Πολιτική Υγείας

Έρχεται νέος νόμος για τις προμήθειες στην Υγεία

Έρχεται νέος νόμος για τις προμήθειες στην Υγεία
της Νικολέτας Ντάμπου Νέο νόμο για τις προμήθειες στην Υγεία , ετοιμάζει το Υπουργείο Υγείας ο οποίος θα μοιάζει με εκείνον της Αγγλίας, σύμφωνα με πληροφορίες του healthweb.gr Παράλληλα, η ΕΚΑΠΥ θα μετατραπεί σε Ανώνυμη Εταιρία αφού απέτυχε παταγωδώς χωρίς να προσφέρει καμία εξοικονόμηση πόρων στο δημόσιο σύστημα υγείας αλλά αντίθετα κόστιζε πολύ ακριβά η […]

της Νικολέτας Ντάμπου

Νέο νόμο για τις προμήθειες στην Υγεία , ετοιμάζει το Υπουργείο Υγείας ο οποίος θα μοιάζει με εκείνον της Αγγλίας, σύμφωνα με πληροφορίες του healthweb.gr

Παράλληλα, η ΕΚΑΠΥ θα μετατραπεί σε Ανώνυμη Εταιρία αφού απέτυχε παταγωδώς χωρίς να προσφέρει καμία εξοικονόμηση πόρων στο δημόσιο σύστημα υγείας αλλά αντίθετα κόστιζε πολύ ακριβά η λειτουργία της , όπως είχαμε γράψει στο healthweb από την πρώτη ήμερα που είχε ανακοινωθεί από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας επί ΣΥΡΙΖΑ – Διαβάστε εδώ : Νέος νόμος για τις προμήθειες, διορισμοί στην Υγεία και παλιές τακτικές και πάλι επιβεβαιωθήκαμε .

Η ανάγκη για αλλαγή είναι επιτακτική αφού μόνο το 25% των προμηθειών γίνεται με δημόσιους διαγωνισμούς ενώ η κατακύρωση των συμβάσεων μέσω αυτού είναι περίπου στα 160 εκατ.ευρω για το 2018, όπως είπε o Γιάννης Καραφύλλης, Supply Chain & Procurement expert, από το βήμα του 5ου MedTech Conference.

Τονίζοντας ο κ. Καραφύλλης ότι οι συμβάσεις που αναρτώνται στο ΚΗΜΔΗΣ είναι στο 25% αυτών που θα έπρεπε να καταχωρούνται για να είναι νόμιμες, σημείωσε ο κ. Καραφύλλης. «Αυτο δημιουργεί ληξιπρόθεσμα και συνεχή ανάγκη για νομιμοποιήσεις των προμηθειών που έχουν πραγματοποιηθεί τους προηγούμενους μηνες», εξήγησε. Απαιτείται, είπε , ένα νέο μοντέλο προμηθειών, «όπου η πολιτεία θα μπορεί να ελέγχει τις δημόσιες δαπάνες κεντρικά και αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο το δημόσιο και να γνωρίζει επ’ ακριβώς τι υπάρχει στις «αποθήκες» των νοσοκομείων αλλά και τον πάγιο εξοπλισμό που διαθέτουν, απαιτείται και ένα άλλο σύστημα προμηθειών πέραν της ηλεκτρονικής τιμολόγησης».

Ανέφερε ως παράδειγμα την οδηγία 2014/24 της ΕΕ και συγκεκριμένα το άρθρο 36 εισάγει κανόνες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιούνται ηλεκτρονικοί κατάλογοι στις διαδικασίες σύναψης συμβάσεων σε σχέση με τα κατώτατα όρια της ΕΕ.

Οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο στη προ όσο και τη μετά διαγωνιστική διαδικασία. «Η χρήση ηλεκτρονικών καταλόγων είναι αναγκαία σε  μεγάλους οργανισμούς και κεντρικούς οργανισμούς αγορών. Στόχος είναι η παροχή ευκολότερων και αποτελεσματικότερων μέσων για την πραγματοποίηση εντολών σε ήδη υπάρχουσες συμβάσεις και συμφωνίες-πλαίσια. Οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι αυξάνουν την αποτελεσματικότητα στους μικρότερους οργανισμούς, ιδίως όταν χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς Ενώ η έννοια των ηλεκτρονικών καταλόγων δεν είναι εντελώς νέα στις οδηγίες για τις δημόσιες συμβάσεις, το άρθρο αποσκοπεί στον σαφέστερο ορισμό του τρόπου με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι ως τεχνικές και εργαλεία ηλεκτρονικών προμηθειών», σημείωσε ο κ. Καραφύλλης.

Η ηλεκτρονική παραγγελία μπορεί να αποφέρει οφέλη όχι μόνο με τον εξορθολογισμό των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων αλλά και στο έμμεσο κόστος των συμβάσεων. «Αντί να μάθουν περίπλοκους κανόνες για τις δημόσιες συμβάσεις, οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν να επικεντρωθούν στις βασικές ικανότητές τους. Όταν οι εμπειρογνώμονες στον τομέα των προμηθειών τους έχουν παράσχει μια λύση για εύκολη παραγγελία από ήδη υπάρχουσες συμβάσεις και συμφωνίες, ο χρόνος και η προσπάθεια που δαπανώνται για την αγορά των απαραίτητων προμηθειών και υπηρεσιών μπορεί να μειωθεί σημαντικά. Όταν οι συμφωνίες-πλαίσιο παρέχονται σε κεντρικό επίπεδο, τα οφέλη αυξάνονται. με μοναδικές συμφωνίες-πλαίσιο προμηθευτών, οι χρήστες μπορούν να πραγματοποιούν παραγγελίες απευθείας από καταλόγους σε προμηθευτές που έχουν επιλεγεί από διαγωνισμό», συμπληρώνε