Top News

Η θεραπεία με θυροξίνη θεραπεύει την πνευμονική ίνωση σε πειραματόζωα

Η θεραπεία με θυροξίνη (Τ4) μειώνει σημαντικά την ίνωση ή τις ουλές στους πνεύμονες ποντικών, αυξάνοντας την επιβίωσή τους από τη νόσο, σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από το Yale. Αυτά τα ευρήματα παρέχουν μια νέα εικόνα για την ανάπτυξη πνευμονικής ίνωσης και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εναλλακτική θεραπεία για αυτή τη σοβαρή νόσο, σύμφωνα με τους ερευνητές. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Nature Medicine . Ένας τύπος πνευμονικής νόσου, η πνευμονική ίνωση προκαλεί ουλές των πνευμόνων, γεγονός που εμποδίζει την αναπνοή.

Μία μορφή αυτής της θανατηφόρας ασθένειας, η ιδιοπαθής πνευμονική ίνωση (IPF), αυξάνεται σταθερά στις Ηνωμένες Πολιτείες και οδηγεί σε θάνατο εντός τριών έως πέντε ετών διάγνωσης στους μισούς ασθενείς. Χρησιμοποιώντας τα προφίλ όλων των γονιδίων που εκφράζονται στους πνεύμονες, η ομάδα των ερευνητών από το Yale εντόπισε ένα γονίδιο που αυξήθηκε στους πνεύμονες των ανθρώπων με IPF.

Αυτό το γονίδιο ενεργοποιεί επίσης την Τ4. Για να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της Τ4 και της IPF, η ερευνητική ομάδα εξέτασε την επίδραση της ορμόνης σε δύο διαφορετικά μοντέλα ποντικών. Η θεραπεία με Τ4, χορηγούμενη συστηματικά ή σε εισπνεόμενη μορφή, παρεμπόδισε σημαντικά την ίνωση στους ποντικούς IPF σε σύγκριση με τα πειραματόζωα της ομάδας ελέγχου. Οι ερευνητές παρατήρησαν το ίδιο αποτέλεσμα σε ανθρώπινα επιθηλιακά κύτταρα, τα οποία επαλείφουν τους αεραγωγούς, μετά από θεραπεία με την ορμόνη σε κυτταροκαλλιέργεια.

Οι ευεργετικές επιδράσεις της Τ4 παρατηρήθηκαν, παρόλο που η ίνωση είχε εγκατασταθεί στα ποντίκια, δήλωσε ο ανώτερος συγγραφέας Naftali Kaminski, MD, καθηγητής της ιατρικής, επικεφαλής του τμήματος εντατικής θεραπείας και ιατρικής ύπνου στη σχολή ιατρικής του πανεπιστημίου Yale. “Η χορήγηση της ορμόνης προκαλεί συστηματικά σημάδια υπερθυρεοειδισμού”, δήλωσε ο Kaminski.

«Όταν χορηγήσαμε την ορμόνη με αεροζόλ, δεν αυξήθηκε στο αίμα, αλλά ενίσχυσε τη λύση της ίνωσης, έτσι ώστε τα ζώα που είχαν υποβληθεί σε θεραπεία να είχαν σημαντικά λιγότερη ίνωση από τους μάρτυρες παρά το γεγονός ότι υποβλήθηκαν σε θεραπεία κατά τη διάρκεια εδραιωμένης της ίνωσης. ” Τα ευρήματα αποκάλυψαν επίσης μια απροσδόκητη εικόνα της ίνωσης. Έχει πρόσφατα υποδειχθεί ότι στην ίνωση, τα μιτοχόνδρια δεν λειτουργούν καλά.

Η ομάδα του Yale ανακάλυψε ότι η μιτοχονδριακή λειτουργία ομαλοποιήθηκε με Τ4 στα επιθηλιακά κύτταρα που επαλείφουν τους αεραγωγούς στους πνεύμονες. Πιστεύουν ότι αυτή η εξομάλυνση του μεταβολισμού προστατεύει τα επιθηλιακά κύτταρα από βλάβη και επιτρέπει την λύση της ίνωσης. Η μελέτη έχει πρακτικές συνέπειες για τη μελλοντική έρευνα. “Τα δεδομένα μας υποστηρίζουν περαιτέρω μελέτη του δυνητικού ρόλου της αερολυμένης Τ4 ως θεραπείας για την ίνωση”, δήλωσε ο Kaminski.