Greek English French German Italian
Pin It

Καλά τα μελομακάρονα καλοί και οι κουραμπιέδες, αλλά ας φάμε και κάτι πιο θρεπτικό αυτές τις γιορτές. Όπως για παράδειγμα καραμελωμένα μήλα με σοκολάτα. Δείτε την συνταγή...


Θα χρειαστείτε…


4 μήλα φιρίκια
100 γρ. ζάχαρη
100 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα
100 γρ. καρύδα τριμμένη


Εκτέλεση της συνταγής…


Πλένετε πολύ καλά τα μήλα. Τους τοποθετείτε από ένα ξυλάκι ή ένα στικ για γλειφιτζούρια.


Λιώνετε τη ζάχαρη σε ένα αντικολλητικό τηγάνι, σε μέτρια φωτιά μέχρι να γίνει καραμέλα.


Βουτάτε τα μήλα στην καραμέλα και τα τοποθετείτε κάθετα σε μία λαδόκολλα σε ένα ταψί και τα βάζετε στο ψυγείο μέχρι να κρυώσουν, για 15 λεπτά περίπου.


Λιώνετε τη σοκολάτα σε ένα μεταλλικό μπολ, πάνω από μία κατσαρόλα με νερό που σιγοβράζει, και βουτάτε τα μήλα με την καραμέλα μέσα στη σοκολάτα. Τα αφήνετε να κρυώσουν για 1 λεπτό. Εάν σας αρέσει μπορείτε να τα πασπαλίσετε καρύδα από πάνω.


Το μυστικό


Για ξυλάκια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κλαδάκια δέντρων για πιο χειμωνιάτικη διακόσμηση.


Ιδιότητες και θρεπτική αξία (http://www.mydiatrofi.gr/)


Το μήλο είναι ένα φρούτο με ευεργετικές ιδιότητες και μεγάλη θρεπτική αξία, ιδιαίτερα αντιοξειδωτικών ουσιών. Κάποτε τα μήλα θεωρούνταν τα πιο θρεπτικά φρούτα, γι’ αυτό επικράτησε η ρήση «ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα». Στην πραγματικότητα, όμως, τα μήλα έχουν λιγότερες βιταμίνες από πολλά άλλα φρούτα, αν και περιέχουν βιταμίνες C και Α, αλλά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πηκτίνη και φυτικές ίνες. Ένα μήλο έχει 52 θερμίδες ανά 100γρ.


Οφέλη για την υγεία




  • Αντιοξειδωτικά: Τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες μελέτες σχετικά με τα μήλα αφορούν τις πολυφαινόλες που περιέχουν. Οι πολυφαινόλες είναι σημαντικές έγχρωμες, αντιοξειδωτικές ουσίες που βρίσκονται στα φυτά και τα προστατεύουν από το στρες, την υπεριώδη ακτινοβολία και τις μολύνσεις. Η ισορροπία των φυτοθρεπτικών συστατικών στα μήλα θεωρείται πλέον μοναδική από ερευνητές σε σχέση με το τι νόμιζαν στο παρελθόν. Όσον αφορά τις φλαβονόλες, υποομάδα των φυτοθρεπτικών συστατικών, η κερκετίνη είναι από τα κύρια θρεπτικά συστατικά των μήλων και μάλιστα βρίσκεται σε υψηλότερη συγκέντρωση στη φλούδα από ότι στη σάρκα του μήλου. Άλλες σημαντικές φλαβονόλες που περιέχει το μήλο είναι η καμφερόλη (kaempferol) και η μυρικετίνη. Εάν τα μήλα έχουν κόκκινο χρώμα, αυτό οφείλεται στις ανθοκυανίνες που περιέχονται σε μεγάλες συγκεντρώσεις στη φλούδα. Όσο εντονότερα κόκκινα είναι τα μήλα τόσο περισσότερες ανθοκυανίνες περιέχουν. Από πλευράς πολυφαινολών, η επικατεχίνη είναι το κύριο θρεπτικό συστατικό που βρίσκεται στα μήλα, ενώ το φλαβονοειδές φλοριτζίνη αντιπροσωπεύει 98% των φλαβονοειδών που περιέχονται στους σπόρους των μήλων. Τα αντιοξειδωτικά είναι ιδιαίτερα σημαντικά στο καρδιαγγειακό μας σύστημα, έχουν την ικανότητά να μειώνουν τον κίνδυνο του άσθματος και καρκίνου του πνεύμονα.

