Διατροφή

Φυτικό γάλα: Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν 36% μέσα σε 3 χρόνια

Φυτικό γάλα: Οι πωλήσεις του αυξήθηκαν 36% μέσα σε 3 χρόνια
Φυτικό γάλα: Η παγκόσμια αγορά γάλακτος χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα θα συνεχίσει να αυξάνεται με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 14% μεταξύ 2021 και 2028.

Αν και άλλα τμήματα της φυτικής βιομηχανίας τροφίμων παρουσίασαν διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, το φυτικό γάλα συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς από τα αντίστοιχα ζωικής προέλευσης. Τα τελευταία τρία χρόνια, οι πωλήσεις γάλακτος χωρίς γαλακτοκομικά αυξήθηκαν κατά 36% με σύνθετο ετήσιο ρυθμό αύξησης 11%, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο Good Food και την εταιρεία πληροφοριών αγοράς SPINS. Γιατί, λοιπόν, το vegan γάλα εξακολουθεί να ανεβαίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες και παγκοσμίως;

«Τα γαλακτοκομικά προϊόντα φυτικής προέλευσης έχουν αναπτυχθεί τρομερά τα τελευταία χρόνια και η ανάπτυξή τους καθοδηγείται από τις καταναλωτικές αξίες από αυτούς που ακολουθούν δίαιτα, αποφεύγοντας αλλεργιογόνα, και όσους ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα της γαλακτοβιομηχανίας», λέει ο Dan Buckstaff, Επικεφαλής Υπεύθυνος μάρκετινγκ στο SPINS. «Υπάρχουν πολλοί οδηγοί αγορών που αναδιαμορφώνουν τη βιομηχανία γαλακτοκομικών μη ζωικών και φυτικών γαλακτοκομικών προϊόντων, καθώς αυτά τα προϊόντα [οδηγούνται] από σημαντικές αξίες των αγοραστών και πώς αυτό επηρεάζει το τι προσθέτουν στο καλάθι τους».

Γιατί το vegan γάλα έχει τόσο καλή απόδοση;

Η παγκόσμια αγορά γάλακτος χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα, μια άλλη εταιρεία με γνώμονα την αγορά, προβλέπει η Grand View Research, θα συνεχίσει να αυξάνεται με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 14% μεταξύ 2021 και 2028, με μεγάλες εταιρείες όπως η Danone, η Nestlé και η PepsiCo να λειτουργούν ήδη. Ο Buckstaff εξηγεί ότι η κατηγορία γάλακτος vegan ξεπερνά τις επιδόσεις των άλλων τμημάτων φυτικής προέλευσης, επειδή τα προϊόντα αντικαθιστούν τα αντίστοιχα ζωικά.

Το μέλλον των γαλακτοκομικών

Καθώς η κλιματική κρίση μαίνεται, η ανάγκη επανεξέτασης του παγκόσμιου συστήματος τροφίμων είναι πιο επιτακτική από ποτέ – και οι καταναλωτές απαιτούν από τις εταιρείες τροφίμων να καθαρίσουν τα αποτυπώματα άνθρακα. Οι παραγωγοί παραδοσιακού ζωικού γάλακτος, λέει ο Buckstaff, εργάζονται για να ενσωματώσουν πιο βιώσιμες πρακτικές και να μεταδώσουν περιβαλλοντικά μηνύματα στους καταναλωτές.

«Μία από τις κύριες αλλαγές που θα δούμε βραχυπρόθεσμα είναι η αύξηση των μηνυμάτων και των προσφορών μεταξύ των γαλακτοκομικών προϊόντων με βάση τα ζώα, παρόμοια με αυτή που είδαμε όταν τα βιολογικά προϊόντα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στα ράφια, θα υπάρχουν ακόμη περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές από εκείνο το ματς τον τρόπο ζωής τους», λέει.