανάλωση αναψυκτικών τύπου light ενέχει κινδύνους για την υγεία

Αναψυκτικά: Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν αναψυκτικά light, ώστε να μπορούν να απολαύσουν ένα γλυκό και ανθρακούχο ποτό χωρίς να καταναλώνουν εκατοντάδες θερμίδες ή να φορτώνονται με μεγάλες δόσεις ζάχαρης.

Η plant based διατροφή ενισχύει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.

Εντυπωσιακά οφέλη των κρεμμυδιών για την υγεία

Κρεμμύδι Ιδιότητες: Στην πραγματικότητα, οι φαρμακευτικές ιδιότητες των κρεμμυδιών έχουν αναγνωριστεί από την αρχαιότητα, όταν χρησιμοποιήθηκαν για τη θεραπεία παθήσεων όπως πονοκεφάλους, καρδιακές παθήσεις και πληγές στο στόμα