  • Καρδιαγγειακά οφέλη: Τα καρδιαγγειακά οφέλη των μήλων είναι καλά τεκμηριωμένα σε ερευνητικές μελέτες, και συνδέονται στενά με τρεις πτυχές των θρεπτικών συστατικών των μήλων: την περιεκτικότητά τους σε νερό, τις διαλυτές φυτικές ίνες (πηκτίνη), και ασυνήθιστο μείγμα των πολυφαινολών που περιέχουν. Έτσι, τα μήλα έχουν την ιδιότητα να μειώνουν την ολική χοληστερόλη και την LDL-χοληστερόλη. Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι η περιεκτικότητα σε κερσετίνη (Quercetin) των μήλων παρέχει επίσης στο καρδιαγγειακό μας σύστημα αντιφλεγμονώδη οφέλη. Η κερσιτίνη αναστέλλει την δράση των φλεγμονωδών μεσολαβητών και ορισμένων ενζύμων , όπως της λιποξιγενάσης, και την απελευθέρωση της ισταμίνης, η οποία προκαλεί συμφόρηση, από τα βασεόφιλα και μαστοκύτταρα.

  • Ρύθμιση του σακχάρου αίματος: υπάρχουν τρεις διαφορετικοί παράμετροι στα μήλα που βοηθούν στη ρύθμιση σακχάρου του αίματος.

  • Η επιβράδυνση της πέψης των υδατανθράκων. Η κερσετίνη καθώς και άλλα φλαβονοειδή που βρίσκονται στα μήλα αναστέλλουν την πέψη υδατανθράκων-ενζύμων, όπως άλφα-αμυλάση και α-γλυκοσιδάση. Όταν αυτά τα ένζυμα αναστέλλονται, οι υδατάνθρακες διασπώνται δυσκολότερα σε απλά σάκχαρα, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνεται μικρότερο φορτίο σακχάρων στο αίμα.

  • Μείωση της απορρόφησης της γλυκόζης. Οι πολυφαινόλες των μήλων έχουν την δυνατότητα να μειώνουν το ρυθμό απορρόφησης της γλυκόζης από το πεπτικό σύστημα μας. Δηλαδή και αυτή η ιδιότητα στα μήλα μειώνει το φορτίο της ζάχαρης στο αίμα.

  • Οι πολυφαινόλες των μήλων ενεργοποιούν τους κυτταρικούς υποδοχείς ινσουλίνης (μυϊκά κύτταρα) και δρουν εντός των κυττάρων σε συνέργεια με την ινσουλίνη στην εναπόθεση γλυκόζης στους σκελετικούς μύες και στο λιπώδη ιστό.

  • Αντικαρκινικά οφέλη: Παρά το γεγονός ότι ορισμένα αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει τα οφέλη του μήλου για πολλούς διαφορετικούς τύπους καρκίνου (ιδίως του καρκίνου του παχέος εντέρου και του καρκίνου του μαστού), οι έρευνες που ξεχωρίζουν είναι για τα οφέλη του μήλου στον καρκίνο του πνεύμονα. Αν και οι ερευνητές δεν είναι ακόμα βέβαιοι γιατί τα μήλα είναι τόσο στενά συνδεδεμένα με τη μείωση του κινδύνου για καρκίνο του πνεύμονα, παρόλα αυτά η αντιοξειδωτική και η αντιφλεγμονώδη δράση τους σίγουρα εμπλέκονται. Ανυπομονούμε για μελλοντικές έρευνες που θα αποδείξουν περεταίρω αυτή τη μοναδική ικανότητα των μήλων.

  • Οφέλη κατά του άσθματος: Πολλαπλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση μήλου σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο του άσθματος. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα αποτελέσματα ερευνών ήταν ακόμα ισχυρότερα. Σε μια μελέτη, τα μήλα έδειξαν σημαντικότερη μείωση του κινδύνου άσθματος από τη συνολική κατανάλωση συνδυασμών φρούτων-λαχανικών! Όπως και τα αντικαρκινικά οφέλη των μήλων, έτσι και τα οφέλη κατά του άσθματος συνδέονται σίγουρα με τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις θρεπτικές ουσίες που βρίσκονται στα μήλα. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να οφείλονται και σε κάτι άλλο το οποίο δεν έχει ακόμα ανακαλυφθεί διότι τα μήλα ξεχωρίζουν σε σχέση με άλλα φρούτα στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων υγείας.

  • Άλλα οφέλη για την υγεία: Σύμφωνα με μελέτες τα οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση των μήλων σχετίζονται με την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας του ματιού και νευροεκφυλιστικών προβλημάτων (π.χ. νόσο Alzheimer). Μελέτες σε πειραματόζωα έδειξαν ότι η φλούδα του μήλου που περιέχει μια μοναδική πολυφαινόλη, τη Phloridzin, βοηθάει στην πρόληψη της οστικής απώλειας.

Pin It

Cook name