Ρεπορτάζ Υγείας

Ίνες Φυτικές: Οφέλη για τον οργανισμό μας – Κατάλληλη καθημερινή κατανάλωση

Ίνες Φυτικές: Οφέλη για τον οργανισμό μας – Κατάλληλη καθημερινή κατανάλωση

Αν το σώμα σας προσαρμόζεται αργά στις μεγαλύτερες ποσότητες φυτικών ινών, μοιράστε τις ανάμεσα στα γεύματα αντί να τρώτε πολλά γραμμάρια σε μια μερίδα. Οι φυτικές ίνες είναι στην ουσία ένα είδος υδατανθράκων που υπάρχει σε τρεις μορφές: διαλυτές, αδιάλυτες και αυτές που έχουν υποστεί ζύμωση.

Ίνες Φυτικές: Όσο περισσότερες είναι οι έρευνες που πραγματοποιούνται σχετικά με την διατροφική αξία των φυτικών ινών, τόσο πιο επιτακτική είναι η ανάγκη κατανάλωσης περισσότερων ποσοτήτων στην καθημερινή μας διατροφή. Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ένωση για την Καρδιά, η ημερήσια ανάγκη πρόσληψης φυτικών ινών είναι 25 γραμμάρια την ημέρα σε μια διατροφή 2.000 θερμίδων για ενήλικες.

Πιο συγκεκριμένα, οι γυναίκες κάτω των 50 ετών πρέπει να λαμβάνουν 21-25 γραμμάρια την ημέρα ενώ οι άνδρες 30 με 38 γραμμάρια την ημέρα. Οι φυτικές ίνες παρέχουν σημαντικά οφέλη στον οργανισμό μας: μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης, τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, διευκολύνουν τις κινήσεις και τη λειτουργικότητα του εντέρου και βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς. Επιπροσθέτως, βοηθούν στον έλεγχο του βάρους.

Πώς μπορούμε να αυξήσουμε την πρόσληψη των φυτικών ινών;

Ο καλύτερος τρόπος για να λάβουμε φυτικές ίνες – χωρίς όμως να αυξήσουμε ιδιαίτερα τις θερμίδες – είναι να καταναλώνουμε συγκεκριμένα είδη τροφών. Τα περισσότερα λαχανικά και φρούτα έχουν φυτικές ίνες.

Αν το σώμα σας προσαρμόζεται αργά στις μεγαλύτερες ποσότητες φυτικών ινών, μοιράστε τις ανάμεσα στα γεύματα αντί να τρώτε πολλά γραμμάρια σε μια μερίδα. Οι φυτικές ίνες είναι στην ουσία ένα είδος υδατανθράκων που υπάρχει σε τρεις μορφές: διαλυτές, αδιάλυτες και αυτές που έχουν υποστεί ζύμωση.

Οι διαλυτές ίνες, τις οποίες βρίσκουμε στη βρώμη και στα όσπρια, βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και του σακχάρου στο αίμα. Από την άλλη, οι αδιάλυτες ίνες εντοπίζονται στο σιτάρι, σε φρούτα και λαχανικά και βοηθούν στην πρόληψη κατά της δυσκοιλιότητας, διευκολύνοντας τις κινήσεις του εντέρου.

Τα παραπάνω δείχνουν ότι το κάθε είδος τροφής περιέχει ένα είδος φυτικών ινών, το οποίο στοχεύει στη βελτίωση συγκεκριμένων λειτουργιών του οργανισμού μας. Γι’ αυτό και χρειάζεται να καταναλώνουμε όλες τις πηγές φυτικών ινών.

Κάτι που επίσης χρειάζεται να θυμόμαστε είναι να μην βγάζουμε τη φλούδα από τα φρούτα, διότι από αυτά καλύπτουμε ένα μεγάλο ποσοστό της ημερήσιας πρόσληψης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί οι φυτικές ίνες είναι καλές για την υγεία; Η τραγανή αλήθεια

Ανατρεπτικός καρδιοχειρουργός συστήνει αυτό το είδος ψωμιού

Πώς θα εντάξετε τα λαχανικά στη διατροφή σας

Γιατί οι ειδικοί σας συστήνουν να απαρνηθείτε το άσπρο ψωμί

Όταν ο πολιτισμένος κόσμος πάσχει διατροφικά

Η έλλειψη σε ιώδη επηρεάζει περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο μεγεθυμένος θυρεοειδής. Μπορεί επίσης να επηρεάσει τον καρδιακό ρυθμό, να προκαλέσει δύσπνοια και αύξηση βάρους. Οι καλύτερες διατροφικές πηγές ιωδίου είναι: τα φύκια, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά είδη και τα αυγά.

Μπέρδεμα και με τα "ξεχασμένα" κρούσματα στα Τρίκαλα

Τρίκαλα κορωνοϊός: Αλαλούμ με «ξεχασμένα» κρούσματα.  Μια ημέρα μετά το μπάχαλο που έφερε παρέμβαση εισαγγελέα στην Κοζάνη ερωτήματα διατυπώνονται και για τα κρούσματα που ανακοινώθηκαν για την ΠΕ Τρικάλων.

Απεβίωσε από κορωνοϊό ο Έλληνας Ολυμπιονίκης, Λεωνίδας Πελεκανάκης

Λεωνίδας Πελεκανάκης: Ο Ολυμπιονίκης πέθανε από COVID-19. Σήμερα το πρωί, ύστερα από μάχη με την COVID-19 που κράτησε, σχεδόν, δύο μήνες ο  Λεωνίδας Πελεκανάκης απεβίωσε. σε ηλικία 58 ετών. Ο πρωταθλητής της ιστιοπλοΐας έγινε ο πρώτος Έλληνας αθλητής υψηλού επιπέδου που έφυγε από τη ζωή εξαιτίας του θανατηφόρου ιού. Ο Λεωνίδας Πελεκανάκης δεν αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα υγείας. Αντίθετα, μέχρι και τον Οκτώβριο έπαιρνε μέρος σε αγώνες ανοικτής θαλάσσης και χάραζε νικηφόρες ρότες.

Την άμεση παρέμβαση εισαγγελέα ζητούν στην Κοζάνη για τα ετεροχρονισμένα κρούσματα

Χαμός με τα κρούσματα σε Κοζάνη: Από τον Νοέμβρη 2020 τα 38 από τα 53. Οργισμένοι είναι αυτοδιοίκηση και υγειονομικοί φορείς με τον κεντρικό ΕΟΔΥ στην Αθήνα, ο οποίος  δήλωσε 38 επιβεβαιωμένα κρούσματα της ΠΕ Κοζάνης από τις 12 Νοεμβρίου 2020, δύο μήνες αργότερα. Ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης ζήτησε την παρέμβαση του εισαγγελέα Κοζάνης και να διευρυνθεί εάν εξαιτίας αυτού του γεγονότος ελήφθησαν αποφάσεις που ζημίωσαν τους πολίτες της περιοχής, μιας και η ΠΕ Κοζάνης βρίσκεται σε αυστηρά περιοριστικά μέτρα τους τελευταίους 3,5 μήνες.

Εύθραυστη η επιδημιολογική εικόνα στο Λεκανοπέδιο - Ποιες περιοχές μπαίνουν στο μικροσκόπιο των λοιμωξιολόγων

Προβληματισμός από τη μείωση του μέσου όρου ηλικίας των νέων κρουσμάτων - Η πληρότητα στις ΜΕΘ πρέπει να πέσει κάτω από το 50% σε κάθε νοσοκομείο, εκτιμούν οι λοιμωξιολόγοι