Αυτοφροντίδα

Συναισθηματική νοημοσύνη: Γιατί σαμποτάρουμε τον εαυτό μας;

Συναισθηματική νοημοσύνη: Γιατί σαμποτάρουμε τον εαυτό μας;

Συναισθηματική νοημοσύνη: Γιατί πολλές φορές δεν επιτρέπουμε στον εαυτό μας να νιώσει συναισθήματα; Δείτε 4 συχνούς λόγους:

  1. Επικρίνουμε τον εαυτό που νιώθει ό,τι νιώθει

Μπορεί να μην δεχόμαστε ένα συναίσθημα λόγω της ιστορίας που έχουν συνδέσει με αυτό. Ένας άνθρωπος που νιώθει τη θλίψη να έρχεται έχει μάθει ως παιδί ότι πρέπει να «το καταπιεί» γιατί η θλίψη είναι δείγμα αδυναμίας. Ένας άνθρωπος που νιώθει θυμωμένος μπορεί να θυμάται ότι τον έχουν πολλές φορές προσδιορίσει ως «ανεξέλεγκτο» και αυτό τον κάνει να επικρίνει τον εαυτό του κάθε φορά. Συνήθως αυτή η έντονη αρνητική κριτική προέρχεται από την παιδική ηλικία. Παιδιά που έχουν τιμωρηθεί ή ντροπιαστεί ή καταπιεστεί επειδή ένιωσαν ή/και εξέφρασαν αρνητικά συναισθήματα.

  1. Λαμβάνουμε εξωτερική κριτική επειδή νιώθουμε ό,τι νιώθουμε

Εκτός από τον εσωτερικό κριτή, είναι πιθανό να υπάρχει και εξωτερικός. Αν περιτριγυριζόμαστε από μέλη της οικογένειας, φίλους και ερωτικούς συντρόφους που δεν ανταποκρίνονται ή ανταποκρίνονται λάθος στα συναισθήματά μας, προσπαθούμε να εμποδίσουμε ακόμα και την εμφάνισή τους. Αυτό που χρειαζόμαστε σε αυτή την περίπτωση είναι αγαπημένους ανθρώπους, ανοιχτούς σε όλα τα είδη συναισθηματικής έκφρασης, που προσφέρουν επικύρωση και στήριξη.

sunesthimata.jpg

  1. Ανησυχούμε ότι το συναίσθημα δεν θα υποχωρήσει ποτέ

Τα δύσκολα συναισθήματα μας φαίνονται ατελείωτα. Η έντασή τους μας κάνει να φοβόμαστε ότι αν αρχίσουμε να κλαίμε, μπορεί να μην σταματήσουμε ποτέ. Αυτός ο φόβος μας οδηγεί να μηχανευόμαστε τρόπους να αποφύγουμε εξαρχής το συναίσθημα. Όμως, η πραγματικότητα είναι άλλη: τα συναισθήματα έρχονται και φεύγουν. Είναι όπως τα κύματα, έρχονται, σκάνε στην ακτή και εξαφανίζονται. Αντιθέτως, η αποφυγή του συναισθήματα μπορεί να παρατείνει την δυσφορία και αυτό να μας φανεί αιώνες. Χρειάζεται να περάσουμε μέσα από αυτά για να συνεχίσουμε το δρόμο μας. Διαβάστε επίσης: γιατί είναι λάθος να τα θεωρούμε όλα δεδομένα στη ζωή!

  1. Ποτέ δεν μάθαμε υγιείς τρόπους διαχείρισης συναισθημάτων ως παιδιά

Ο άνθρωπος χρειάζεται να μάθει να αντέχει και να επεξεργάζεται ένα δύσκολο συναίσθημα ώστε να μπορεί να το αποδεχτεί. Αν νιώθουμε ανεπαρκώς εφοδιασμένοι να αντιμετωπίσουμε ένα συναίσθημα, το πιθανότερο είναι ότι θα το αποφεύγουμε. Το να μάθουμε να διαχειριζόμαστε συναισθηματικές καταστάσεις αποτελεί πρωταρχικό αναπτυξιακό στάδιο στην παιδική ηλικία.

NegatEmoTrustAbil_ful.jpg

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης. 

Τα 5 μυστικά των πολύ δυναμικών γυναικών

Γυναίκα δυναμισμός: Ζούμε σε έναν κόσμο άκρως ανταγωνιστικό. Έτσι, αν θέλουμε να είμαστε επιτυχημένοι, πρέπει να έχουμε ένα σύνολο συνηθειών που μας κάνουν έξυπνους και δυναμικούς, καταφέρνοντας να ξεχωρίσουμε και να αφήσουμε το σημάδι μας ανεξίτηλο στον χρόνο.

Επιστρέφοντας στην άσκηση μετά τη γέννα

Αθλητισμός: Συνήθως, καλό είναι να περιμένετε μέχρι τον μεταγεννητικό έλεγχο των 6 εβδομάδων πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε άσκηση υψηλής έντασης, όπως αερόμπικ ή τρέξιμο.