Επιχειρηματικά

Τεχνολογία Ηχητικά μηνύματα: Καθημερινή ρουτίνα για πολλούς εν μέσω πανδημίας

Τεχνολογία Ηχητικά μηνύματα: Καθημερινή ρουτίνα για πολλούς εν μέσω πανδημίας
Τεχνολογία Ηχητικά μηνύματα: Εξαιτίας της πανδημίας η χρήση ηχητικών "κειμένων" έναντι του γραπτού λόγου έχει αυξηθεί σημαντικά. Χρήστες εφαρμογών αποστολής ηχητικών μηνυμάτων μιλούν για το πόσο σημαντική είναι η δυνατότητα να ακούς και να ακούγεσαι από τους αγαπημένους σου ανθρώπους, ειδικά αυτόν τον καιρό που η φυσική επαφή και συνεύρεση είναι περιορισμένη και σε κάποιες περιπτώσεις απαγορευμένη. Τα ηχητικά μηνύματα έχουν γίνει καθημερινή ρουτίνα για πολλούς ανθρώπους ανά τον κόσμο και το νεό στοίχημα των ομίλων επικοινωνίας και τεχνολογίων είναι να δημιουργήσουν εφαρμογές που θα διευκολύνουν την επικοινωνία διαμέσου ηχητικών ανταλλαγών μεταξύ των χρηστών.

Εξαιτίας της πανδημίας η χρήση ηχητικών “κειμένων” έναντι του γραπτού λόγου έχει αυξηθεί σημαντικά. Χρήστες εφαρμογών αποστολής ηχητικών μηνυμάτων μιλούν για το πόσο σημαντική είναι η δυνατότητα να ακούς και να ακούγεσαι από τους αγαπημένους σου ανθρώπους, ειδικά αυτόν τον καιρό που η φυσική επαφή και συνεύρεση είναι περιορισμένη και σε κάποιες περιπτώσεις απαγορευμένη. Τα ηχητικά μηνύματα έχουν γίνει καθημερινή ρουτίνα για πολλούς ανθρώπους ανά τον κόσμο και το νεό στοίχημα των ομίλων επικοινωνίας και τεχνολογίων είναι να δημιουργήσουν εφαρμογές που θα διευκολύνουν την επικοινωνία διαμέσου ηχητικών ανταλλαγών μεταξύ των χρηστών.

Εδώ και χρόνια, η Apple και άλλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν την επιλογή να καταγράφουν σύντομα μηνύματα και να τα στέλνουν μέσω εφαρμογών κειμένου και συνομιλίας. Όμως, η επιλογή έχει αποκτήσει χαρακτήρα έκκλησης για πολλούς στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς πλησιάζουμε έναν χρόνο σχεδόν όπου οι δυνατότητες για κοινωνικοποίηση με φίλους, οικογένεια και συνεργάτες είναι εξαιρετικά περιορισμένες.

Το Clubhouse είναι μια πολυσύχναστη εφαρμογή μόνο για ήχο, όπου τα μέλη συμμετέχουν σε εικονικές αίθουσες για να κάνουν “ζωντανές” συζητήσεις. Το app εκίνησε στις αρχές της πανδημίας και τώρα έχει 10 εκατομμύρια εβδομαδιαίους ενεργούς χρήστες και χιλιάδες “δωμάτια”, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. Οι δύο ιδρυτές του Clubhouse, ο Paul Davison και ο Rohan Seth, συνόψισαν τη σκέψη τους σχετικά με τη δύναμη των προϊόντων που εστιάζουν στη φωνή λίγο μετά την έναρξη της εφαρμογής πέρυσι.

“Αντί να πληκτρολογείτε κάτι και να χτυπάτε το “Στείλε”, συμμετέχετε σε έναν διάλογο με άλλους”, έγραψαν. “Ο τονισμός και το συναίσθημα που μεταδίδονται μέσω φωνής σάς επιτρέπουν να απολαμβάνετε την απόχρωση και να δημιουργείτε μοναδικές ανθρώπινες συνδέσεις με άλλους. Μπορείτε ακόμα να προκαλέσετε ο ένας τον άλλον και να κάνετε δύσκολες συνομιλίες – με τη φωνή υπάρχει συχνά η ικανότητα να χτίσετε περισσότερη ενσυναίσθηση. Αυτό είναι κι αυτό που μας έφερε στο μέσο”, δήλωσαν οι δύο συνιδρυτές της εφαρμογής.

Παράλληλα, το Facebook και το Twitter πειραματίζονται με τις δικές τους εκδόσεις του Clubhouse. Το Twitter κυκλοφόρησε επίσης φωνητικά tweets και φωνητικά μηνύματα εντός άμεσων μηνυμάτων σε επιλεγμένες αγορές κατά το περασμένο έτος. Το Facebook, το οποίο ήδη προσέφερε φωνητικά μηνύματα σε πολλά από τα προϊόντα του, δήλωσε ότι έχει παρατηρηθεί αύξηση αυτής της μορφής μηνυμάτων στο Messenger στις ΗΠΑ το 2020.

“Ίσως οι άνθρωποι να το βρίσκουν πιο ευχάριστο αυτή τη στιγμή, λόγω του κλειστού συναισθήματος της πανδημίας και της επιθυμίας να συνδεθούν με άλλους, ακόμη και ξένους”, εξήγησε ο Jeffrey Hall, καθηγητής επικοινωνιακών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας και συγγραφέας του πρόσφατου βιβλίου “Relating Through Technology”.