Την εμπειρία τους θα έχουν τη ευκαιρία να αποτυπώνουν και τα παράπονα τους οι ασθενείς στα δημόσια νοσοκομεία , μέσα από το ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώνουν από την ερχόμενη Δευτέρα 14 Ιουλίου οι ασθενείς ηλικίας άνω των 18 ετών που νοσηλεύτηκαν ακόμα και για μία ημέρα στο ΕΣΥ.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, παρουσιάστηκε το “Ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.”.
Ο πολίτης λαμβάνει το SMS κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες .Προϋπόθεση να έχει ενεργοποιηθεί η άυλη συνταγογράφηση .Η δυνατότητα αξιολόγησης παραμένει ενεργή για 7 ημέρες.Τα στοιχεία θα αξιολογούνται από τις διοικήσεις των νοσοκομείων και το υπουργείο Υγείας ενώ θα προκύπτει ένα “σκορ” ανά νοσηλευτικό ίδρυμα και κλινική.
- Τα δεδομένα θα λαμβάνονται χωρίς να αποκαλύπτεται η ταυτότητα του ασθενούς, χωρίς ταυτοποίηση προσώπου.
Σύμφωνα με τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τα νοσοκομεία που έχουν καλές επιδόσεις θα ανταμείβονται και όσα δεν τα πηγαίνουν καλά θα καταβάλλεται προσπάθεια να βελτιωθούν. Από την πλευρά του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου είπε πως το υπουργείο του θα παρέχει τις ψηφιακές υπηρεσίες για στήριξη του εγχειρήματος.
- Ο Σκοπός του Έργου είναι η αξιολόγηση, η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών που έχουν νοσηλευθεί στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ.
Ποιοι αξιολογούν
Οι πολίτες άνω των 18 ετών που έχουν νοσηλευθεί από μία (1) ημέρα και άνω σε δημόσιο νοσοκομείο.
Τι αξιολογείται
1. Προσβασιμότητα
2. Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας
3. Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)
4. Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων
5. Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
6. Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
7. Η γνώση ύπαρξης των Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ. στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης
8. Γενική / συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας
Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται για δημοσκόπηση, αλλά για ένα εργαλείο διοίκησης.Η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη ανέλυσε το πως θα γίνεται η αξιολόγηση και χαρακτήρισε την όλη διαδικασία “σπουδαία”, λέγοντας πως η φωνή του πολίτη θα γίνει σύμμαχος του υπουργείου Υγείας, με το οποίο θα μοιράζεται την εμπειρία του στο ΕΣΥ.
Οι ασθενείς θα συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο 35 ερωτήσεων που θα καλύπτουν διάφορους τομείς της νοσοκομειακής φροντίδας, όπως αναμονή, εξυπηρέτηση, καθαριότητα, σίτιση, κ.λπ.Οι ερωτήσεις θα αφορούν και τις χειρουργικές επεμβάσεις, αν υπήρξε αναμονή, καθυστέρηση ή αλλαγή της ημερομηνίας, αλλά και για τις υπηρεσίες των νοσηλευτώνΤα στοιχεία θα αξιολογούνται από το υπουργείο Υγείας και θα προκύπτει ένα “σκορ” ανά νοσηλευτικό ίδρυμα και κλινική.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, τα νοσοκομεία που έχουν καλές επιδόσεις θα ανταμείβονται και όσα δεν τα πηγαίνουν καλά θα καταβάλλεται προσπάθεια να βελτιωθούν και – σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει ανταπόκριση – να προκύπτει τιμωρία.Ο κ. Παπαστεργίου είπε πως το υπουργείο του παρέχει τις ψηγφιακές υπηρεσίες για στήριξη του εγχειρήματος.Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ανέφερε πως δεν πρόκειται για δημοσκόπηση, αλλά για ένα εργαλείο διοίκησης.
Το έργο αποτελεί τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υγείας για την αναβάθμισητης ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
Αφορά στη δημιουργία εφαρμογής για τη μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουννοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας.
Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Τ.Α.Α.).
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube